Alfa Romeo

Alfa Romeo Spider Duetto 1967 – 228000 PLN – Tychy

Alfa Romeo Spider Duetto rodziła się w 1966 roku, a światowy rozgłos i sławę zdobyła już w kolejnym roku. Wraz z Dustinem Hoffmannem stała się prawdziwą gwiazdą dzięki roli w filmie Absolwent (1967). Jej kształty to dzieło seniora firmy, Battisty Pininfarina, który u schyłku kariery zapewnił jej absolutnie ponadczasową linię. Przylgnęły do niej nazwy „osso di seppia” i „duetto”, wyróżniające wyłącznie pierwszą, najbardziej pożądaną dziś kolekcjonersko wersję modelu Spider z początku produkcji, czyli z lat 1966-69. Co było w tych latach kompletnie niespotykane, otrzymała pięciostopniową, w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów oraz hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Dzieła dopełniał wspaniały, dwuwałkowy silnik, dający mnóstwo wigoru i wspaniałe brzmienie, które zapewniły mu podwójne, dwugardzielowe gaźniki (w tym egzemplarzu są to kultowe Webery). Choć od daty jej produkcji minęło już ponad pół wieku zdecydowanie jest to samochód, który nie tylko zachwyca swoją klasyczną formą i pięknym wnętrzem, ale też wspaniałymi wrażeniami, jakie gwarantuje w czasie jazdy.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Duetto 1967 – 228000 PLN – Tychy

Alfa Romeo 8C 2300 Corto Spider Re-Creation 1932 – SPRZEDANA

Pierwszy ośmiocylindrowy samochód drogowy Alfa Romeo został wprowadzony w 1931 roku jako następca 6C 1750. Był to legendarny 8C 2300, zaprojektowany przez Vittorio Jano. Był on jednym z pierwszych inżynierów motoryzacyjnych, którzy stworzyli samochody o wysokiej wydajności dostosowane do ciągłej jazdy z pełnym gazem i przy dużych prędkościach. Pierwszy 8C-2300 pojawił się jako prototyp w Mille Miglia w 1931 roku. Dwa egzemplarze modelu Grand Prix zostały następnie zgłoszone do Grand Prix Monza, gdzie zajęły 1. i 2. miejsce. Wykorzystując ten niezwykły sukces, wersje wyścigowe otrzymały nazwę „Monza”. Marka Alfa Romeo swoją dominację potwierdziła wygrywając Targa Florio w ’31 roku, a następnie trzykrotnie z rzędu wygrywając w Le Mans przed sfrustrowanymi kierowcami Mercedesa SSK i SSKL. Do tego można dodać kilka zwycięstw w wyścigu 24-godzinnym w Spa, a także w Grand Prix Monako, potwierdzając wyjątkowe cechy Alfy 8C i „Monzy” zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Sercem tej potężnej maszyny jest jej doładowany, rzędowy, ośmiocylindrowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, który Jano złożył z dwóch jednostek czterocylindrowych z kołami zębatymi napędu wałka rozrządu pomiędzy nimi. Podwozie Corto (krótkie) miało rozstaw osi 2,75 metra, a Lungo (długie) 3,1 metra. Te Alfy Romeo, wyposażone w czterobiegową manualną skrzynię biegów i mocne hamulce bębnowe, osiągały prędkości rzędu 100 mil na godzinę, niezawodnie wytwarzając ponad 140 koni mechanicznych przy 5000 obr./min. W latach 1931–1933 powstało tylko 188 egzemplarzy Alfy 8C-2300, ubieranych w nadwozia Touring, Zagato, Figoni, Pininfarina i innych. Alfa Romeo 8C 2300 Corto Spider wystawiona na aukcji została zbudowana w latach 2006–2018 na prośbę obecnego właściciela, przy wykorzystaniu wiedzy najbardziej znanych brytyjskich specjalistów. Części z epoki pochodziły od znanego specjalisty od przedwojennych Alfy Romeo, Aldo Cesaro. 8C została zbudowana zgodnie z najwyższymi możliwymi standardami, bez ograniczeń budżetowych. Nadwozie zostało zbudowane z aluminium zgodnie ze słynnym projektem Spider Touring Superleggera, zmontowane na podwoziu i pomalowane w 2018 roku. Od tego czasu gotowy samochód przejechał 6000 kilometrów. Chociaż lekko spatynowany wygląd nadaje jej estetykę z epoki, Alfa Romeo jest w niemal nowym stanie mechanicznym, gotowa do jazdy, a nawet wyścigów. Samochód sprzedany został za 552 tys. funtów, łącznie z opłatami aukcyjnymi.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C 2300 Corto Spider Re-Creation 1932 – SPRZEDANA

Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 19900 PLN – Nowy Sącz

Motore vi sei e cambio manuale, czyli silnik V6 i manualna skrzynia. To dwa elementy, dzięki którym życie jest słodsze, a jazdą Alfą Romeo fascynująca. Silnik V6 konstrukcji Giuseppe Busso nie tylko pięknie wygląda, ale i zapewnia wspaniałe brzmienie oraz odpowiedni zapas mocy. Miękkie zawieszenie doskonale tłumi wszelkie nierówności drogi, ale też zapewnia doskonałe wyczucie nawierzchni. To bardzo udany kompromis pomiędzy sportem a turystyką. Tutto bene. Jeżeli lubisz jeździć szybko, tu każda podróż będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 – 19900 PLN – Nowy Sącz

Alfa Romeo Spider Veloce Niki Lauda Edition 1978 – 65000 PLN – Leszno

W 1978 roku do kierowanego przez Berniego Ecclestone zespołu Brabham Alfa Romeo w Formule 1 dołączył dwukrotny mistrz świata, Niki Lauda. Aby uczcić tę współpracę, Alfa Romeo wydała specjalną serię modelu Spider, limitowaną do 350 sztuk. Zaoferowane zostały na całym świecie, wszystkie były oferowane w jednym schemacie kolorystycznym, malowaniu Brabham F1, w kolorze 514 Carman Red z niebieskimi i białymi pasami. Inne charakterystyczne elementy stylistyczne obejmowały tylny spojler z włókna szklanego, pamiątkową tabliczkę na desce rozdzielczej, specjalne emblematy, akcenty wnętrza ze stali nierdzewnej, zakryte reflektory i specjalne końcówki wydechu. Przedstawiony egzemplarz z pewnością wymaga skompletowania i renowacji, ale ma to, co najważniejsze – szlachetne urodzenie.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider Veloce Niki Lauda Edition 1978 – 65000 PLN – Leszno

Alfa Romeo 145 1994 – 10900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo 145 to włoski kompakt z lat 1994-2000. Następca modelu 33 zbudowany został tak, by dostarczać maksymalnie dużo przyjemnych wrażeń z jazdy. Tylko przez dwa pierwsze lata otrzymał gamę wzdłużnie umieszczonych jednostek typu bokser, zapewniających piękne brzmienie i nisko położony środek ciężkości. Dla nostalgików – to zdecydowanie ciekawsza wersja niż późniejsze, poprzecznie umieszczane Twin Sparki. Mając tu ponad 100 koni do dyspozycji, poczuć można się jak w aucie sportowym. Z pewnością zaletą jest również wygląd – zadziorna stylistyka to coś, czego próżno szukać wśród niemieckiej konkurencji z tego okresu. Bazą do stworzenia modelu był Fiat Tipo, co zapewniło dużą ilość miejsca we wnętrzu. Centro Stile Alfa Romeo zadbało jednak, by wóz otrzymał kształty łączące ją z duchową, sportową spuścizną marki.
Czytaj dalej Alfa Romeo 145 1994 – 10900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo Spider 1977 – 48000 PLN – Maków Podhalański

Battista Pininfarina otrzymał tytuł niekwestionowanego lidera w projektowaniu nadwozi i twórcy włoskiego stylu w designie samochodów. Alfa Romeo Spider była jego ostatnim dziełem. Światło dzienne ujrzała w 1966 roku i ewoluując przez cztery serie była oferowana aż do 1994 roku. Prezentowana Alfa Romeo Spider 2000 Veloce to przedstawicielka serii drugiej o fabrycznym oznaczeniu 115.02 wyprodukowana na rynek amerykański. Jako jedyna w serii 2. otrzymała nowoczesne zasilanie wtryskowe, realizowane za pomocą wtrysku mechanicznego SPICA. Uzyskane tu w efekcie 131 konie mechaniczne to najwięcej ze wszystkich wersji modelu Spider wszystkich serii (aż do 1994 roku).
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1977 – 48000 PLN – Maków Podhalański

Alfa Romeo Spider 1991 – 105900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo Spider z 1992 roku to ostatnia odsłona klasycznego Spidera z Arese, dostępnego na rynku od 1966 roku. 28 lat nieprzerwanej produkcji robi wrażenie, a jeszcze bardziej fakt, że rekordy popularności model bił na samym końcu produkcji. Odpowiedzialna była za to ostatnia modernizacja modelu, przeprowadzona na jesieni 1989 roku. Pozbawienie modelu niepotrzebnych dekoracji wyszczupliło sylwetkę, pozwalając jej powrócić do korzeni. Zderzaki są zintegrowane, bardziej zagłębione i polakierowane w kolor karoserii, nowe elektryczne lusterka i tylne światła zostały przebudowane w stylu ówczesnego flagowego modelu 164. Prezentowany egzemplarz napędza mocniejsza z dwóch dostępnych ówcześnie jednostek – wtryskowa dwulitrówka, pełna werwy i wigoru.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1991 – 105900 PLN – Zgierz

Alfa Romeo Junior Zagato 1971 – 54950 EUR – Holandia

Alfa Romeo Junior Zagato to niezwykła wizja Ercole Spady, opracowana na bazie serii 105 (Giulia, Gulia GT/GTV, Spider). Debiutowała w 1969 roku, wyróżniając się niezwykle nowoczesną i odważną sylwetką w kształcie klina, dużymi przeszkleniami i frontem skrytym za taflą pleksiglasu. Zbudowano ich w tej wersji jedynie 1100 sztuk, a ta przykuwa uwagę schludnie i kompleksowo przeprowadzoną renowacją. Pod jej maską znajduje się silnik z rodziny Bialbero, ale już nie oryginalny 1300, a największy w rodzinie, 2000. Zamiast oryginalnych 90 KM, imponujące 130 KM. Biorąc pod uwagę świetne podwozie Alfy, na taką poprawę osiągów nikt tu nie będzie narzekać. Włoski temperament, jazda i kierowanie takim Juniorem Zagato to niesamowita frajda.
Czytaj dalej Alfa Romeo Junior Zagato 1971 – 54950 EUR – Holandia

Alfa Romeo 33 1994 – 18900 PLN – Poznań

Alfa Romeo 33 zawdzięcza swoją nazwę legendarnej Alfie Romeo Tipo 33 i jest bezpośrednim następcą modelu Alfasud. Na tle kompaktowej konkurencji Alfa Romeo wyróżniała się konstrukcją układu jezdnego, co zapewniło jej świetne prowadzenie. Jej silnik typu bokser zagwarantował tu nisko położony środek ciężkości i fantastyczne brzmienie. Nawet w wersji o tak niewielkiej pojemności skokowej, jak 1,3 l, generuje żwawe 90 KM i ma sportową duszę. W ciągu 12 lat produkcji przeszedł wiele ewolucji, zarówno technicznych, jak i estetycznych, a prezentowany egzemplarz to przedstawiciel ostatniej, trzeciej serii produkcyjnej, dostępnej od 1990 roku i zwanej jako Nuova 33. W latach 1983-1995 wyprodukowano prawie milion egzemplarzy, co czyni 33 drugim najlepiej sprzedającym się modelem w historii Alfy Romeo.
Czytaj dalej Alfa Romeo 33 1994 – 18900 PLN – Poznań

Alfa Romeo 164 Q4 1995 – SPRZEDANA

Oto Alfa Romeo 164, 1 z 1206 sztuk w wersji Q4. Co czyni ją wyjątkową poza wyglądem? Silnik Busso 3.0 24V generuje rekordowe w tym nadwoziu 230 KM, unikalny napęd 4×4 został opracowany wyłącznie dla tego modelu przez firmę Steyr, a 6 biegową skrzynię biegów dostarczał Getrag. Zaledwie 300 sztuk zostało zamówionych w obecnie najbardziej poszukiwanym kolorze czerwonym. Na wyposażeniu znajdują opcjonalne fotele Recaro, które sprawiają, że mamy do czynienia z niezłym rarytasem. Co najciekawsze, to 1 z około 10 sztuk sprzedanych w Japonii, dzięki czemu w przeciwieństwie do wielu innych egzemplarzy, jest nieskorodowana i jeszcze czerwona od spodu.
Czytaj dalej Alfa Romeo 164 Q4 1995 – SPRZEDANA