BMW

BMW 318i E30 1987 – 40900 PLN – Warszawa

BMW 318i E30 to niewielki, niemiecki sedan, który zawsze miał swoich fanów. Stonowana stylistyka, zwarte rozmiary, dobry silnik i tylny napęd zawsze miały swoich amatorów. Znalezienie ładnego egzemplarza dziś nie jest łatwo. Ten pochodzi z Hiszpanii, ma jedynie 85 tysięcy kilometrów przebiegu i w pięknym kolorze malachitgruen prezentuje się fantastycznie. Pod maską ma znaną i lubianą jednostkę M10 z wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem. To ostatni rocznik, w którym można było zamówić to auto z tym silnikiem i zarazem ostatni z „epoki chromu”. Późniejsza „szeroka lampa” do dla wielu miłośników marki już nie to.
Czytaj dalej BMW 318i E30 1987 – 40900 PLN – Warszawa

BMW 850Ci E31 1991 – 189000 PLN – Warszawa

BMW 850 Ci E31 było topowym modelem marki, podbijającym segment rynku, na którym BMW nigdy wcześniej obecne nie było. Klasa GT była domeną takich marek, jak Aston Martin, Jaguar czy Porsche. To samochody luksusowe, zapewniające wyjątkowy komfort i moc, która jest wystarczająca w każdej drogowej sytuacji. Klasa 8 od BMW wyposażona została w piękne i eleganckie nadwozie oraz silniki o wyłącznie ośmiu bądź dwunastu cylindrach. Stała się idealnym samochodem do autostradowych podroży i odwiedzania najdalszych zakątków Europy. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych było w sferze najbardziej skrytych marzeń fanatyków marki, lecz wówczas rzadko kto miał okazję oglądać je na żywo. W sumie zbudowano ich 22800 sztuk, ale w rzadko której zamontowano skarb w postaci manualnej skrzyni zespolonej z silnikiem V12, jak w tym egzemplarzu. Tutaj dodatkowo mamy rzadko zamawianą welurową tapicerkę i piękny odcień lakieru Gletscherblau Metallic. To unikalne połączenie, dające wyjątkowe wrażenia kierowcy.
Czytaj dalej BMW 850Ci E31 1991 – 189000 PLN – Warszawa

BMW Z3 3.0 Roadster E36/7 2001 – 65000 PLN – Warszawa

Tylny napęd, mocna sześciocylindrowa jednostka, otwarty dach nad głową i niecodzienna stylistyka. Kształty filigranowe, lecz z możliwie długą maską i fotelem kierowcy umieszczonym niemal przy tylnej osi. To tradycyjny przepis na roadstera, który uzupełniony mocnymi jednostkami napędowymi uczynił z BMW Z3 Roadster 3.0 E36/7 hit sprzedażowy, a po upływie dwóch dekad czyni z niego szybko drożejącego youngtimera. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftowa, wyróżniająca się tylnymi lampami w kształci litery „L”. Pracująca tu pod maską jednostka M54 o pojemności 3 l i mocy 231 KM oferowana była w latach 2000-2002 i zbudowano 18787 sztuk. Pewnego dnia takie małe, analogowe samochody sportowe znikną i dlatego uważamy, że warto kupić takiego youngtimera dziś, aby cieszyć się nim w przyszłości.
Czytaj dalej BMW Z3 3.0 Roadster E36/7 2001 – 65000 PLN – Warszawa

BMW 323i E21 1978 – 29900 EUR – Jarosław

BMW 323i E21 to topowa, najbardziej pożądana wersja małego rekina, produkowana od stycznia 1978 do sierpnia 1982. W niewielkim i lekkim nadwoziu skrywa potężny, sześciocylindrowy silnik M20 z układem wtryskowym K-Jetronic, zapewniający solidne 143 konie mechaniczne. Godne serce tego egzemplarza napędza tylne koła samochodu za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów, co gwarantuje kierowcy świetną zabawę. Z zewnątrz samochód wyróżnia podwójne spojrzenie przednich reflektorów i dwie końcówki wydechu po obu stronach samochodu, co było wyróżnikiem wyłącznie tej wersji. Ten egzemplarz jest po całkowitej odbudowie i zważywszy na aktualne notowania cen tego modelu, został bardzo rozsądnie wyceniony.
Czytaj dalej BMW 323i E21 1978 – 29900 EUR – Jarosław

BMW 318is Coupe E36 1992 – 45000 PLN – Jedlnia

E36 w nadwoziu coupe debiutowało w 1991 roku, będąc w serii całkowitą nowością. Po raz pierwszy w BMW dwudrzwiowa trójka była faktycznie coupe, a nie tylko kwadratowym sedanem. Z maską bardziej spłaszczoną i dłuższą o 8 cm niż w wersji czterodrzwiowej miało zdecydowanie bardziej sportowy charakter. BMW 318iS Coupe E36 w ofercie było w latach 1991-1999, czyli od początku do końca produkcji tego modelu w tym nadwoziu. Jego przejęta z E30 16-zaworowa jednostka M42 oferowała dwie pożadane cechy – niską masę i wysoką moc, co składało się na dużą radość z jazdy. Dziś zachowany w bardzo dobrym, oryginalnym stanie egzemplarz to duża rzadkość na rynku.
Czytaj dalej BMW 318is Coupe E36 1992 – 45000 PLN – Jedlnia

BMW M3 E30 1988 – 615000 PLN – Świdnica

BMW M3 E30 to prawdziwa legenda motorsportu. Projektowane specjalnie z myślą o wymogach homologacji FIA i startach w wyścigach samochodów turystycznych, wizualnie wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami błotników i tylnym spojlerem, ale to oczywiście dopiero początek modyfikacji. Zmieniona jest geometria zawieszenia, ale najważniejsze jest tu serce, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka S14 o wyjściowej mocy 195 KM. Na silniku tego egzemplarza odnaleźć możemy etykietę firmy Linder Motorsport – warsztatu wyspecjalizowanego w mechanicznych modyfikacjach BMW, wystawiającej na przełomie lat 80-tych i 90-tych własny team w wyścigach DTM i w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, gdzie startując w BMW M3 zespół zdobył nawet tytuł mistrzowski w 1987 roku. Trzeba pamiętać, że silnik S14 z zastosowanymi seryjnie indywidualnymi przepustnicami jest świetnym wyjściem do dalszego strojenia i uzyskania wyższej mocy. Jakie dokładnie modyfikacje poczynił Linder niestety nie wiemy.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – 615000 PLN – Świdnica

BMW 540i E39 2000 – 129000 PLN – Milanówek

BMW 540i E39 ma wszystko, by oczarować wytrawnych kierowców. Pod maską 4,4-litrowe V8, napęd tylny, do tego automatyczna skrzynia biegów, doskonała skórzana tapicerka, klimatyzacja. Wszystko co trzeba, by podroż odbywała się w wysokim komforcie i przytulnym klimacie. Lata 80. i 90. były świetnym okresem niemieckiej marki. BMW jeździły lepiej i przyjemniej, niż auta konkurencji, a do tego wyglądały tak, że nie sposób je pomylić z autami koreańskimi czy japońskimi. Za tamtymi czasami można tęsknić, a sportowy pazur bawarskich samochodów sprawia frajdę i dziś. Czemu nie? To BMW opuściło fabrykę u progu nowego Millenium i bodaj ostatni model, w którym czuć było starą, dobrą szkołę marki BMW.
Czytaj dalej BMW 540i E39 2000 – 129000 PLN – Milanówek

BMW 520i E28 1982 – 49900 PLN – Zgierz

BMW 520i E28 ma wiele zalet. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd, doskonałe właściwości jezdne i niska masa, dzięki której cechuje je doskonała lekkość prowadzenia. Produkowane od 1981 do 1987 roku następca modelu E12 dał się zapamiętać jako praktyczny sedany o wręcz sportowej charakterystyce. Tu zawieszenie jest jak na dzisiejsze standardy miękkie, ale pewność prowadzenia stoi na bardzo wysokim poziomie, a 125 koni zestawione ze skrzynią manualną znaczyło wówczas zdecydowanie więcej niż dziś. 520i to wersja z silnikiem M20B20LE zasilanym poprzez wtrysk mechaniczny. Samochód rozpędzić mógł się do 185 km/h, a pierszą setkę osiągał w czasie poniżej 12 sekund. To był popularny wbór – z tym silnikiem sprzedano ich 204448 sztuk. Pomimo tego, zadbanych egzemplarzy sziś na rynku jest ledwie garstka. Ten egzemplarz przeszedł prace renowacyjne, aby przywrócić mu dawny blask.
Czytaj dalej BMW 520i E28 1982 – 49900 PLN – Zgierz

BMW 525i E34 1991 – 59900 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW 525i E34 to model, w którym łatwo się zakochać. Szybki, komfortowy, projektowany z myślą o przyjemności kierowcy, daje to, czego brakuje w nowych autach – świetne odczucie harmonijnej pracy wszystkich mechanizmów. Nie izoluje od drogi, lecz przekazuje odpowiednie bodźce, by kierowca mógł się czuć pewnie na drodze, ale też znał granice możliwości – swoje i maszyny. Podobnie wspaniała jest praca jego sześciocylindrowej jednostki – to 24-zaworowe M50, jedna z najlepiej ocenianych jednostek w historii marki. To prawdziwa klasyka gatunku, a BMW ze wspaniałych lat 90., zachowane w bardzo dobrym stanie, zawsze jest godne uwagi. Ten egzemplarz pochodzi z rynku niemieckiego, ma zawsze poszukiwaną i lubianą w BMW skrzynię manualną oraz felgi BBS RC.
Czytaj dalej BMW 525i E34 1991 – 59900 PLN – Stary Dzierzgoń

BMW 330Ci Cabriolet E46 2001 – 52900 PLN – Warszawa

Prosty i ponadczasowy design, doskonałe podwozie z klasycznym układem napędowym i wspaniałe, sześciocylindrowe jednostki napędowe. BMW wiedziało, jak trafić do serc miłośników dynamicznej jazdy na całym świecie. Trójka z początku XXI wieku jest bardzo zgrabna, a poza tym doskonale jeździ. BMW 330Ci Cabriolet E46 to model z górnej półki, wyżej w hierachii znajdowało się już tylko wybitnie sportowe M3… a w wersji cabrio wiatr we włosach i poczucie wolności jest gratis.
Czytaj dalej BMW 330Ci Cabriolet E46 2001 – 52900 PLN – Warszawa