Citroen

Citroen Xantia Activa 1998 – 55000 PLN – Wiązowna

Prezentowany samochód jest 1 z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji Activa 2.1 TD. Wersja Activa była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych, a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroen. Otrzymała rozwiązania inżynieryjne wprost z prototypowych modeli Activa 1 i Activa 2. Wyposażona jest, poza oczywistym dla marki zawieszeniem hydropneumatycznym, w układ Hydractive (HA) oraz system aktywnie niwelujący przechyły nadwozia SC/CAR (Système CITROËN/Correction Active du Roulis). Jazda takim autem to przeżycie, które zdaje się przeczyć prawom fizyki. Activa może osiągać przeciążenia do 1,2 g praktycznie bez przechyleń bocznych. Najbardziej sensacyjny może zdawać się wynik testu łosia, który przeprowadza regularnie szwedzki magazyn Teknikens Varld. Osiągnięty w 1999 roku wynik maksymalnej prędkości, przy której Xantia Activa pozostała stabilna przy nagłym manewrze, to 85 km/h. To rekord niepobity do dziś. Kto był blisko? 83 km/h to wynik z 2017 roku Audi R8 V10 plus 5,2 FSI quattro i McLaren’a 675LT, z kolei 82 km/h zdolne było osiągnąć Porsche 997 Carrera 4S, Porsche 997 GT3 RS i Porsche 997 GT2 w 2008 oraz wcześniej w 2004 Porsche 996 GT2. Ferrari Testarossa zdolne było osiągnąć 80 km/h, a Reliant Rialto – 43 km/h. Mówiąc wprost – francuskim turbodieslem można przy wysokich prędkościach manewrować pewniej, niż samochodami stricte sportowymi. Dziś, po 30 latach od premiery, fabrycznie utrzymane egzemplarze to ewenementy na rynku kolekcjonerskim, Stają się pożądane nie tylko w kolekcjach aut francuskich. Stanowią dziedzictwo technologiczne marki Citroen, prezentując rozwiązania, których nie zastosowano już nigdy w żadnym innym modelu produkcyjnym marki.
Czytaj dalej Citroen Xantia Activa 1998 – 55000 PLN – Wiązowna

Citroen Xantia 1996 – 39000 PLN – Wrocław

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję, wykorzystującą tą niezwykłą technologię. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 28-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 39000 PLN – Wrocław

Citroen Saxo VTS 1.6 16V 1999 – 49000 PLN – Wiązowna

Citroen Saxo VTS z 16-zaworową jednostką 1,6 l to kwintesencja hot hatch’a z lat 90. Saxo VTS 16v największą karierę zrobił w motorsporcie. Stanowiąc przez wiele lat tzw. entry-level do świata rajdów amatorskich i profesjonalnych. Ich ogromna popularność w spocie stała się główną przyczyną deficytu egzemplarzy bezwypadkowych, nieprzerabianych i nietuningowanych. Fabrycznie niska odporność na korozję, po latach okazała gwoździem do trumny podaży tej wersji Saxo. Dziś fabrycznie utrzymane egzemplarze VTS 16v to coraz bardziej pożądane wersje na rynku kolekcjonerskim. Najbardziej utytułowanym sportowcem, który od 1998 odnosił sukcesy w Saxo kit-car jest 9-krotny Mistrz Świata WRC Sébastien Loeb. Pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata Loeb odniósł w 1999 za kierownicą Saxo VTS. Ten egzemplarz w białym kolorze szczęśliwie nigdy nie stał się bazą do budowy rajdówki i jest duża szansa, że nigdy nią nie zostanie. Bez tuningu, bez przeróbek, bez wypadkowej historii – za to w świetnym stanie zachowania – to ogromna rzadkość na rynku, dająca wiele frajdy z dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Citroen Saxo VTS 1.6 16V 1999 – 49000 PLN – Wiązowna

Citroen Xantia 1995 – 22900 PLN – Gogolin

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku. Elegancki projekt studia Bertone inspirowany był modelem XM, miał podobną ilość zawsze modnych ostrych linii, choć projektanci zdecydowali się nieco wyodrębnić bagażnik, tworząc sylwetkę 2,5-bryłową. Projekt był udany, został bardzo ciepło przyjęty na rynku, chwalony za jakość wykonania i najwyższej klasy komfort. Ten ostatni zapewnia nie tylko świetna, welurowa tapicerka, lecz przede wszystkim specjalność Citroena – zawieszenie hydropneumatyczne – będące dziś największym wyróżnikiem i zaletą tego auta. Ten egzemplarz wybija się ponad średnią rynku z pewnością przez swój stan zachowania. Auto ma pod maską dwulitrową jednostkę ze skrzynią automatyczną i przejechało dotąd jedynie 48 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1995 – 22900 PLN – Gogolin

Citroen Dyane 6 1977 – 24999 PLN – Bolesławiec

Citroen Dyane produkowany był w latach 1967-1983 jako rozwinięcie koncepcji modelu 2CV. Powstał w odpowiedzi na francuską konkurencję w postaci Renault 4 i podobnie jak to ostatni otrzymał nadwozie typu hatchback, z tylną klapą otwieraną wraz z szybą, co zapewniło doskonały dostęp do przestrzeni bagażowej. Różnicą były przednie lampy wkomponowane w błotniki i wklęsłe drzwi, które pomogły zwiększyć sztywność karoserii. To co pozostało wspólne z 2CV, to rozkładany płócienny dach, zapewniający świetną wentylację powietrza we wnętrzu. Stosowano cztery różne jednostki napędowe, a najmocniejszy z nich znalazł się w wersji Dyane 6 od 1970 roku. To jednostka AM2 (typ M28) z Ami 8, o pojemności 0,6 l i mocy 26 KM.
Czytaj dalej Citroen Dyane 6 1977 – 24999 PLN – Bolesławiec

Citroen Petite Rosalie 8CV 1933 – 39900 PLN – Zgierz

Citroen Rosalie to rodzina modeli samochodów budowanych przez Citroena w latach 1932–1938. 8CV to najmniejsza Rosalie. Podobnie jak Citroen Type B z pierwszej połowy lat dwudziestych XX wieku posiada czterocylindrowy silnik o pojemności 1452 cm³ napędzający tylne koła. Trzybiegowa skrzynia posiadała synchronizatory w dwóch wyższych zakresach, a hamowanie zapewniały hamulce bębnowe na wszystkich czterech kołach. Gama Rosalie została zaprojektowana jako następca Citroena C4/C6 i jest ich ewolucją. Warto zauważyć, że w tamtych czasach Rosalie ustanowił szereg rekordów prędkości. Między innymi w 1933 roku, pomiędzy 15 a 17 lipca, model „Petite Rosalie” 8CV, na torze wyścigowym Montlhéry, pobił rekord świata w przebyciu dystansu bez zatrzymywania się, pokonując 300000 kilometrów w 134 dni ze średnią prędkością ponad 93 km/h. Model ten uzyskał w sumie 106 różnych rekordów świata.
Czytaj dalej Citroen Petite Rosalie 8CV 1933 – 39900 PLN – Zgierz

Citroen XM 1998 – SPRZEDANY

Citroen XM zadebiutował w 1989 roku jako następca flagowego Citroëna CX. W roku 1990 uzyskał prestiżowy wówczas tytuł Car of The Year 1990, deklasując rywali i zdobywając 390 punktów, natomiast drugi Mercedes-Benz SL R129 uzyskał 215 pkt. Citroen XM zachwycił świat motoryzacji zarówno stylistyką jak i innowacjami technicznymi. Klinowate nadwozie XM’a osiągnęło współczynnik Cx 0,28, co było sensacyjnym wynkiem dla dużej limuzyny. W latach 90. nieliczne egzemplarze na naszych ulicach przykłuwały wzrok przechodniów niczym statek kosmiczny. Dziś nadal wygląda zjawiskowo, odwraca głowy przechodniów, zapewnia nieziemki komfort dla podróżujących, otula welurowym, miekkim wnętrzem. To przystępny sposób na bycie w awangardzie, coś niesztampowego, znacznie bardziej konkurencyjnego cenowo niż niemieccy klasyczni konkurenci z tego samego okresu.
Czytaj dalej Citroen XM 1998 – SPRZEDANY

Citroen CX 25 TRD Turbo 2 Break 1987 – 18500 PLN – Warszawa

CX jest wynikiem długich wewnętrznych badań nad „projektem L”, które rozpoczęły się pod koniec lat 60. XX wieku w celu zastąpienia legendarnego DS. Nowy model debiutował dopiero w 1974 roku, znajdując się cenowo dokładnie pomiędzy podstawową i wyższą wersją DS. Już rok później sprzedaż przekroczyła granicę 100 000 egzemplarzy rocznie! We wrześniu 1975 roku Citroen zaprezentował CX 2200D – pierwszy samochód osobowy Citroëna z silnikiem Diesla. W lutym 1987 roku przyszła kolej na turbodiesela, który otrzymał intercooler. Poprawa wydajności była spektakularna. Moc podskoczyła z 95 do 120 KM, moment obrotowy osiągnął niezwykłą na owe czasy wartość 265 Nm. CX diesel Turbo 2 odzyskał tytuł najszybszego samochodu z silnikiem Diesla na świecie, z rewelacyjną prędkością maksymalną 195 km/h. W wersji Break samochód dodatkowo imponuje możliwościami przewozowymi i ładownością, nadzwyczajną ze względu na samopoziomowanie będące efektem zastosowania zawieszenia hydropneumatycznego.
Czytaj dalej Citroen CX 25 TRD Turbo 2 Break 1987 – 18500 PLN – Warszawa

Citroen XM TD12 1992 – 28500 PLN – Tarnowskie Góry

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi wówczas Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model przedliftowy, z wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem i skrzynią automatyczną. Jego aktualny przebieg to tylko 124 tys. km.
Czytaj dalej Citroen XM TD12 1992 – 28500 PLN – Tarnowskie Góry

Citroen XM 1997 – SPRZEDANY

Citroen XM to topowy model marki, potomek wspaniałych modeli DS i CX, który obchodzi właśnie 35-lecie. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia. To zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który nagrodę tę otrzymał dokładnie w 15 lat po Citroenie CX. Ostre linie jego nadwozia to dzieło studio Bertone. Projekt aerodynamiczny i awangardowy, którego nie da się pomylić z żadnym samochodem konkurencji. Po przygodzie z V6, tym razem zdecydowaliśmy się przygarnąć do naszego garażu skromniejszą 2-litrówkę. Jest to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami oraz zmodyfikowanym wnętrzem. Samochód napędza 16-zaworowa jednostka o mocy 132 KM, zestawiana z doskonale pasującą do charakteru auta skrzynią automatyczną. To doskonały youngtimer do komfortowego przemieszczania się. Przykuwa uwagę na ulicy, otula fantastycznym, welurowym wnętrzem i rozpieszcza komfortem, pozostając przy tym niedrogim zarówno w zakupie, jak i eksploatacji.
Czytaj dalej Citroen XM 1997 – SPRZEDANY