Ferrari

Ferrari Mondial 1988 – 230000 PLN – Raszyn

Jak najprościej wejść w świat Ferrari? Mondialem! Rodzinne Ferrari, czyli Ferrari Mondial z silnikiem 3.2 z 1988 roku. Jego motor 3.2 V8 został przeniesiony w prostej linii z Ferrari 328 i dysponuje mocą 270 KM. Wyprodukowany w liczbie zaledwie 987 sztuk jest bardzo ciekawą propozycją dla miłośników rodzinnego podróżowanie z V8 umieszczonym centralnie. Nie ma drugiego takiego auta na świecie. Tatra i Corvair miały silniki umieszczone z tyłu, a tutaj jest silnik przed tylną osią. Klasyczna kombinacja kolorystyczna czerwony z beżem dodaje mu uroku, a na ulicy sporo ludzi myli go z Testarossą.
Czytaj dalej Ferrari Mondial 1988 – 230000 PLN – Raszyn

Ferrari F40 1992 – Holandia

W 1987 roku marka Ferrari obchodziła 40-lecie i aby to uczcić, Enzo Ferrari postanowił zbudować specjalny samochód. Komfort i luksus zostały pominięte, wszystko zostało opracowane z myślą o jednym celu: wydajności. F40 zostało wyposażone w silnik V8 o pojemności 2936 cm³ i kącie rozwarcia 90°, który wyposażony w dwie turbosprężarki IHI generował 478 KM. Niską masę udało się utrzymać dzięki zastosowaniu materiałów takich jak Kevlar, włókno węglowe i aluminium, podobnie jak w samochodach Formuły 1. Za projekt odpowiadała firma Pininfarina, a nadwozie zbudował Scaglietti. F40 stało się pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął limit 200 mil na godzinę (320 km/h), co stanowi kamień milowy w historii motoryzacji. To piękne Ferrari F40 zachowane jest w pełni oryginalnym stanie, ma tylko 10 tys. km przebiegu, pochodzi z europejskiego rynku i jest po profesjonalnym serwisie.
Czytaj dalej Ferrari F40 1992 – Holandia

Ferrari 328 GTB 1986 – 560000 PLN – Świdnica

Ferrari 328 GTB to wersja coupe („berlinetta”) następcy popularnego modelu 308. Jego centralnie umieszczony silnik V8 powiększono z 3.0 do 3.2 l, przy poprawieniu osiągów i subtelnym unowocześnieniu wyglądu samochodu. Zaprojektowana przez Leonardo Fioravanti’ego z Pininfariny sylwetka wciąż prezentowała się imponująco, co pozwoliło na sprzedaż 7400 sztuk modelu (łącznie wersji GTS i GTB) w latach 1985-89. Z tej pary GTB jest zdecydowanie bardziej rzadkie i bardziej poszukiwane, gdyż powstały dokładnie 1344 sztuki. Długo model traktowano jak najłatwiejszy i najtańszy w utrzymaniu samochód legendarnej włoskiej marki, choć systematyczny wzrost cen sprawił, że dziś idelne 328 GTB jest już zdecydowanie droższe niż o wiele bardziej skomplikowana i wymagająca droższego serwisu Testarossa. Ten przepiękny egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego, ma zaledwie 42 tysiące kilometrów przebiegu i obszernie udokumentowaną historię serwisową.
Czytaj dalej Ferrari 328 GTB 1986 – 560000 PLN – Świdnica

Ferrari F40 1991 – SPRZEDANE

Ferrari F40 to ikona sama w sobie. Samochód z gum Turbo i plakatów nad łóżkiem, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane jako ostatni supersamochód opracowany za życia Enzo Ferrariego. Egzemplarz wystawiony na aukcji w Europie znany jest bardzo dobrze. Ferrari F40 „Minty” pojawia się regularnie na najważniejszych spotkaniach klasyków, a jego fanpage na portalu Instagram pewnie wielu z Was jest znany.
A co wiemy o historii tego Ferrari F40? Ukończony został 27 lutego 1991 roku w charakterystycznym dla F40 kolorze Rosso Corsa z czerwonym wnętrzem Stoffa Vigogna i dostarczony do Ferrari Deutschland GmbH. Pierwszy właściciel w w 1994 roku sprzedał samochód ówczesnemu prezesowi niemieckiego klubu Ferrari. Niestety około 1998 roku, samochód uległ wypadkowi i został sprzedany do Holandii. Forza Service w Holandii naprawiła samochód zgodnie ze specyfikacjami fabrycznymi. W 2008 roku, po długim okresie napraw, samochód otrzymał certyfikat Ferrari Classiche, potwierdzający, że zachował pasujące numery silnika i skrzyni biegów oraz poświadczający, że naprawy zostały przeprowadzone zgodnie z pełnymi oryginalnymi specyfikacjami i standardami. Po zakończeniu prac podwozie 88538 powróciło na drogi Europy. Po zmianie właściciela na aukcji w 2014 roku i prywatnej sprzedaży w 2017 roku, obecny właściciel zakupił Ferrari w roku 2021. Jego kolor nadwozia jest hołdem dla podwozia 3505 GT, czyli słynnego 250 GTO w kolorze Verde Pallido, zbudowanego dla Sir Stirlinga Mossa, którym ścigał się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1962 roku. Aby uzupełnić kolor zewnętrzny, wnętrze zostało fachowo odnowione na niebiesko przez jednego z najbardziej utalentowanych ludzi w regionie, bardziej przyzwyczajonego do przebudowy wnętrz samolotów niż samochodów. Pomijając kontekst historyczny, ta konfiguracja spodobała się tak bardzo, że została nawet uhonorowana oficjalnym produktem na licencji Ferrari, modelem w skali 1:8 i 1:18 wydanym przez znanego producenta modeli Amalgam.

Czytaj dalej Ferrari F40 1991 – SPRZEDANE

Ferrari FF 2013 – 690000 PLN – Piotrków Trybunalski

Ferrari FF nazwę swoją więło od skrótu „four four”, czyli „cztery cztery”. Jako pierwsze w historii auto tej marki otrzymało napęd na cztery koła, ma także miejsca dla czterech pasażerów. Debiutowało w 2011 roku jako następca modelu 612 Scaglietti, będąc kolejną propozycją w klasie GT, napędzaną wspaniałym, wolnossącym silnikiem V12 o pojemności 6,2 l i mocy 660 KM, sprzężonym z dwusprzęgłową, siedmiostopniową półautomatyczną skrzynią biegów. Jego nadwozie to tym razem nie coupe, a shooting brake, co nawiązywało do słynnego Ferrari 250 GT SWB Drogo z 1962 roku i pozwoliło zaoferować ponadprzeciętną przestrzeń bagażową (nawet 800 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Z prędkością maksymalną 335 km/h, był to najszybszy czteroosobowy samochód na świecie swojej epoki. Model FF produkowano w latach 2011–2016. Powstało 2291 egzemplarzy.
Czytaj dalej Ferrari FF 2013 – 690000 PLN – Piotrków Trybunalski

Ferrari Testarossa 1991 – 179950 EUR – Holandia

Gdyby jakiegokolwiek entuzjastę motoryzacji w latach 80. zapytać, jaki model Ferrari był tym flagowym, każdy odpowiedziałby, że Testarossa. Nie ma w tym nic dziwnego, bo mimo, że jego poprzednik 512 BB(i) był świetny, futurystyczne linie nowego modelu całkowicie go przyćmiły. Testarossa zachowała umieszczony centralnie 5-litrowy, dwunastocylindrowy silnik, który tym razem zapewnił 380 KM. Inżynierowie zrobili wszystko, aby poprawić wrażenia z jazdy przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W porównaniu do swojej poprzedniczki Testarossa oferowała płynniejszą jazdę i lepsze osiągi. Prędkość maksymalna wynosząca 290 km/h była niezwykła jak na swoje czasy. Ogromny sukces Testarossy nie jest tajemnicą. Wyzwaniem pozostaje tylko wybór właściwego egzemplarza. Ten ma zawsze poszukiwane zestawienie czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem i niski przebieg, wynoszący ledwie 24 tysiące kilometrów. Auto jest po serwisie u oficjalnego dealera Ferrari, obejmującym wymianę paska rozrządu i pomp paliwa. To idealne połączenie piękna, wydajności i ekskluzywności, w absolutnie niespotykanym stanie.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1991 – 179950 EUR – Holandia

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole 1985 – 355000 PLN – Warszawa

Model 308 GTS Quattrovalvole ze zdejmowanym dachem typu targa był następcą modelu 308 GTSi i został zaprezentowany podczas paryskiego salonu samochodowego w 1982 roku, równocześnie z modelem 308 GTB Quattrovalvole. Część Quattrovalvole w nazwie modelu odnosiła się do czterech zaworów na każdy cylinder w silniku, co zapewniało większą moc w porównaniu z poprzednim modelem. Jednostka napędowa to V8 rozchylone pod kątem 90 stopni, o pojemności 2926 cm³ wyposażone w po dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem, ze smarowaniem w misce olejowej. Silnik montowany jest tutaj poprzecznie wraz z zespołem przekładni pięciobiegowej z synchronizacją, która znajduje się poniżej, z tyłu miski olejowej silnika. Deklarowana moc wyjściowa dla samochodów na rynek europejski wynosiła 240 KM przy 7000 obr./min i 235 KM przy 6800 obr./min dla wersji na rynek amerykański. Ten model uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych i prostych w serwisie samochodów w całej historii marki.

Czytaj dalej Ferrari 308 GTS Quattrovalvole 1985 – 355000 PLN – Warszawa

Ferrari 348 ts 1992 – Zgierz

Debiutujące w 1989 roku małe Ferrari było kolejnym projektem studio Pininfarina. W stylizacji nawiązywało do Testarossy, ale na wielu polach Ferrari 348 ts było nowością, nie tylko w zakresie układu mechanicznego, ale także w stylu nadwozia i konstrukcji podwozia. Wraz z siostrzanym modelem 348 tb, było to pierwsze seryjnie produkowane Ferrari, które nie miało oddzielnej ramy podwozia z rur stalowych. Zamiast tego zastosowano podwozie z tłoczonej stali, do którego przykręcono oddzielną ramę pomocniczą silnika z rur stalowych, a panele nadwozia przyspawano i przykręcono do konstrukcji głównej. Rozstaw osi wynosił 2450 mm, a silnik miał układ V8, składał się z dwóch wałków rozrządu w każdej głowicy, posiadał po cztery zawory na cylinder i pojemność 3,4 litra. Ten egzemplarz jest bardzo ciekawy z racji swojej historii – ma mniej niż 1000 km przebiegu i nigdy nie został zarejestrowany.
Czytaj dalej Ferrari 348 ts 1992 – Zgierz

Ferrari 250 GT by Drogo 1960 – Monako

250 GT stanowiło znaczący krok Ferrari w stronę klientów: po raz pierwszy poważnie potraktowano komfort kierowcy i pasażera, wnętrze było bardziej luksusowe, siedzenia były szersze, a hałas był mniejszy. Skrzynia biegów była już zsynchronizowana, co w połączeniu z bardziej płynną jazdą i lekkim sterowaniem było dokładnie tym, czego oczekiwał rynek północnoamerykański. 250 GT Coupé Pininfariny okazało się wielkim sukcesem komercyjnym Maranello – w latach 1958–1960 sprzedano ogółem 350 egzemplarzy, czyli znacznie więcej, niż jakikolwiek poprzedni model. Ferrari 250 GT „1717” wjechało do tworzącej nadwozie fabryki Pinina Fariny w Turynie 22 grudnia 1959 roku, a ukończone zostało z nadwoziem coupé 22 lutego 1960 roku. Oryginalna kolorystyka tego samochodu to Grigio Scuro (ciemnoszary) z niebieskim wnętrzem ze skórą Connolly. W kwietniu 1960 roku samochód został dostarczony do oficjalnego dealera Ferrari Garage de Montchoisy w Genewie, by jeszcze w tym samym roku trafić do pierwszego właściciela w Lozannie. Niestety w 1965 roku Ferrari rozbiło się w Szwajcarii i zostało odesłane do Modeny, gdzie zostało przebudowane w 1966 roku przez Carrozzeria Sports Cars Piero Drogo. Firma ta specjalizowała się w ulepszaniu aerodynamiki wyczynowych Ferrari, a jej znakiem rozpoznawczym był zmieniony i wydłużony przód. Klientami Drogo była cała śmietanka zespołów wyścigoych, w tym sama Scuderia Ferrari, Giotto Bizzarrini, Iso Rivolta, Scuderia Serenissima, ASA, NART czy Écurie Francorchamps.
Czytaj dalej Ferrari 250 GT by Drogo 1960 – Monako

Ferrari Mondial Cabriolet T 1990 – SPRZEDANE

Ferrari Mondial Cabriolet T to ostatnie Ferrari, w którym jednocześnie odnaleźć możemy układ 2+2 oraz silnik V8. Typ jest rzadki, bo wyprodukowano go jedynie w 1010 sztukach. Wersję T zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1989 roku. Zamontowano tu nowy silnik zamontowany wzdłużnie oraz innowacyjną poprzeczną skrzynię biegów (stąd nazwa T – Trasversale), zaprojektowaną jako wyposażenie wprowadzonego pół roku później Ferrari 348. To 4-osobowe Ferrari do pierwszych 100 km/h rozpędza się w tym samym czasie, co jego mniejszy kuzyn – w zaledwie 6 sekund. Posiadając sporo atrybutów charakterystycznych dla wszystkich modeli z centralnie umieszczonym motorem i koniem na masce jest obecnie najtańszym sposobem, aby wejść do świata Ferrari dla wszystkich pragnących delektować się pasją do motoryzacji ze swoją rodziną. Co ciekawe, to pierwsze Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie, w którym znalazło się wspomaganie układu kierowniczego. I naprawdę wpływa to mega dobrze na komfort jazdy. Chce się jeździć. Magia marki Ferrari i czerwonego lakieru z pewnością jest nie do podrobienia, a otwarte nadwozie pozwala celebrować włoski styl życia.
Czytaj dalej Ferrari Mondial Cabriolet T 1990 – SPRZEDANE