Fiat

Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Sześć cylindrów pod maską w latach 60-tych to było coś. Wyróżnik, świadczący o tym, że mamy do czynienia z samochodem ponadprzeciętnym, służącym nie tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale i zapewniającym komfort i relaks, i podkreślającym wysoki status społeczny właściciela. W tej lidze grał wówczas także włoski Fiat 1800 B, dostępny w tej wersji (wzbogaconej o wzmocniony silnik i 4 hamulce tarczowe) od 1961 roku czterodrzwiowy sedan. Stylistyka? Ostre linie, tylne płetwy, duża ilość chromu. Wygląda nieco jak Peugeot 404 czy Austin A99, co spowodowane było tym, że wszystkie trzy modele wyszły ze studio Pininfarina z Turynu. Łączną produkcję modeli 1800/2100 Fiata szacuje się na około 150000 sztuk.
Czytaj dalej Fiat 1800 B 1964 – 33000 PLN – Dębe Wielkie

Fiat 500F 1965 – 75000 PLN – Osielsko

„Otto bulloni” to miano identyfikujące Fiata 500 F wyprodukowanego między marcem a listopadem 1965 r. Przydomek ten wynika ze specyfiki zawiasów drzwi, które są mocowane za pomocą 8 śrub, po 4 na zawias. To jeden z wielu detali, które zostały zmienione w trakcie produkcji. Co jeszcze powinno go wyróżniać? Część elementów pochodzących z wcześniejszego Fiata 500N, jak np. prędkościomierz, włącznik świateł i chromowany pierścień stacyjki, siedzenia z opaskami bez zatrzasku, klamki drzwi, dwuczęściowe panele tylne, listwy progowe i aluminiowe podnośniki szyb. Ten egzemplarz jest po renowacji, podczas której część oryginalnych elementów została zachowana, a inne, jak na przykład wnętrze – zostało przerobione według pomysłu właściciela.
Czytaj dalej Fiat 500F 1965 – 75000 PLN – Osielsko

Simca-Fiat 6CV 1934 – 23900 PLN – Zgierz

Balilla montowana na licencji Fiata we Francji od 1932 do 1937 roku, zapamiętana została jako pierwszy model marki Simca-Fiat. Po raz pierwszy została zaprezentowana 18 września 1932 roku. Simca-Fiat 6CV w rzeczywistości na początku swojej obecności na rynku nie nosił nawet marki SIMCA, dlatego że firma ta jeszcze nie istniała. Firma, z której wywodzi się Simca, początkowo nosiła nazwę SAFAF – „Société Anonyme pour la Fabrication en France des Automobiles Fiat” – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zajmująca się produkcją we Francji samochodów Fiat Automobiles. Z włoskiej Balilli 6CV przejął dostępną mechanikę, podwozie i nadwozie. Poszczególne części 6CV były produkowane oddzielnie w różnych lokalizacjach i przez różnych producentów, a następnie montowane w mieście Suresnes. Silnik był taki sam jak w Balilli, mianowicie 4-cylindrowy, rzędowy o pojemności 995 cm3. Pod koniec 1933 roku 6CV przeszedł zmianę stylizacji i przyjął bardziej aerodynamiczną linię. Mechanicznie wprowadzono nową 4-biegową skrzynię zamiast 3-biegowej, silnik również został nieznacznie zmieniony, a jego moc wzrosła do 24 KM.

Czytaj dalej Simca-Fiat 6CV 1934 – 23900 PLN – Zgierz

Polski Fiat 126p 1978 – 90000 PLN – Środa Wielkopolska

Dla jednych to będzie mały pierdziel, a dla innych cudowna skrzynka ze wspomnieniami. Zachowany w pięknym, a właściwie idealnym stanie klasyk z tamtych lat jest jak kapsuła czasu, a zajęcie w nim miejsca i natychmiastowy powrót w dawne czasy jest wartością, jakiej nie sposób wycenić. Właściciel tego egzemplarza tak bardzo chciał go ustrzec przed światem zewnętrzym, że zamknął go w drewnianej skrzyni na dekadę. Być może chciał się zmierzyć z mitem, czy nieużywany samochód niszczeje, gdyż rok temu go odpakował i zaczął jeździć. Jedynym elementem, który się poddał była pompa paliwa, a wóz dalej ma się świetnie i niewątpliwie cieszy oczy. Przebieg tego Fiata 126p to obecnie jedynie 4556 km, a stan zachowania jest imponujący. Takich samochodów nie ma na rynku, a nas cieszy fakt, że będziemy mogli go zaprezentować na naszym stoisku na nadchodzących targach Retro Motor Show w Poznaniu.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1978 – 90000 PLN – Środa Wielkopolska

Fiat 130 Coupe 1973 – 85000 PLN – Gdańsk

Fiat 130 Coupe to model w gamie włoskiego producenta niepowtarzalny. Debiutował w 1971 roku w szczycie popularności marki. Opracowany na bazie największej i najbardziej luksusowej limuzyny w gamie, czyli na Fiacie 130, otrzymał całkowicie odmienne nadwozie dwudrzwiowe zaprojektowane przez Paolo Martina z firmy Pininfarina. Wyróżniał się wybitnie ostrymi liniami karoserii, a pod maską miał przepięknie brzmiący silnik V6. Ma w sobie mnóstwo włoskiego charakteru, jest dynamiczny, szczególnie w konfiguracji z manualną skrzynią. Powstało ich jedynie 4294 sztuki, z czego mniej niż połowa miała manual.
Czytaj dalej Fiat 130 Coupe 1973 – 85000 PLN – Gdańsk

Fiat Regata 1986 – 21900 PLN – Zgierz

Fiat Regata to jeden z modeli, który królował na europejskich drogach lat 80-tych, a dziś zdążył niemal całkowicie zniknąć z rynku. To trójbryłowa wersja modelu Ritmo, produkowana w latach 1983-90. Zachowany w takim stanie, jak w ogłoszeniu, Fiat Regata to prawdziwy rodzynek na rynku. Te samochody nie należały do najlepiej zabezpieczonych przed korozją, ale ten wciąż wygląda, jakby niedawno wyjechał z salonu. Jego przebieg to jedynie 60 tys. km. Ten Fiat może być niedrogim wstępem do fascynującego świata włoskich samochodów.
Czytaj dalej Fiat Regata 1986 – 21900 PLN – Zgierz

Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz

Fiat Argenta to wersja rozwojowa modelu 132. Duży, kanciaty, z silnikiem umieszczonym wzdłużnie, tylnonapędowy, wykorzystywał te same rozwiązania techniczne co poprzednik, ale ubrany był w większe światła i większa ilość tworzyw sztucznych, zgodnie z obowiązującą modą. Zmieniono również jego przód i tył, a największą modyfikacją w układzie jezdnym było zwiększenie rozstawu przednich kół, co poprawiło jego zachowanie na zakrętach. Produkowany był w latach 1981–1985 i był ostatnim tylnonapędowym sedanem Fiata. Większość napędzających go jednostek napędowych stanowiły benzynowe DOHC, ale nie tylko. W ofercie były również 3 jednostki wysokoprężne – 2-litrowy diesel, 2,5-litrowy diesel i 2,5 turbo diesel. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz to diesel ze śrdkowej półki. Stylistycznie rozpoznawalny jest po wybrzuszeniu na szczycie maski.
Czytaj dalej Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz

Polski Fiat 126p 1986 – SPRZEDANY

Na podstawie zawartego w 1983 roku aneksu do umowy licencyjnej, FSM we współpracy z Fiatem przeprowadziła modernizację Polskiego Fiata 126p. Zmiany spowodowane były spadkiem zainteresowania samochodem na zachodnich rynkach i koniecznością dostosowania produktu do wprowadzonych w Europie Zachodniej nowych norm homologacyjnych. Zmodernizowany samochód, oznaczony symbolem FL – skrót od angielskich słów face lifting, wszedł do produkcji w grudniu 1984 roku. Pojazd otrzymał nowe zderzaki z tworzywa sztucznego, zmieniono kształt listew ozdobnych i umieszczono je niżej, rynienki osłonięto nakładkami, wprowadzono zaokrąglone, składane lusterko zewnętrzne. Samochód otrzymał nową deskę rozdzielczą z kontrolkami i umieszczonymi po obu stronach zestawu wskaźników przełącznikami klawiszowymi, których obsługa nie wymagała odrywania rąk od kierownicy. Umożliwiono także składanie oparcia tylnej kanapy. Technicznie zmodernizowano układ zapłonowy, a rozrusznik stał się elektryczny. Ten egzemplarz jako żywo przypomina czasy, gdy takie samochody opuszczały fabrykę. Jego przebieg to tylko 18 tys. km, a dotychczasowi właściciele zapewnili mu odpowiednią opiekę.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1986 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p 1969 – SPRZEDANY

Na tle produkowanych wcześniej Warszaw i Syrenek, debiutujący w 1968 roku Polski Fiat 125p był prawdziwą rewolucją. Nowoczesna włoska stylistyka, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, było czym się chwalić. Nawet mimo wykorzystania układu jezdnego starszego Fiata 1300, w polskiej rzeczywistości zdawał się być ostatnim krzykiem mody. Dziś właśnie egzemplarze z samego początku produkcji są najbardziej poszukiwane i pożądane na rynku. Mają najwięcej klasycznego stylu, a dodatkowym bonusem może być ciekawa i niespotykana później kolorystyka, tak jak w przypadku tego egzemplarza z drugiego roku produkcji – lakier amarantowy, wnętrze czerwone.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1969 – SPRZEDANY

Fiat Fiorino Pick-up 1998 – 15900 PLN – Stargard

Fiorino to mały samochód dostawczy produkowany przez FIATA od 1977 roku w trzech generacjach. Pierwsza wersja Fiorino bazowała na drugiej serii Fiata 127, i od początku posiadła 3 rodzaje nadwozia. Co ciekawe, samochód ten był produkowany w Brazylii i importowany do Europy, przez co na lokalnym rynku zadebiutował dopiero w 1980 roku. W 1987 roku zaprezentowano nowocześniejszą wersję, opartą na Fiacie Uno. Gama dalej obejmowała trzy warianty nadwozia: klasyczny samochód dostawczy, wersja Panorama do przewozu osób oraz pick-up. Od 1994 roku Fiorino na rynku Ameryki Południowej bazuje na Fiacie Mille (ewolucja Uno) i jest stopniowo unowocześniane poprzez wprowadzanie tych samych ulepszeń i innowacji, co we Fiacie Mille. Gama silników obejmowała czterocylindrowy silnik Fire 8 o pojemności 1,2 l oraz turbodiesel o pojemności 1,7 l wyposażony we wtrysk pośredni. Druga generacja Fiorino w wersji pick-up z silnikiem diesla właśnie trafiła na sprzedaż. Jeżeli więc szukacie reklamówki dla swojej firmy, klasyka idealnego do transportu towarów na pace, to może być rozwiązanie dla Was.
Czytaj dalej Fiat Fiorino Pick-up 1998 – 15900 PLN – Stargard