Ford

Ford Mustang Cabrio 1968 – 80000 PLN – Maków Podhalański

Pierwsza generacja Forda Mustanga była produkowana przez od 1964 do 1973 roku. Debiutował jako hardtop i kabriolet. Rocznik ’68 przeszedł już parę aktualizacji, ale to wciąż klasyczny Mustang, rozpoznawalny natychmiastowo na ulicy. Prezentowane czerwone cabrio z czarnym wnętrzem, wyposażone w silnik o pojemności 4,7 litra generujące 220 KM, to typowy „driver car”. Z zewnątrz nie zachwyca, ale za to jest sprawny mechanicznie i do końca jeździł. Jego konfiguracja jest ciekawa – obejmuje opcjonalną, 4-stopniową skrzynię manualną, przednie hamulce tarczowe i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Czytaj dalej Ford Mustang Cabrio 1968 – 80000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang Cabrio 1967 – 130000 PLN – Maków Podhalański

Ford Mustang z lat sześćdziesiątych to ikona. Samochód sportowy będący ucieleśnieniem wolności, swobody, nieograniczonych możliwości. To żywe spełnienie amerykańskiego snu, szczególnie pociągające w wersji bez dachu nad głową. Pod maską tego egzemplarza jest skromna, rzędowa szóstka – jednostka o pojemności 3,3 l o fabrycznej mocy 130 koni mechanicznych, zestawiona ze skrzynią automatyczną. Zestawiając z typowymi europejskimi autami z lat 60. – mocy tu jest wcale nie mało. Auto jest po renowacji, z nową powłoką lakierniczą w pięknej czerwieni.
Czytaj dalej Ford Mustang Cabrio 1967 – 130000 PLN – Maków Podhalański

Ford Model A Phaeton 1928 – 135000 PLN – Maków Podhalański

Ford Model A na przełomie lat 20. i 30. XX wieku należał do najlepiej sprzedających się wozów w Ameryce. Jego 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,3 l już wówczas oferował 40 KM, co stanowiło sporą przewagę, zestawiając z popularnymi samochodami powstającymi wówczas w Europie i z jego poprzednikiem – modelem T. Był bardziej sportowy i atrakcyjny, i jeździł w bardziej przyjemny sposób. Ma trzystopniową skrzynię biegów, hamulce działające na wszystkie koła i amortyzatory hydrauliczne. Rodzaj nadwozia prezentowanego samochodu to Phaeton – kabriolet ze składanym dachem zakrywającym głowy wszystkich pasażerów.
Czytaj dalej Ford Model A Phaeton 1928 – 135000 PLN – Maków Podhalański

Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Escort RS Cosworth to rajdowa legenda i zarazem niespodzianka od strony mechanicznej. Pod karoserią nakoksowanego Escorta skrywa bowiem mechanikę z legendarnej Sierry RS Cosworth. Podobnie jak Sierra, silnik ułożony ma wzdłużnie, a jego turbodoładowany silnik napędza wszystkie koła. Jego pierwowzór jeździł tak doskonale, że nie trzeba tu było wyważać otwartych drzwi. Wykorzystując maksymę „win on sunday sell on monday” wykorzystano jedynie nadwozie przywołujące wóz, który trafiał do salonów. Produkcja przypadła na lata 1992-96, stworzono ich jedynie 7145 sztuk, ale tylko pierwsze 2500 z nich było wersją homologacyjną samochodu rajdowego, rozpoznawalną na pierwszy rzut oka po monstrualnym tylnym spojlerze. To jest jeden z nich, utrzymany w bardzo dobrym stanie i bezwypadkowy. Absolutny pewniak do wzrostu wartości w przyszłości.
Czytaj dalej Ford Escort RS Cosworth 1993 – 283000 PLN – Warszawa

Ford Thunderbird 1955 – 135000 PLN – Raszyn

Ford przedstawił w 1955 roku coś, czego do tej pory na rynku nie było. Mały, mega szybki kabriolet z miejsca stał się hitem, a po latach jest po prostu ikoną. 9,4 sekundy do 100 km/h, prędkość maksymalna na poziomie 180 km/h i to wszystko w 2-3 osobowym kabriolecie z lat 50. W Europie to było nie do pomyślenia w owym czasie! małych rozmiarów (4.4 m długości). Thunderbird wycina z butów swoją sylwetką, detalami, klimatem i radością z jazdy, jaką oferuje.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1955 – 135000 PLN – Raszyn

Ford Mustang Mach1 1969 – 333000 PLN – Nekla

Ford Mustang Mach 1 to amerykańska legenda zorientowana na osiągi, po raz pierwszy zaprezentowana w 1968 roku. Charakterystyczne linia nadwozia i rasowy bulgot V8 od pierwszego wrażenia dają znać, że to nie jest miły chłopak z przedmieścia. Nadwozie SportsRoof, zaoferowane w roku 1969 i znane w poprzednim roku jako Fastback 2+2, natychmiastowo przyciąga uwagę, a charakterystyczne dodatki, jak choćby zmieniona maska z charakterystycznym wlotem powietrza i zapinkami w stylu rajdowym, a także dodatkowe oklejenie, nie pozostawiają wątpliwości, że to rasowy model. Ten Mustang zasilany jest 390-calowym silnikiem S Code V8, generującym 320 koni mechanicznych. Na desce ma… drewno, czyli jest to egzemplarz z tzw. Deluxe Interior Group.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 333000 PLN – Nekla

Ford Fiesta XR2i 1990 – 39000 PLN – Wrocław

Ford Fiesta XR2i to jeden z tych samochodów, które zawsze zdawały się być o wiele szybsze, niż wskazywałymy na to ich dane techniczne. Zasługa w tym młodych, krewskich kierowców, którzy przyczynili się do tego, że egzemplarz w takim stanie, jak ten prezentowany, to ogromna rzadkość na rynku. Usportowiony Ford Fiesta wyróżnia się masywnymi zderzakami z podwójnymi halogenami ukrytymi w tym przednim, obniżonym zawieszeniem, poszerzeniami nadkoli i progów oraz dwoma spojlerami na tylnej klapie. Zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz podkreślony jest szeregiem niebieskich motywów z opisem wersji – XR2i. Ten egzemplarz ma dodatkowo niezwyke rzadko spotykane wnętrze z fotelami Recaro. Te ostatnie zdają mu dodawać co najmniej z 20 koni więcej, a jeżeli zastanawiacie się, ile jest tu ich naprawe – pod maską pracuje tu jednostka przeniesiona z wersji XR3i, 1.6 CHV o mocy 107 koni mechanicznych. Jak na taką karoserię, nie jest to mało, bo absolutnie wystarczy, by dogonić wspomnienia.
Czytaj dalej Ford Fiesta XR2i 1990 – 39000 PLN – Wrocław

Ford Escort Mk1 1969 – 120000 PLN – Legnica

Ford Escort debiutował w listopadzie 1967 roku. Był to wspólny projekt inżynierów brytyjskich i niemieckich, drugi po Transicie i początkowo produkowany wyłącznie na Wyspach, w Genk w Belgii od 1969 oraz w niemieckim Saarlouis od 1970 r. W Wielkiej Brytanii zastąpił model Anglia, w Niemczech rozszerzył gamę. Ze względu na kształt przedniej atrapy popularnie zwano go „psią kością”, a kształt linii bocznej wskazywał na ciągle aktualną fascynację amerykańską motoryzacją i linią butelki Coca Coli. Prezentowany egzemplarz jest absolutnie wyjątkowy, ponieważ jako nowy został sprowadzony do Polski. Zachowany jest w ogromnej mierze w oryginalnym stanie, a jego prostokątne przednie lampy wskazują na bardziej luksusową wersję. GT to zresztą nie tylko wersja wyposażeniowa, ale też wyższa moc maksymalna. 75 KM z pojemności 1,3 l to godny wynik, jak na lata 60.
Czytaj dalej Ford Escort Mk1 1969 – 120000 PLN – Legnica

Ford Crown Victoria 2011 – 77000 PLN – Kotórz Mały

Po raz pierwszy nazwa Crown Victoria pojawiła się w nomenklaturze Forda już w 55. roku w modelu Fairlane, do nazwy Ford wrócił jeszcze w latach 80-tych wypuszczając kanciastego LTD Crown Victoria, jednak to model z lat 90. skradł serca i najbardziej wrył się w pamięci motomaniaków na całym świecie. Ford Crown Victoria to jeden z najpopularniejszych sedanów marki. Zbudowany w tradycyjny sposób, tylnonapędowy, osadzony na ramie, był dokładnie takim samochodem, jakiego oczekiwali amerykańcy konserwatywni klienci. Trafiał do korporacji taksówkowych, policji i innych służb mundurowych. Doskonale nadawał się chociażby do taranowania aut przestępców. W 2008 roku Ford zdecydował się wycofać Crown Victorię z oferty indywidualnej i sprzedawać ją wyłącznie flotom, policji i korporacjom taksówkarskim. Ostateczny koniec produkcji Forda Crown Victoria nastąpił w 2011 roku. Prezentowany egzemplarz jest o tyle wyjątkowy, że pochodzi z samego końca produkcji i posiada pakiet „Street Appearance Package”. Te samochody wówczas stanowiły wyłącznie flotę dla służb i nie były powszechnie dostępne, stąd takie auto z tego rocznika w cywilnym ubraniu to bardzo duża rzadkość.
Czytaj dalej Ford Crown Victoria 2011 – 77000 PLN – Kotórz Mały

Ford Capri Mk1 1970 – 99000 PLN – Kraków

Ford Capri wszedł na rynek europejski w 1968 roku. Koncern zainspirowany sukcesem rynkowym Mustang’a w USA, stworzył analogiczny model na Europę. Samochód o fantastycznej stylistyce fastback’a dzielił z innymi Fordami silniki, skrzynie biegów i wiele elementów mechanicznych. Zaprojektowany i zbudowany aby cieszyć serca młodych ludzi, miał sportową sylwetkę i charakter. Dzięki niskiej masie i klasycznemu układowi napędowemu, do dziś sprawia przyjemność w dynamicznej jeździe. Frajda jest tym większa, gdy mówimy o egzemplarzu poddanym wszelkim niezbędnym pracom renowacyjnym. Takie Capri to prawdziwa perełka, która ozdobić może każdą kolekcję.
Czytaj dalej Ford Capri Mk1 1970 – 99000 PLN – Kraków