House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Ford Thunderbird 1955 – 135000 PLN – Raszyn

Ford przedstawił w 1955 roku coś, czego do tej pory na rynku nie było. Mały, mega szybki kabriolet z miejsca stał się hitem, a po latach jest po prostu ikoną. 9,4 sekundy do 100 km/h, prędkość maksymalna na poziomie 180 km/h i to wszystko w 2-3 osobowym kabriolecie z lat 50. W Europie to było nie do pomyślenia w owym czasie! małych rozmiarów (4.4 m długości). Thunderbird wycina z butów swoją sylwetką, detalami, klimatem i radością z jazdy, jaką oferuje.
Czytaj dalej Ford Thunderbird 1955 – 135000 PLN – Raszyn

Ferrari Mondial 1988 – 230000 PLN – Raszyn

Jak najprościej wejść w świat Ferrari? Mondialem! Rodzinne Ferrari, czyli Ferrari Mondial z silnikiem 3.2 z 1988 roku. Jego motor 3.2 V8 został przeniesiony w prostej linii z Ferrari 328 i dysponuje mocą 270 KM. Wyprodukowany w liczbie zaledwie 987 sztuk jest bardzo ciekawą propozycją dla miłośników rodzinnego podróżowanie z V8 umieszczonym centralnie. Nie ma drugiego takiego auta na świecie. Tatra i Corvair miały silniki umieszczone z tyłu, a tutaj jest silnik przed tylną osią. Klasyczna kombinacja kolorystyczna czerwony z beżem dodaje mu uroku, a na ulicy sporo ludzi myli go z Testarossą.
Czytaj dalej Ferrari Mondial 1988 – 230000 PLN – Raszyn

De Tomaso Pantera 1972 – 430000 PLN – Raszyn

De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora, lecz zamiast zawsze egzotycznej włoskiej mechaniki, zastosowano tu bardziej plebejskie V8 od amerykańskiego Forda. Jako nowe kosztowało zdecydowanie mniej od najsłynniejszych włoskich egzotyków, lecz oferowało podobnego kalibru wrażenia i doznania. Prawdziwą nieśmiertelność zagwarantowała jej piękna sylwetka nadwozia, będąca projektem włoskiego studia stylistycznego Ghia.
Czytaj dalej De Tomaso Pantera 1972 – 430000 PLN – Raszyn

Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, ładnie zachowane Renault Megane Coupe oferuje House of Classics – Dom Klasyków.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Mercedes 250 W123 1980 – 145000 PLN – Raszyn

Beczka to symbol. Od rozpoczęcia produkcji seryjnej w listopadzie 1975 roku do stycznia 1986 z linii montażowej zjechało łącznie prawie 2,7 miliona egzemplarzy. Przez szereg lat był to bestseller i pozycja na samym szczycie listy sprzedaży nowych samochodów w Niemczech, a przecież trzeba pamiętać, że nigdy nie było to auto tanie. Seria uznawana jest za uosobienie solidności, a pięknie utrzymane egzemplarze fascynują do dziś. Ten Mercedes 250 W123 zachęca piękną kolorystyką i sześciocylindrową jednostką benzynową pod maską. Ma świetne oliwkowe wnętrze, a do tego odcień 618 Mimosengelb, według wielu najciekawszy kolor lakieru, jaki fabryka kładła na tych samochodach. Auto zachowane jest z niskim przebiegiem, w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 250 W123 1980 – 145000 PLN – Raszyn

Renault Fuego GTX 1983 – SPRZEDANE

Renault Fuego było totalnie futurystycznym autem, które pojawiło się w sprzedaży na początku lat 80. Cała masa designerskich smaczków sprawia, że jest absolutną ikoną dla miłośników francuskich klasyków. Zaprojektowany w kształcie klina, wyposażony w niepowtarzalne felgi, kierunkowskazy, czarny pas przebiegający przez całe auto czy nawet tylną półkę z materiałem obrendowanym w znaczki Fuego, był dziełem znanego z niebanalnych projektów dla Citroena – Roberta Oprona. Tutaj egzemplarz Renault Fuego GTX w wersji przedliftowej z 1983 roku. Wyposażony w 2 litrowy silnik generujący 110 KM był najmocniejszą dostępną wówczas wersją. Rok później przeprowadzono lifting i pojawiła się odmiana Turbo, która stanęła na czele linii modelowej Fuego.
Czytaj dalej Renault Fuego GTX 1983 – SPRZEDANE

Lancia Thema 8.32 1988 – REZERWACJA

Lancia Thema 8.32 kosztowała jako nowa 2 razy tyle co Thema Turbo. Dziś jej wartość stanowi 5-cio krotność ceny wersji z doładowaniem. Co za tym stoi? To jedyne rodzinne auto, którym możesz pojechać na zlot Ferrari. Pierwszy sedan, w którym można odnaleźć spojler wysuwany z tylnej klapy. Ten samochód to skrzyżowane szaleństwa osobowej Tatry z wygodą Renault 25! 3 litrowe V8 znajduje się nad przednią osią i napędza przednie koła. Ma 215 koni, ale to wystarcza, bo to auto autentycznie wyrywa, a wynik 6,8 sekund do 100 km/h daje doznania na poziomie 5 sekund… silnik pochodzi z Ferrari 308 QV, lecz zmieniono w nim wał korbowy. W klasycznym 308 wykorbienia były co 180 stopni sprawiając, że wóz kręcił się do 9000 obrotów i miał dźwięk szlifierki. Tutaj wykorbienie jest co 90 stopni, powodując, że auto lepiej jedzie z dołu, ma nieco mniej koni, ale fantastycznie brzmi. To jest autentycznie ryczące V8. Dźwięk motoru rozwala system. I to wszystko w przepięknym wnętrzu, o niesamowitych kolorach. Powstało ich poniżej 4000 sztuk, przetrwało niewiele.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1988 – REZERWACJA

Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 84999 PLN – Raszyn

Audi TT debiutowało w 1998 roku i już wtedy było jasne, że w przyszłości będzie to klasyk. Zarówno coupe, jak cabriolet natychmiastowo przykuwały uwagę swoją sylwetką, właściwie pozbawioną prostych linii i pełną pięknych detali. Motyw otoczonego śrubami okrągłego wlotu paliwa jest tu powtórzony na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, klamkach drzwi i wlotach powietrza. Wszystko zdaje się być spójne i dobrze wykonane, w fotelu zapadasz się głeboko i czujesz się wprost otoczony sportowym samochodem, który z kierowcą potrafi stworzyć poczucie jedności. Po poprawkach wprowadzonych w początkowej fazie produkcji, samochód prowadzi się świetnie. Z silnikiem 1,8 turbo i napędem guattro w wersji 225-konnej mocy jest tu mnóstwo, a wrażenia z jazdy są pierwszorzędne. Ten egzemplarz z pewnością przykuwa uwagę kolorem – imola gelb nie należał do najpopularniejszych kolorów, gdy auto było nowe, ale dziś z całą pewnością jest jednym z najbardziej pożądanych.
Czytaj dalej Audi TT 1.8 Turbo Quattro 2000 – 84999 PLN – Raszyn

Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn

Oto ikona stylu lat 60, Jaguar E-Type z 1962 roku. 265 koni, nieco poniżej 7 s do setki i 240 km/h. Same te parametry w 1962 roku musiały robić konkretne wow! Do tego ten styl! Długa maska i elegancka ciasnota wewnątrz:) Parametry godne Ferrari i cena na przyzwoitym poziomie sprawiły, że wóz ten osiągnął gigantyczny sukces sprzedażowy, którego symbolem jest do dziś. Pomimo upływu lat E-type jest dla wielu symbolem auta zabytkowego. Ten egzemplarz jest świetną propozycją dla miłośnika oryginalnego designu E-Type. Ma nadwozie FHC (Fixed Head Coupe), pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i posiada wyróżniki drugiego etapu pierwszej serii – silnik 3,8 l, potrójne gaźniki SU, uruchamiany jest z przycisku, masa jest na plusie, a o ładowanie akumulatora dba prądnica.
Czytaj dalej Jaguar E-Type 3.8 S1 1962 – 688000 PLN – Raszyn

Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn

Audi S2 Coupe 2.2i Turbo 20V to topowa wersja niemieckiego coupe, oficjalny następca kultowego modelu quattro. Turbodoładowany, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik napędza tu stale 4 koła, co w zestawieniu z manualną skrzynią biegów zapewnia fantastyczne wrażenia z szybkiej jazdy po dowolnej nawierzchni. Zbudowano ich 7370 sztuk i jest to już puszukiwany kolekcjonersko temat. Ten egzemplarz to model przedliftowy z silnikiem 3B o mocy 220 KM i pięciostopniową skrzynią biegów. Ma świetny kolor i ciekawą historię – już od nowości jeździło po polskich drogach.
Czytaj dalej Audi S2 Coupe 1992 – 174999 PLN – Raszyn