Jeep

Jeep Cherokee XJ 1998 – 34900 PLN – Warszawa

Jeep Cherokee XJ rodził się na deskach kreślarskich AMC i Renault już od 1978 roku. Zadebiutował w 1984 roku i był pierwszym od nowa zaprojektowanym samochodem marki od 1963 roku. Nowością w klasie aut terenowych było wówczas zastosowanie zintegrowanego nadwozia i ramy, co pozwoliło zaoszczędzić na masie i pozwoliło na bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz pojazdu. Co niezwykle istotne, dzięki temu znacznie poprawiono zachowanie auta na szosie. To był przełomowy model i znak ewolucji, która później przerodziła się w klasę dzisiejszych SUV’ów. Uniwersalny, trwały i doskonały zarówno na szosie, jak i w terenie (jego prześwit to bagatela – 21 centymetrów!), pokochany został na całym świecie. Do 2001 roku wyprodukowano ich niemal 3 miliony, a swoich fanów model ma do dziś. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z rynku szwajcarskiego i napędzany jest znaną i lubianą 4-litrową, 6-cylindrową jednostką.
Czytaj dalej Jeep Cherokee XJ 1998 – 34900 PLN – Warszawa

Jeep Cherokee XJ 1991 – SPRZEDANY

Jeep Cherokee XJ w momencie premiery w 1984 był pierwszym całkowicie od nowa zaprojektowanym Jeepem od roku 1963. To pierwszy amerykański samochód terenowy z nadwoziem typu uniframe jako konstrukcją samonośną. Pozycjonowany był w koncernie jako Sportwagon i był prekursorem klasy SUV (Sport Utility Vehicle), zanim nazwa ta weszła do użytku. Osiągnął sukces sprzedażowy na rynku USA, gdzie wypierał kombi i surowe pickupy, oferując dobre osiągi (z silnikiem 4.0) i komfort jazdy samochodu osobowego. Zastosowano wszechstronny i trwały system 4×4 z czterema możliwościami konfiguracji napędu, przełączany z kabiny. W książce Jeep Off-Road z 2007 roku nazwano XJ „znaczącym ogniwem w ewolucji napędu 4×4”. W 2011 roku magazyn Kiplinger uznał XJ za jeden z „samochodów, które nie umierają”. Dziennikarz motoryzacyjny Robert Cumberford piszący dla Automobile nazwał Jeepa XJ jednym z 20 najlepszych samochodów wszechczasów — ze względu na swoją konstrukcję i „prawdopodobnie najlepszy kształt SUV-a wszechczasów. Jest to model paradygmatyczny, do którego aspirowali inni projektanci”.
Czytaj dalej Jeep Cherokee XJ 1991 – SPRZEDANY

Jeep Wrangler TJ Sahara 2004 – 96000 PLN – Kalisz

Wrangler to typ auta, które z jednej strony łatwo ulepszyć, a z drugiej jest to sprawa niezwykle delikatna. Musi przecież podobać się miłośnikom jazdy terenowej, zarazem pozostając komfortowym kabrioletem do codziennej jazdy. Powinien zachować swoją klasyczną, jeepową stylizację, a zarazem być nowoczesny, nie za głośny i oczywiście bezpieczny. W generacji TJ można było wiele poprawić, ale przesadne zmiany mogłyby raczej zezłościć odbiorców, niż ich zadowolić. W szczególności tych, którzy nie szukają ekstremalnych wypraw w teren. Aby nie musieć modyfikować, warto po prostu wybrać optymalną wersję i rocznik. TJ to druga generacja modelu, dostępna od 1997 roku i wyróżniająca się okrągłymi lampami, czyli nawiązująca w ten sposób do stylu klasycznych Jeepów. Rocznik 2004 to ostatni dla wersji Sahara, wyróżniającej się poszerzonymi fabrycznie błotnikami lakierowanymi w kolor karoserii, większymi kołami oraz progami ułatwiającymi zajęcie miejsca w kabinie. To co z pewnością może być kolejną zachętą, to kultowy, sześciocylindrowy silnik AMC, który zniknął z oferty dwa lata później. Według wielu miłośników Jeepa wycofanie tak dobrze znanego i niezawodnego silnika było błędem. To ostatnia rzędowa szóstka w Jeepie, a ta z racji swojej konstrukcji i wysokiego momentu obrotowego już od niskich obrotów doskonale nadaje się do jazdy terenowej.
Czytaj dalej Jeep Wrangler TJ Sahara 2004 – 96000 PLN – Kalisz