Lamborghini

Lamborghini Aventador LP720-4 50 Anniversario 2014 – Poznań

Świat samochodów kolekcjonerskich, to nie tylko samochody zabytkowe, ale również auta o wiele, wiele młodsze. Im bardziej egzotyczne i limitowane, tym szybciej zyskują na wartości. Dlatego na Giełdzie klasyków zdecydowaliśmy się zaprezentować Wam tę żółtą bestię. W ogłoszeniu widzicie auto limitowane, zbudowane z okazji 50-lecia marki Lamborghini. To Aventador LP720-4 50 Anniversario. Jeden ze 100 zbudowanych, zachowany w idealnym stanie i o ile nam wiadomo, jedyny sprzedany w polskim salonie. Jako nowy wyceniony był na 2,4 miliona złotych, aktualnie jego wartość jest zbliżona, a wkrótce z pewnością będzie wyższa. Przebieg w momencie fotografowania auta przez nas to 5900 km. Przejażdżka i obserwowanie tego prawdziwego cudu wzornictwa przed obiektywem to szczególne przeżycie. Osiągi? 2,9 s do setki i 740 KM dzięki zamontowaniu akcesoryjnego, tytanowego wydechu. Rok produkcji bestii 2014. I tak, jest to przyszły klasyk.
Czytaj dalej Lamborghini Aventador LP720-4 50 Anniversario 2014 – Poznań

Lamborghini Diablo 1991 – 292500 EUR – Holandia

Lamborghini Diablo debiutowało w 1990 roku, jako następca wówczas już 16-letniego Countacha. Zaprezentowane po raz pierwszy w Hotel de Paris w Monte Carlo spowodowało momentalny opad szczęk wszystkich obecnych. Podnoszone lampy oraz unoszone ku górze drzwi oraz wyjątkowo masywny tył to dzieło Marcello Gandiniego dopracowane przez Tom’a Gale z Chrysler Styling Center. Pod tylną klapą znajduje się 5,7-litrowy silnik V12 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, czterema zaworami na cylinder. Możliwości? Niesamowite 492 KM plus 580 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu Lambo, ważące 1576 kilogramów, przyspiesza do 100 w 4,5 sekundy. To pierwszy samochód tej marki, który przekroczył magiczną granicę 200 mil na godzinę. Wyprodukowano prawie 3000 sztuk Diablo, a oryginalnej, pierwotnej wersji, takiej jak ta prezentowana przez Gallery Aaldering, powstało około 900 sztuk. Ten egzemplarz w świetnym kolorze „Giallo Fly” przejechał do dziś jedynie 23 tys. km i prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo 1991 – 292500 EUR – Holandia

Lamborghini Jarama S 1972 – 193500 EUR – Holandia

Zaczęło się od traktorów, lecz potem było coraz ciekawiej. Sama rodzina pojazdów gran turismo od Lamborghini jest imponująca. Zaczęło się od 350 GT, potem 400 GT, Islero, wspaniała Espada, i wreszcie Jarama. Lamborghini wykorzystało Espadę jako bazę, ale skróciło rozstaw osi. Nadwozie zaprojektował mistrz Marcello Gandini, a produkcja trwała w latach 1970-76. Po 1972 roku pojawiła się wersja S, wyposażona w mocniejszy silnik o pojemności 3,9 litra i mocy 365 KM. Lamborghini wyprodukowało w sumie 327 egzemplarzy, z czego 150 w wersji S. Ten egzemplarz w świetnym kolorze Antille Verde przez 20 ostatnich lat pozostawał w jednych rękach. Wnętrze wciąż jest oryginalne, a cała mechanika została niedawno odnowiona przez uznanego i znanego specjalistę od Lamborghini. Auto posiada znaczące aktualizacje techniczne, w tym mocniejszą, 5-litrową jednostkę V12. Dokumentacja wskazuje, że ten egzemplarz mógł z tym silnikiem opuścić fabrykę, co czyniłoby go jedynym w swoim rodzaju.
Czytaj dalej Lamborghini Jarama S 1972 – 193500 EUR – Holandia

Lamborghini Diablo VT 1994 – SPRZEDANE

Napisać, że Diablo jest legendą to jak nic nie napisać. Lamborghini Diablo VT było najszybszym i najbardziej zaawansowanym modelem marki, przebijając Countacha pod każdym względem. Napędzane powiększonym, 5,7-litrowym silnikiem V12 w połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią, osiągało moc maksymalną 492 KM. Diablo VT zostało zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1993 roku. Pożyczając rozwiązania techniczne z modelu LM002, nowe VT oferowało napęd na wszystkie koła, a także niezliczone ulepszenia kosmetyczne i mechaniczne, które zwiększyły komfort i użyteczność samochodu. Ulepszona klimatyzacja, lżejsze sprzęgło, szersze siedzenia i wspomaganie kierownicy – to wszystko było przydatne. Prezentowany na aukcji, jeden z około 400 egzemplarzy zbudowanych egzemplarzy Diablo VT, wykończony jest w kolorze głębokiej czerni z szarym skórzanym wnętrzem. Po raz pierwszy zarejestrowany został w październiku 1994 roku. Zbiór faktur szczegółowo opisuje serwis z ostatnich 15 lat. Lamborghini ostało sprowadzone do Niemiec w 2013 roku, właściciela zmieniło w kwietniu 2019, trafiając do kierowcy Scuderia Palladio z serii wyścigów BOSS GP. Dalsze serwisy w latach 2019-2021 potwierdzają jego regularne, choć oszczędne użytkowanie. Na liczniku przebiegu widnieje 63794 km. Diablo VT, samochód marzenie z dziecięcego plakatu, pochodzące z czasów świetności wolnossących supersamochodów, wylicytowane został nad jeziorem Como we Włoszech za 207 tysięcy euro.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo VT 1994 – SPRZEDANE

Lamborghini DL25 1955 – SPRZEDANE

Lamborghini to przedsiębiorstwo, które słynne stało się przede wszystkim z produkcji supersamochodów, lecz korzenie firmy sięgają znacznie głębiej, do 1948 roku, kiedy uruchomiono produkcję ciągników rolniczych. Seria DL zrodziła się w 1952 roku i nie była to wówczas produkcja masowa. W pierwszym roku wytworzono raptem 46 sztuk, a z roku 1955, z którego pochodzi prezentowany ciągnik, stworzono raptem 383 sztuki wszystkich ciągników firmy Lamborghini. To, że dziś udało się tako maszynę odnaleźć i odrestaurować to prawdziwy ewenement, zwłaszcza na rynku amerykańskim, gdzie ciągniki te nigdy nie były wówczas oferowane jako nowe. Uzyskana na aukcji cena 110 tys. USD (ok. 417 tys. zł) pokazuje, jak interesującym dodatkiem dla kolekcjonerów może być ten ekscytujący kawałek historii firmy Lamborghini.
Czytaj dalej Lamborghini DL25 1955 – SPRZEDANE