Maserati

Maserati Indy 4900 1973 – 275000 PLN – Bielsko-Biała

Maserati Indy otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,9 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, a tych z jednostką 4,9 l – zaledwie 300, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Maserati Indy 4900 1973 – 275000 PLN – Bielsko-Biała

Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 V8 1999 – 85000 PLN – Wrocław

Maserati Quattroporte IV otworzyło wśród sedanów luksusowej włoskiej marki zupełnie nowy rozdział. Debiutowało w 1994 roku, po kilku latach przerwy, zastępując kanciate linie Tipo AM 330 zupełnie nowymi kształtami stworzonymi przez prawdziwą legendę, Marcello Gandiniego, autora wszystkich najsłynniejszych pojazdów Lamborghini i… Citroena BX. I tutaj możemy odnaleźć jego swoisty podpis w postaci ściętej linii tylnego nadkola. Pod maską specjalność włoskiej marki, silnik w układzie biturbo, tu w topej wersji, w widlastym układzie ośmiu cylindrów. Gwarantuje brzmienie, któremu nikt nie pozostanie obojętny i prawdziwy wulkan dostępnej mocy. W wnętrzu świetna skóra, drewno i klimat, jakiego spodziewamy się po włoskim aucie klasy wyższej. Przez 7 lat produkcji wyprodukowano jedynie 2841 egzemplarzy Quattroporte IV, a w poprawionej wersji Evoluzione, opracowanej w 1998 roku, gdy już marka znalazła się pod kontrolą Ferrari, zbudowano 258 sztuk z V8 ze skrzynią manualną i 82 sztuki w wersji 3.2 V8 Automatic, takiej jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 V8 1999 – 85000 PLN – Wrocław

Maserati Ghibli 1995 – 134900 PLN – Leszno

Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l (jak w prezentowanym samochodzie z Japonii). Szczególnie w połączeniu z manualną skrzynią biegów jest to samochód o zupełnie dzikim obliczu, wymagający skupienia i rozsądku, jeżeli zapragniemy wkorzystać jego potencjał. We wnętrzu odnajdziemy wspaniałe połączenie drewna i skóry, tu jest naprawdę luksusowo… i szybko. Prędkość maksymalna to 260 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku po upływie 5,7 s. Oto jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk, w pięknej czerwieni i po kompleksowym serwsie.
Czytaj dalej Maserati Ghibli 1995 – 134900 PLN – Leszno

Maserati 222 SE 1991 – 119900 PLN – Dębe Wielkie

Wyprodukowano ich od 1990 do 1991 roku… mniej niż 210 sztuk, gdyż fabryczna statystyka określa ich nakład wraz z późniejszym modelem 220 SR. To wystarczająco niewiele, by taki widok dziś na drodze był rzadkością. Sylwetka to dzieło Marcello Gandini, początkowo stworzona dla modelu Biturbo, lecz z czasem znacząco modyfikowana i udoskonalana. W tym modelu wyoblony został przód, pojawił się tylny spojler, nowy kształt lusterek i zderzaków. Zyskała również mechanika samochodu. W 222 SE jednostka V6 biturbo zasilana jest wtryskowo i generuje solidne 225 KM, co przy masie ledwie sięgającej 1300 kg gwarantuje świetne osiągi. Paleta kolorystyczna ograniczona była do trzech kolorów – srebrnego, czarnego i tego zawsze najszybszego, czyli czerwonego, który pokrywa prezentowany egzemplarz. Charakterystyczne były czarny grill, obudowy reflektorów, lusterka, listwy na zderzakach i progi, choć akurat w tym egzemplarzu część z tych elementów przelakierowano w kolor karoserii.
Czytaj dalej Maserati 222 SE 1991 – 119900 PLN – Dębe Wielkie

Maserati 3200 GTA Assetto Corsa 2001 – 210000 PLN – Raszyn

„Assetto Corsa” oznacza po włosku konfigurację wyścigową i to właśnie w tym obszarze wprowadzono główne zmiany. „Pakiet prowadzenia” obejmował obniżone zawieszenie – około 15 mm niższe niż w standardowym samochodzie ze sztywniejszymi sprężynami, stabilizator o większej średnicy i zmienny, elektroniczny układ zawieszenia, który umożliwia kierowcy dostosowanie wielu indywidualnych ustawień. Główną cechą pakietu Assetto Corsa było zastosowanie inteligentnego, elektronicznego systemu zawieszenia, umożliwiającego automatyczną regulację każdego amortyzatora w zależności od poziomu przyspieszenia pionowego i poprzecznego. Wykorzystując dane przetwarzane z zestawu czujników, zawieszenie automatycznie dostosowywało się do 14 różnych ustawień, a kontrola trakcji mogła zostać wyłączona. Pod maską nic się nie zmieniło, a Assetto Corsa nadal korzystała z podwójnie doładowanej wersji 3,2-litrowego silnika V8 z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, rozwijającego 370 KM przy 6250 obr./min i współpracującego z automatyczną skrzynia biegów (96 egzemplarzy ją posiadało). Mówi się o tym, że Maserati na hamowni pokazywały bez problemu 400 KM plus. W Assetto Corsa zastosowano również większy przedni stabilizator, sztywniejsze sprężyny, opony Pirelli P-Zero Corsa z miękkiej mieszanki, wyścigowe klocki hamulcowe Pagid, specjalnie zaprojektowane kanały wentylacyjne, nowe wspomaganie kierownicy o szybszej reakcji, ergonomiczne sportowe pedały, skórę Connolly we wnętrzu, 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze tytanu, napis „Assetto Corsa” na panelach progowych i czerwone zaciski hamulcowe. Tak wyposażone auto w swoim charakterze było prawdziwym, 4 osobowym gran turismo rozpędzającym się maksymalnie do 270 km/h, a sprint do setki zajmował mu 5,7 sekundy.
Czytaj dalej Maserati 3200 GTA Assetto Corsa 2001 – 210000 PLN – Raszyn

Maserati Quattroporte Sport GT 2007 – REZERWACJA

Maserati Quattroporte piątej generacji (Tipo M139) to bez wątpienia jeden z najbadziej charyzmatycznych, dużych sedanów na rynku. W 2006 roku ukazała się wersja Sport GT, skierowana do tych, którzy chcieliby odnaleźć wśród luksusu więcej sportowego stylu. Quattroporte Sport GT otrzymało głośniejszy wydech, bardziej wydajne hamulce, nowy program tłumienia adaptacyjnych amortyzatorów Skyhook i nowy program skrzyni biegów, pozwalający na przyspieszenie jej pracy w trybie sportowym o 35%. Moc silnika pozostała bez zmian, i choć 400 koni mechanicznych nie należało wówczas do wartości rekordowych, wóz nadrabia doskonałym wyważeniem (47/53), świetnym prowadzeniem w zakrętach i wspaniałą atmosferą luksusu we wnętrzu. Ten egzemplarz dodatkowo przykuwa uwagę niebanalną kolorystyką.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte Sport GT 2007 – REZERWACJA

Maserati Merak 1973 – 330000 PLN – Raszyn

Kiedy Citroen przejął kontrolę nad Maserati w 1968 roku, jego pierwszym projektem była odpowiedź na Lamborghini Miurę. Tak narodziła się Bora, projekt, który dał początek modelowi Merak. Giugiaro mądrze postanowił zaczerpnąć Meraka z Bory, zachowując jego udaną linię. Charakterystycznymi detalami Meraka była osłona chłodnicy z dwoma chromowanymi zderzakami po obu stronach trójzębu, dwie przypory łączące nagle urywający się dach z tyłem samochodu oraz przetłoczenie w karoserii biegnący wzdłuż całego boku. Zamiast złożonej ramy rurowej z Bory, do Meraka wybrano tańszy stalowy korpus, a rama pomocnicza podtrzymująca silnik została uproszczona. Aby Merak mógł otrzymać układ miejsc 2+2, zamiast dużego V8 wybrano kompaktowy, trzylitrowy silnik V6, pochodzący z Citroena SM. Merak oficjalnie zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1972 roku. Jego nazwa, w przeciwieństwie do tradycji Maserati, to nie jest nazwa wiatru, lecz gwiazda z konstelacji Wielkiej Niedźwiedzicy. Ten egzemplarz pochodzi z otwierającej produkcję pierwszej serii. To, co go wyróżnia, to zegary z Citroena SM, a także układ hydrauliczny Citroena odpowiedzialny za hamulce, światła i wspomaganie układu kierowniczego.

Czytaj dalej Maserati Merak 1973 – 330000 PLN – Raszyn

Maserati Quattroporte 2009 – 169000 PLN – Warszawa

Maserati Quattroporte V generacji było prawdziwą rewolucją. Zamiast tworzyć kolejną ewolucję modelu Biturbo, tym razem przygotowano projekt godny nowego wieku i wspaniałej historii marki. Quattroporte zdecydowanie urosło, otrzymując nadwozie o pół metra dłuższe niż jego poprzednik i miające też o 40 cm większy rozstaw osi. Geniusz włoskiego studia Pininfarina sprawił, że samochód do dziś robi świetne wrażenie, jest optycznie lekki, wygląda bardziej jak sportowe GT, niż wielka limuzyna. Wnętrze opracowane jest ze smakiem, silnik pod maską wygląda pięknie, a na dodatek brzmi fantastystycznie. Prezentowany egzemplarz to model po liftingu w 2008, co oznacza zastosowanie silnika z mokrą miską olejową oraz tradycyjnej, automatycznej skrzyni biegów 6HP26 firmy ZF. Jego konfiguracja kolorystyczna jest niezwykle elegancka, a przebieg to jedynie 53 tys. km.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 2009 – 169000 PLN – Warszawa

Maserati Spyder 1986 – 135000 PLN – Skawina

Ognisty charakter i wspaniałe wrażenia z jazdy z otwartym dachem, a do tego luksusowe wnętrze ze wspaniałą skórą i złotym zegarkiem umieszczonym na centralnym miejscu konsoli środkowej – to wszystko zagwarantować może niezwykle rzadkie Maserati Spyder. To pierwszy kabriolet marki Maserati od czasu modelu Ghibli Spyder z lat 1969-1973. Opracowaniem projektu nadwozia zajął się mediolański stylista Zagato, natomiast nadwozia składano w Turynie i transportowano do fabryki Maserati w Modenie w celu montażu końcowego. Rozstaw osi Biturbo wynoszący 2514 mm został skrócony tu do 2400 mm. Modele Spyder ewoluowały w różnych wersjach i podlegały temu samemu rozwojowi technicznemu i estetycznemu co coupe, z wyjątkiem 24-zaworowego silnika o pojemności 2,8 litra, który nigdy nie był tu montowany. Jednostkami napędowymi były 2-litrowe V6 na rynek krajowy i 2,5-litrowe jednostki na eksport. Ten prezentowany to gaźnikowy Spyder 2500, czyli przedstawiciel zaprezentowanej w 1984 roku pierwszej serii tego modelu. Do 1988 roku wyprodukowano jedynie 1049 sztuk. Przebieg tego egzemplarza to zaledwie nieco powyżej 5 tys. mil.
Czytaj dalej Maserati Spyder 1986 – 135000 PLN – Skawina

Maserati 4200 GT 2005 – 149000 PLN – Warszawa

Maserati – już samo wypowiedzenie tego słowa powoduje emocje. A jeżeli dodamy do tego ponad 4 litry i nadwozie coupe, sami przyznacie, że robi się przyjemnie. Tipo M138, zwane również Maserati Coupé i produkowane od 2002 do 2007 roku, to następca modelu 3200 GT. Nie znajdziemy tu już co prawda kultowych tylnych lamp w kształcie bumerangów, ale to pod maską zawitała tu inna nowość – silnik zwany Maserati-Ferrari, o oznaczeniu kodowym F136, z suchą miską olejową, o widlastym układzie ośmiu cylindrów skrzyżowanych pod kątem 90 stopni i brzmieniu, które wielokrotnie nazywane było najpiękniejszym na świecie. Do tego skrzynia biegów Cambiocorsa o automatycznym sterowaniu z łopatkami przy kierownicy, dla idealnego rozmieszczenia masy zamontowana przy tylnej osi. To bez wątpienia piękne auto. Karoserię 4200 GT stylizował niezrównany Giorgetto Giugiaro, a wnętrze to dzieło Enrico Fumia. Każdy może poczuć się w nim znakomicie na krótkiej przejażdce, jak i w dalekiej podróży. Ten egzemplarz dotąd zbyt wiele nie pojeździł, jego przebieg to zaledwie 30 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Maserati 4200 GT 2005 – 149000 PLN – Warszawa