Mercedes-Benz

Mercedes 190E W201 1987 – 65000 PLN – Gaj

Zanim pojawiła się C klasa, był on. Pierwszy model klasy średniej z gwiazdą na masce, zaoferowany jako kontrpropozycja dla odnoszącej sukcesy serii 3 BMW. Mercedes-Benz wprowadził model 190 na rynek w grudniu 1982 roku, produkując do sierpnia 1993 roku ponad 1,8 miliona egzemplarzy. Aerodynamiczna sylwetka i pozbawiona zbędnych ozdób sylwetka, całkowicie nowa i debiutująca w Mercedesie konstrukcja wielowahaczowego tylnego zawieszenia, szeroka gama udanych silników. To był strzał w dziesiątkę. Dziś nikt nie ma wątliwości, że to jeden z najbardziej udanych modeli Mercedes-Benz. Ten egzemplarz pochodzi z końca pierwszej serii produkcyjnej, najbardziej rozpoznawalnej dzięki wąskim listwom na bokach. Pod maską ma znaną i lubianą jednostkę dwulitrową, zestawioną ze skrzynią automatyczną. Auto ma piękną kolorystykę i doskonały stan. Jego przebieg to tylko 82 tys. km, a powłoka lakiernicza jest nowa.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1987 – 65000 PLN – Gaj

Mercedes S 500 Coupe C140 1994 – 119000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes S 500 Coupe C140 to S klasa, w której najważniejszy jest kierowca i jego pasażer. Tu nie ma potrzeby używania dodatkowych drzwi dla drugiego rzędu foteli, tam też są miejsca, ale najważniejsi siedzą z przodu. Tu uzyskanie zgrabnej sylwetki typu hardtop z bezramkowymi drzwiami, pozwalającymi na pozostawienie otwartej bocznej przestrzeni było ważniejsze i nawiązujące do realizowanej już od lat 60-tych koncepcji znanej z modeli W111 Coupe i W114 Coupe. Mercedes S 500 Coupe C140 to wersja ze środkowego etapu, która już nie była określana fabrycznie jako SEC, ale jeszcze nie była CL-em. Pod maską znany i lubiany silnik V8 o pojemności 5 litrów, a na liczniku przebiegu jedyne 80 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes S 500 Coupe C140 1994 – 119000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes 220D W123 1978 – 77000 PLN – Gaj

Mercedes W123 zaprezentowany został po raz pierwszy w styczniu 1976 roku. Nowa seria z miejsca została pokochana. Czas dostawy W123 wydłużył się wkrótce aż do trzech lat, co wiązało się z tym, że za nowe samochody płacono ponad 5000 DM ponad cenę katalogową. Kto chciał taniej ten mogł kupić poprzednika. Strich Achter oferowany był równolegle przez blisko rok i był zauważalnie tańszy. W nowej „beczce” wspólna z poprzednim modelem została większość jednostek napędowych. Mercedes 220D W123 z wysokoprężnym OM 615 D 22 pod maską to jeden z nich. Owszem, ten silnik był montowany od 1968 roku i generuje tylko 60 KM, ale nikomu to nie przeszkadzało. To i tak w powszechnej opinii było najlepsze auto na świecie.
Czytaj dalej Mercedes 220D W123 1978 – 77000 PLN – Gaj

Mercedes SL 55 AMG R230 2005 – 199000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes SL 55 AMG R230 był topową wersją imponującą nie tylko muskularną sylwetką, lecz i osiągami. Silnik M113 o pojemności 5,5 l ma osiem cylindrów i sprężarkę Roots’a. Generuje 500 KM i dźwięk, który powoduje gęsią skórkę. Na dodatek auto prowadzi się jak po sznurku. To zasługa aktywnego zawieszenia hydraulicznego Active Body Control, zdolnego dynamicznie utwardzać zawieszenie poszczególnych kół w celu niwelowania przechyłów podczas gwałtownych manewrów. Po raz pierwszy zastosowano w tej generacji również system automatycznego składania sztywnego dachu, który uczynił z niego coupe zmieniające się w cabrio po naciśnięciu jednego przycisku. Gdy był nowy, robił wrażenie w każdym miejscu na świecie. Po dwudziestu latach wciąż może zachwycić, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes SL 55 AMG R230 2005 – 199000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes S 500 W221 2005 – 149000 PLN – Poznań

Zaprezentowana w 2005 roku generacja W221 łączyła w sobie wyrazisty wygląd zewnętrzny z luksusowym wnętrzem. W porównaniu do poprzednika, Mercedes całkowicie zmienił stylistykę samochodu. Nowe wzorce zaczerpnięto od większego i bardziej luksusowego Maybacha. We wnętrzu W221 znajdziemy wiele nowoczesności, jednak i szlachetny, klasyczny akcent w postaci analogowego zegarka na konsoli środkowej. Pod maską S 500 pracuje wspaniałe V8 o mocy ponad 300 KM, które współpracuje z 7-biegową, automatyczną skrzynią. Wyjątkowy komfort podróżowania zapewnia zaawansowane zawieszenie Airmatic. Jak czytamy w folderze reklamowym: “Wnętrze S500 zaprojektowane jest tak, aby przekroczyć Twoje oczekiwania.” i nie możemy się z tym nie zgodzić.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W221 2005 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes 230 CE Coupe C123 1983 – 86000 PLN – Gaj

„Beczka” w latach 80. była synonimem wygody i luksusu. Nie chodzi jednak tylko o sentyment – W123 to po prostu stary, dobry Mercedes. Wersja Coupe o oznaczeniu fabrycznym C123 była dla tych, którzy oprócz luksusu cenili sportowy styl i nie potrzebowali drugiej pary drzwi. Mercedes 230 CE C123 dziś łatwo może przypaść do gustu każdemu. Jeździ nim się niezwykle przyjemnie, na pokładzie tego egzemplarza jest nawet klimatyzacja, a styl jest ponadczasowy. Samochód już jako baza był świetny, ale przeszedł szereg zabiegów renowacyjnych, by prezentować się jeszcze lepiej. Warto obejrzeć dokładnie obszerną galerię zdjęć, bo efekt zdaje się być olśniewający.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE Coupe C123 1983 – 86000 PLN – Gaj

Mercedes CL 500 C215 2004 – 64900 PLN – Skrzyszów

Duże Coupe od Mercedesa zawsze przenosi w inny świat. Niezależnie od generacji, zabiera w podróż pełną komfortu, gładkiej pracy zawieszenia i silnika oraz świetnie wykonanego wnętrza. CL 500 generacji C215 to samochód po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1999 roku. Napędzany jest V8-ką o pojemności 5 l i mocy 306 KM. Nowoczesna technologia pozwalająca na łączenie lekkich materiałów w konstrukcji, takich jak aluminium, magnez i tworzywa sztuczne, znacznie przyczyniła się do zmniejszenia masy samochodu. Wprost trudno w to uwierzyć, ale zestawiając z poprzednikie, samochód zrzucił aż 340 kilogramów nadwagi. Lekka konstrukcja i wzorowa wydajność aerodynamiczna (Cx = 0,28), w połączeniu z nowoczesnymi technologiami, zapewniły komfort i osiągi. Podróżuje się nim fantastycznie.
Czytaj dalej Mercedes CL 500 C215 2004 – 64900 PLN – Skrzyszów

Mercedes 600 SEL W140 1991 – 94900 PLN – Skrzyszów

Mercedes 600 SEL W140 zadebiutował na salonie w Genewie w marcu 1991 roku. Jako pierwszy luksusowy Mercedes miał silnik V12, podwójne szyby, system ESP i BAS, który wspomagał hamowanie. Parkowanie tego kolosa ułatwiały specjalne, wysuwane z tyłu antenki. Wszystkie drzwi, łącznie z klapą bagażnika same się domykały. Poza tym W140 posiadał wspomaganie kierownicy zależne od prędkości, boczne poduszki, adaptacyjne zawieszenie. W wersji z długim rozstawem osi odznacza się bardzo przestronnym wnętrzem, doskonałą jakością wykonania i świetnym wyposażeniem. Z topowym silnikiem o widlastym układzie dwunastu cylindrów do dziś wzbudza zachwyt wielu ludzi, nie tylko miłośników marki.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1991 – 94900 PLN – Skrzyszów

Mercedes E 320 Cabriolet A124 1994 – 115000 PLN – Warszawa

Mercedes E 320 Cabriolet A124 debiutował w 1993 roku, dwa lata po prezentacji pierwszego kabrioletu serii 124. Razem z liftingiem na E klasę otrzymał zmienioną atrapę chłodnicy, inne zderzaki i tylne światła. To było tchnięcie wizualnej świeżości, co razem z nową paletą silników pozwoliło stworzyć samochód, który służyć może za wzór idealnego auta weekendowego przez całe dziesięciolecia. Dobrze utrzymane egzemplarze doskonale sprawdzą się i dziś. Trudno wyobrazić sobie lepszy samochód do przejażdżki bez dachu dla całej rodziny. Każdy usiądzie w nim komfortowo, niezależnie od wzrostu i wieku, bo i zamontowaniem tu fotelika nie ma problemu.
Czytaj dalej Mercedes E 320 Cabriolet A124 1994 – 115000 PLN – Warszawa

Mercedes CL 55 AMG Kompressor C215 2003 – 119900 PLN – Kielce

Trzy litery AMG zawsze oznaczały więcej sportowego charakteru, choć w tym wypadku jest to sportowiec w szytym na miarę garniturze. Łączył nowoczesną technologię i innowacyjny design, i do dziś robi wrażenie piękną harmonią kształtów i wysoką jakością wykonania. Konstruktorzy dokonali w nim nie lada wyczynu, bo z jednej strony nadwozie CL generacji C215 jest o 72 mm krótsze, 55 mm węższe i 54 mm niższe od poprzednika, modelu C140, a z drugiej strony ten Mercedes pozostał z wymiarami wnętrza na poziomie klasy S i spełniał najwyższe wymagania w zakresie przestronności. Odmiana poliftowa z lat 2002 – 2005 dysponuje silnikiem V8 o pojemności 5,5 l wzmocnionym kompresorem, dzięki czemu moc wzrosła z 360 KM do 500 KM. Wyprodukowano ich niewiele, bo tylko 4163 egzemplarzy.
Czytaj dalej Mercedes CL 55 AMG Kompressor C215 2003 – 119900 PLN – Kielce