Opel

Opel Omega B Caravan 1997 – 19999 PLN – Gogolin

Opel Omega B najrzewniej wspominany zawsze jest w wersji Caravan. To przepastne kombi było tą wersją nadwoziową, która pracowała najczęściej i najwięcej. Przez to dziś zachowany w bardzo dobrym stanie egzemplarz z niskim przebiegiem to ogromna rzadkość na rynku, a zdecydowanie jest to wóz, który może wiele zaoferować. Tylny napęd, przepastna ilość miejsca we wnętrzu, świetna welurowa tapicerka i najwyższej klasy komfort. To wszystko tworzy aurę i mieszankę, którą zdecydowanie można pokochać na lata. Ten egzemplarz ma jedynie 113 tys. km przebiegu, ma fabryczną powłokę lakierniczą i według zapewnień właściciela – nie ma korozji. Służyć może jeszcze długo, a cena jest przystępna.
Czytaj dalej Opel Omega B Caravan 1997 – 19999 PLN – Gogolin

Opel Astra Caravan OPC 2002 – 34900 PLN – Zielona Góra

Opel Astra Caravan OPC łączył zawsze pożądane cechy – uniwersalne nadwozie i dużo mocy w stosunkowo niewielkim i lekkim nadwoziu. Jeżeli w rodzinie pojawiało się drugie dziecko – taki samochód mógł dla młodego ojca być ratunkiem i miłą odskocznią od rzeczywistości. Debiutująca w 2002 roku wersja OPC zaoferowała turbodoładowaną, dwulitrową jednostkę i wraz z nią – 200 koni mechanicznych. Przeprojektowany został przedni pas, by zapewnić mu więcej wizualnego pazura. Z tyłu był spojler, z boku aerodynamiczne lusterka, a pod spodem usztywnione zawieszenie, większe felgi i szersze opony. We wnętrzu kubełkowe fotele, oznaczenia OPC (Opel Performance Center), białe tło zegarów. Ten egzemplarz pochodzi ze Szwajcarii, ma niewysoki przebieg i najlepiej wyglądający na tych samochodach kolor Arden Blau, stosowany wyłącznie w wersjach OPC.
Czytaj dalej Opel Astra Caravan OPC 2002 – 34900 PLN – Zielona Góra

Opel Kadett I 1938 – 30000 PLN – Tarnów

Pierwszy Opel Kadett ukazał się na rynku już przed wojną, w 1936 roku. Następca modelu P4, czyli popularnego „osiołka”, był w swoich czasach bardzo nowoczesny. Po modelu Olimpia, Kadett był drugim modelem Opla z samonośnym nadwoziem. Przednie zawieszenie było niezależne, a bębnowe hamulce sterowane były hydraulicznie. Czterocylindrowy silnik 1,1 litra chłodzony był cieczą i wywodził się z poprzedniego modelu, P4. Prezentowany egzemplarz jest w stanie do renowacji.
Czytaj dalej Opel Kadett I 1938 – 30000 PLN – Tarnów

Opel Rekord 1982 – SPRZEDANY

Ten Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – SPRZEDANY

Opel Ascona C 1984 – 29900 PLN – Obrowiec

Opel Ascona C pochodzi z trzeciej generacja modelu. Debiutował w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywał do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymał również przedni napęd. Auto było dostępne jako sedan albo liftback z podnoszoną tylną klapą, i taki właśnie samochód prezentuje Komfort-Trans. 90-konny silnik 1.6, który pracuje w tym samochodzie, był początkowo najmocniejszym w całej gamie, choć w 1984 roku ustępował już nowo wprowadzonej jednostce 1.8. Podobnie wersja wyposażeniowa Luxus nie była tą najbogatszą, bo przebijała ją jeszcze CD. W tym egzemplarzu jednak nie wersja i nie silnik sprawiają, że samochód jest godny zainteresowania i podziwu. Wóz ma niezwykle niski przebieg – tylko 64 tys. km i zachowany jest w stanie, w którym tych aut już po prostu nie ma.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1984 – 29900 PLN – Obrowiec

Opel GT 1969 – 135000 PLN – Hornówek

Prototyp Opla GT został po raz pierwszy pokazany na targach IAA w 1965 roku pod nazwą Opel GT Experimental. Wizja wprowadzenia na rynek samochodu sportowego GT firmy Opel wywołało wówczas tyle samo zdumienia, co entuzjazmu. Podłoga i podwozie samochodu zostały przejęte z Kadetta B, natomiast silnik o pojemności 1,9 litra pochodził z Opla Rekorda C. Kierownictwo Opla stanęło przed problemem braku wolnych mocy produkcyjnych, dlatego nadwozie produkowane było przez firmę Chausson we Francji, a lakierowanie i prace nad wewnętrzem powierzono firmie Brissonneau & Lotz. Gotowe nadwozia dostarczano do fabryki Opla w Bochum, gdzie otrzymywały silnik, skrzynię biegów i zawieszenie. Ponad połowę całkowitej produkcji wyeksportowano do USA, gdzie Opla GT uważano za małą Corvettę. W 1973 roku zaprzestano produkcji modelu, a nakład produkcji wyniósł 103463 egzemplarze.
Czytaj dalej Opel GT 1969 – 135000 PLN – Hornówek

Opel GT 1972 – 135000 PLN – Hornówek

Prototyp Opla GT został po raz pierwszy pokazany na targach IAA w 1965 roku pod nazwą Opel GT Experimental. Wizja wprowadzenia na rynek samochodu sportowego GT firmy Opel wywołało wówczas tyle samo zdumienia, co entuzjazmu. Podłoga i podwozie samochodu zostały przejęte z Kadetta B, natomiast silnik o pojemności 1,9 litra pochodził z Opla Rekorda C. Kierownictwo Opla stanęło przed problemem braku wolnych mocy produkcyjnych, dlatego nadwozie produkowane było przez firmę Chausson we Francji, a lakierowanie i prace nad wewnętrzem powierzono firmie Brissonneau & Lotz. Gotowe nadwozia dostarczano do fabryki Opla w Bochum, gdzie otrzymywały silnik, skrzynię biegów i zawieszenie. Ponad połowę całkowitej produkcji wyeksportowano do USA, gdzie Opla GT uważano za małą Corvettę. W 1973 roku zaprzestano produkcji modelu, a nakład produkcji wyniósł 103463 egzemplarze.
Czytaj dalej Opel GT 1972 – 135000 PLN – Hornówek

Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Opel Astra F to pojazd klasy kompaktowej produkowany od lata 1991 do wiosny 1998 roku. Jest on następcą Opla Kadetta E i szóstym modelem w serii Kadett/Astra. Podobnie jak jego poprzednik bazuje na platformie GM-T. W latach 90., kiedy Opel zmieniał nazewnictwo modeli, wszystkie poprzednie nazwy zastąpiono kończącymi się na literę „a” (np. Vectra, Omega i Calibra). Ta zmiana miała na celu kreowanie nowego, pozytywnego wizerunku marki. Początkowo trzy- i pięciodrzwiowe Astry F w wersji hatchback dostępne były od sierpnia 1991 roku, a pięciodrzwiowe kombi w październiku. Klasyczny sedan trafił do dealerów w maju rok później. Opel Astra F oferowany był z bogatą gamą silników benzynowych od 1.4 aż po 2.0 oraz 3 wersje diesla. Jeżeli jesteście ciekawi jak jeździ się dziś Astrą pierwszej generacji, zapraszamy do Zgierza.
Czytaj dalej Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz

Nazwa Olumpia jest tu hołdem dla modelu z 1937 rok, choć tak napradę to zupełnie nowych samochód, o stylistyce uznawanej wówczas za nowoczesną. Opel Olympia Rekord P2 w odróżnieniu od modelu P1 nie czerpał już wzorców ze stylistyki wozów amerykańskich, był bardziej oszczędny w ozdoby i oferowany był w kilku wersjach nadwoziowych. Debiutował latem 1960 roku, a z poprzednikiem łączyła go w dużej części mechanika i panoramiczna przednia szyba, której oba modele zawdzięczały zresztą literę „P” w nazwie. Samochód pozycjonowany był jako luksusowy, a sprzedaż szła świetnie. Dość powiedzieć, że w ilości sprzedawanych wówczas egzemplarzy pierwszeństwa musiał ustąpić jedynie popularnemu Garbusowi.
Czytaj dalej Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz

Opel Olympia 1952 – 21900 PLN – Zgierz

Opel Olympia był pierwszym produkowanym masowo niemieckim samochodem z samonośnym nadwoziem wykonanym w całości z blachy stalowej. Był natępcą modelu Opel 1.3 Liter Opla 1,3 litra i otrzymał nazwę na cześć Igrzysk Olimpijskich w Berlinie i Garmisch-Partenkirchen w 1936 roku. Do czasu, gdy w październiku 1940 roku rząd Rzeszy nakazał zaprzestania produkcji pojazdów cywilnych, wyprodukowano 168875 sztuk. Po zakończeniu II wojny światowej produkcję ulepszonego modelu wznowiono w grudniu 1947 roku, a w 1950 roku pojazd stylistycznie zmodyfikowano, i taki właśnie egzemplarz możecie zakupić w Zgierzu. Uściślając, jest to ostatnia edycja tego samochodu z lat 1951-52, z silnikiem wzmocnionym do 39 KM i manualną, 3-stopniową skrzynią biegów. Całkowita produkcja powojenna zamknęła się w liczbie 158846 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej Opel Olympia 1952 – 21900 PLN – Zgierz