Renault

Renault Avantime 2001 – 41900 PLN – Zgierz

Renault Avantime było niezwykle odważnym krokiem i próbą zapełnienia rynkowej niszy. Powstało na fali mody na minivany, i było de facto skrzyżowaniem nadwozia typu minivan z nadwoziem… coupe. Było trzydrzwiowe, aby nie zajmować ogromnej przestrzeni na parkingu drzwi otwierały się w sposób pantograficzny, przednie siedzenia zintegrowano z pasami, ilość szklanych powierzchni była nie do pobicia – zrezygnowano z bocznych słupków, dach był całkowicie szklany, a jego przednia część była odsuwana. Model był skierowany do historycznej klienteli Renault Espace, wolnej od ograniczeń rodzinnych, ale bogatej i poszukującej luksusu. Produkcja trwała w latach 2001 – 2003 i odbywała się w zakładach Matra. Renault zakładało produkcję 15 tysięcy sztuk rocznie, tymczasem przez 3 lata wyprodukowano jedynie 8557 sztuk, a następca nigdy się nie ukazał. Nazwa Avantime okazała się prorocza – samochód wyprzedził swoje czasy, nie przyjął się na rynku, ale z latami zdaje się być coraz bardziej ciekawy i poszukiwany.
Czytaj dalej Renault Avantime 2001 – 41900 PLN – Zgierz

Renault 4L 1964 – 43000 PLN – Poznań

Renault 4L motoryzowało Francję w niemal równym stopniu, jak Citroen 2CV. Debiutował w kilkanaście lat po nim i był tak skonstruowany, by w każdym elemencie być o krok przed swoim rywalem. Największą innowacją i różnicą była podnoszona w całości tylna klapa, która uczyniła z niego w momencie debiutu w 1961 roku pierwszego hatchbacka na świecie. Pod maską równiutko pracował silnik 4-cylindrowy, a niewielkie rozmiary zewnętrzne łączyły się tu ze świetnie rozplanowaną kabiną. Auto było wykończone niezwykle spartańsko, ale pozostawało przy tym komfortowe. Pokochali je wszyscy i używali je do wszystkiego. Auto rodzinne, miejskie, bagażowe, albo i kobiece, pasowało każdemu. Produkcja trwała aż do 1992 roku, ale dziś z pewnością najwięcej uroku mają przedstawiciele pierwszej serii, do 1967 roku. Właśnie taki egzemplarz udało nam się odnaleźć na północy Szwecji. Zachowany jest w nieprawdopodobnie oryginalnym stanie, niemal w całości w pierwszym lakierze, z oryginalnym wnętrzem, patyną i pięknie funkcjonującą mechaniką.
Czytaj dalej Renault 4L 1964 – 43000 PLN – Poznań

Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, ładnie zachowane Renault Megane Coupe oferuje House of Classics – Dom Klasyków.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – SPRZEDANE

Renault Megane Cabriolet 1998 – 21500 PLN – Wrocław

Renault Megane debiutowało w połowie lat 90., tchnąc w markę zupełnie nowego ducha. Szczególnie w wersji Coupe i Cabrio był to prawdziwy krzyk mody. Żółte Renault Megane Coupe zagrało w filmie „Sara”, uczestniczyło w Wyścigowym Pucharze Renault Megane oraz znane było z wersji Kit Car, jaką ścigał się Janusz Kulig. To wręcz symbol, i dlatego warto sprawić sobie takie auto po latach. Ten egzemplarz nawet jest wyposażony w opcjonalny road box, który czyni z niej 2-osobowego roadstera z olbrzymimi dwoma bagażnikami i stylową sylwetką „double bubble”. Jeżeli macie ochotę na wariant 4-osobowy, to trzeba go zdemontować i w jego miejsce zainstalować tylną kanapę, która też jest w zestawie. Super sprawa.
Czytaj dalej Renault Megane Cabriolet 1998 – 21500 PLN – Wrocław

Renault 19 Cabriolet 16V 1993 – 9999 PLN – Wrocław

Renault 19 Cabriolet 16V to topowa wersja francuskiego kompaktu oferująca wiatr we włosach. Pod jego maską pracuje kultowa jednostka F7P, z pojemności 1,8 l gotowa wykrzesać 135 koni mechanicznych. Oznaczenia 16V, Renault Sport, pakiet stylistyczny i spojler na tylnej klapie obiecują wysokie osiągi, choć jak to w przypadku francuskich samochodów – bez rezygnacji z komfortu. Ten egzemplarz wymaga prac renowacyjnych, ale zaoferowany został w rozsądnej cenie.
Czytaj dalej Renault 19 Cabriolet 16V 1993 – 9999 PLN – Wrocław

Renault Twingo 1997 – 18800 PLN – Wrocław

Renault Twingo to świetny, miejski samochód, duchowy następca Renault 4. Powstał w wyniku wieloletnich badań i ewolucji pomysłu na auto jednobryłowe, które kiełkowało jako projekty koncepcyjne Renault od początku lat 80., a światło dzienne ujrzało finalnie w 1992 roku na salonie w Paryżu. Wyprodukowano ich ponad dwa i pół miliona sztuk, wciąż jeżdżą i cieszą – nie tylko z powodu żywej kolorystyki i pociesznego uśmiechu z przodu, ale i też doskonałemu rozplanowaniu przestrzeni, dzięki któremu przy długości całkowitej mniejszej niż 3,5 m cztery osoby odnajdą się w nim bez problemu. Ten egzemplarz dostał nawet żółte tablice samochodu zabytkowego – rychło w czas i jak najbardziej słusznie, choć dziś w większości polskich województw z powodu niejasnej interpretacji przepisów nie byłoby to już możliwe.
Czytaj dalej Renault Twingo 1997 – 18800 PLN – Wrocław

Renault Caravelle 1965 – 115000 PLN – Warszawa

Renault Caravelle (lub też Renault Floride) to mały, stylowy samochód produkowany w latach 1958-1968. Zbudowany został na podzespołach modelu Dauphine, lecz wyróżniał się znacznie bardziej atrakcyjnymi kształtami, za które odpowiadał Pietro Frua i firma Carrozzeria Ghia z Turynu. Do napędu używano silników R4 z modelu Gordini, których moc z latami stopniowo rosła (od 48 KM do 58 KM). Wóz wyróżniała niska masa i zastosowanie hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, co w tej klasie było nowością. Samochód tworzony był z myślą o podbiciu amerykańskiego rynku. Renault Caravelle miało premierę w ekskluzywnym, nowojorskim hotelu Waldorf-Astoria. Równolegle nowy kabriolet Renault zaprezentowano w 17 innych miastach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Za Atlantykiem hasło promocyjne brzmiało „A dream car come true” i faktycznie – dla wielu amerykańskich klientów Renault było w zasięgu ręki, w cenie od 2398 dolarów. Oferta obejmowała kabriolet, coupe oraz wersję hardtop. Caravelle była dostępna w kilku kolorach nadwozia – białym, czerwonym, błękitnym, granatowym oraz w metalizowanym beżu i zieleni. Latem 1960 roku zrealizowano legendarną sesję fotograficzną reklamującą Caravelle/Floride z udziałem Brigitte Bardot i to ona sprawiła, że samochód stał się symbolem swojej epoki. Prezentowany egzemplarz jako żywo przywołuje tamte czasy.
Czytaj dalej Renault Caravelle 1965 – 115000 PLN – Warszawa

Renault Megane Coupe 1997 – SPRZEDANE

Jeżeli Wasza młodość to lata 90. istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie wyglądało Wasze auto marzeń. Nas skusiła nas historia tego egzemplarza. Zakupione jako nowe w 1997 roku, przetrwało w jednych rękach całe 27 lat. Zachowany jest nawet rachunek zakupu, a do tego przebieg auta to dziś jedyne 66 tys. km, oczywiście udokumentowane w CEPIK. Choć niewiele, auto jeździło regularnie i było serwisowane. Efekt jest taki, że jeździ jak nowe. Nas urzekło do tego stopnia, że postanowiliśmy popracować nad jego mankamentami użytkowymi i postaraliśmy się, by zabłysnęło znów dawnym blaskiem.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1997 – SPRZEDANE

Renault Fuego GTX 1983 – SPRZEDANE

Renault Fuego było totalnie futurystycznym autem, które pojawiło się w sprzedaży na początku lat 80. Cała masa designerskich smaczków sprawia, że jest absolutną ikoną dla miłośników francuskich klasyków. Zaprojektowany w kształcie klina, wyposażony w niepowtarzalne felgi, kierunkowskazy, czarny pas przebiegający przez całe auto czy nawet tylną półkę z materiałem obrendowanym w znaczki Fuego, był dziełem znanego z niebanalnych projektów dla Citroena – Roberta Oprona. Tutaj egzemplarz Renault Fuego GTX w wersji przedliftowej z 1983 roku. Wyposażony w 2 litrowy silnik generujący 110 KM był najmocniejszą dostępną wówczas wersją. Rok później przeprowadzono lifting i pojawiła się odmiana Turbo, która stanęła na czele linii modelowej Fuego.
Czytaj dalej Renault Fuego GTX 1983 – SPRZEDANE

Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Z pewnością ciekawe i nieszablonowe były life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, dynamiczne i nieźle zachowane Renault Megane Coupe oferuje House of Classics – Dom Klasyków. W swoim czasie był to prawdziwy hit sprzedaży, a i dziś auto potrafi odwracać głowy na ulicy.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn