Polski Fiat 125p 1972 – SPRZEDANY

Polski Fiat 125p w pierwotnej formie, z wąskimi tylnymi światłami, chromowaną atrapą, wąskimi kierunkowskazami i klamkami skalpelami ma mnóstwo klasycznego uroku. Dla wielu to najwspanialsze auto, jakie opuszczało bramy polskich fabryk, a fakt produkcji opartej na włoskiej licencji zdecydowanie jest tu zaletą, a nie wadą. Dziś problemem jedynie i największym wyzwaniem jest znalezienie egzemplarza w odpowiednim stanie, z detalami w pełni zgodnymi z rocznikiem, w pięknym stanie wizualnym i z właściwie ogarniętą mechaniką. Właściciel tego w poszukiwaniu ideału dotarł do czeskiej stodoły. Pojazd ma wszystkie cechy zgodne z rocznikiem, warto zwrócić uwagę choćby na takie detale, jak białe lusterko wsteczne, podłokietnik w tylnej kanapie czy drewniana półka koło dźwigni zmiany biegów. Wzór tapicerki jest również oryginalny i charakterystyczny dla wersji eksportowych. Akcesoria, takie jak osłonka na kierownicę, bursztynowa gałka dźwigni zmiany biegów, apteczka czy doskonale wykonane pokrowce na tapicerkę, to świetne atrybuty, które jeszcze dodają mu uroku. Polskie, czarne tablice z jego lat produkcji z nitowanymi elementami – absolutny sztos, choć oczywiście tylko do zdjęć, nie do poruszania się po drogach. Takie elementy można kompletować latami. Baza, którą właściciel odnalazł była w świetnm stanie, choć nieeksploatowana przez laty wymagała wiele prac, by móc w pełni cieszyć oczy i służyć do tego, do czego w końcu każdy samochód został stworzony – czyli do jazdy. Jeżeli pragniecie jeździć i cieszyć się urokiem klasycznego pojazdu wyprodukowanego niegdyś w Polsce – to jest doskonały wybór. Sympatia innych użytkowników dróg oraz uśmiechy są gwarantowane.

Polski Fiat 125p
Rocznik: 1972
Przebieg: 114000 km
Pojemność: 1300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 65 KM

Samochód kupiony w Czechach od pierwszego właściciela (właściciel urodzony w 1941 r.) Stał w ciepłej stodole od 2000 do 2021 r. Po sprowadzeniu wymieniony cały układ hamulcowy, rozłożony i przeglądnięty silnik, wymienione wszystkie niezbędne do użytkowania części mechaniczne. Wskazania licznika 14 tys. km, przebieg prawdopodobnie ok. 114 tys. km.

Samochód w ciągłym użytkowaniu, przejechał ok. 5 tys. km w ciągu ostatnich 2 lat. Uczestniczył w ostatnim Rajdzie Koguta.

Mechanicznie i wizualnie nie wymaga żadnych dodatkowych prac.
Zarejestrowany na białe tablice, ostatni przegląd w maju 2023 r.