Mazda 626 GC 1987 – 19500 PLN – Olecko

Mazda 626 GC to jeden z najbardziej popularnych i najbardziej poważanych japońskich aut tego okresu w Europie. Ceniono jej wysoką niezawodność mechaniczną, dobre wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze z fantastyczną, miękką, welurową tapicerką. Podróż w tym japońskim sedanie była prawdziwą przyjemnością, stąd wielu jej użytkowników do dziś ma do niej sentyment. Ten egzemplarz ma przejechane do dziś jedynie 110 tys. km i co ciekawe, od nowości jeździ po polskich drogach. Nabyty był jako nowy za pośrednictwem Pol-Mot w eksporcie wewnętrznym i stale znajduje się w rękach jednej rodziny.

Mazda 626 GC
Rocznik: 1987
Przebieg: 110000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 64 KM

Cena: 19500 PLN

Oferowany samochód to Mazda 626 II GC 2,0D o mocy 64 KM wyprodukowana w roku 1987 pod sam koniec produkcji tego modelu i zakupiona 16.09.1987 roku jako nowy w Polsce za pośrednictwem Pol-Mot w tzw. eksporcie wewnętrznym. Samochód miał tylko dwóch właścicieli, pierwszego przez 27 lat (nieżyjącego już członka mojej rodziny) i mnie przez ostatnie 10 lat.

W związku z faktem, że auto było zakupione jako nowe, a nie ściągane później z Zachodu, było jak na polskie warunki drogie, więc nie posiada wielu ulepszeń. Ma ręczne ssanie, nie posiada wspomagania kierownicy ani automatycznej skrzyni biegów czy klimatyzacji.
Aktualny przebieg tego samochodu to 110014 km i jest to przebieg autentyczny, potwierdzony w większości różnymi dokumentami.

Po przejęciu tego samochodu w roku 2014 (przy stanie licznika 87512 km) wymieniłem kompletny rozrząd, pompę wodną, oleje, wszystkie płyny i filtry, a w okresie późniejszym w maju 2015 poprawiłem zabezpieczenie antykorozyjne i wymieniłem na wszelki wypadek przewód gumowy układu chłodzenia od chłodnicy do silnika (oryginalny zakupiony w serwisie Mazda).

Samochód jest w bardzo dobrym stanie technicznym, jak też blacharskim, nie widać na nim rdzy.
Od samego początku jest bardzo dobrze zabezpieczony blacharsko, ponadto cały czas był i jest garażowany w nieogrzewanym garażu. Auto za czasów pierwszego właściciela nigdy nie było użytkowane zimą, ostatni wyjazd był zawsze na 1 listopada, a potem stał do wiosny w garażu, od czasu do czasu był odpalany. Za moich czasów intensywniej był użytkowany przez pierwsze półtora roku, a później sporadycznie i tylko w miesiącach wiosenno-letnich.

Samochód, o ile mi wiadomo, miał tylko dwie niewielkie kolizje, pierwsza za czasów pierwszego właściciela, to było coś związane z tylnym lewym kołem i błotnikiem i w marcu 2016 roku miałem stłuczkę przy niewielkiej prędkości przodem, gdzie powgniatane były w niewielkim zakresie elementy błotnika, klapy i zderzaka.
Dokonany zakres naprawy obejmował wymianę i lakierowanie klapy komory silnika i błotnika prawego (znalazłem całe używane, nie chciałem ich klepać), wymianę głównej części zderzaka na nowy (powód jak wyżej) i regenerację drobnych elementów zderzaka i plastiku na zderzaku oraz lutowanie w jednym miejscu chłodnicy.

Poza powyższymi naprawami nigdy nie było żadnych ingerencji we wnętrze samochodu, silnik i układ jezdny. Samochód jest całkowicie sprawny, gotowy do jazdy (kilka razy jeździłem nim po Polsce po kilkaset kilometrów jednorazowo) i oryginalny. Nie jest przygotowany specjalnie do sprzedaży. Mam do niego 2 oryginalne kluczyki i komplet dokumentów dotyczących zakupu.

Do samochodu dodaję trochę części zapasowych które zebrałem: komplet nowych lamp tylnych, jakiś element tylnego zawieszenia, plastikowe kołpaki na koła, jakieś plastikowe elementy przy silniku itp.

Zapraszam do obejrzenia i jazdy próbnej.

Telefon: +48 602 237 369
Miejscowość: Olecko