Mercedes 350 SL 4.5 R107 1972 – 120000 PLN – Stryków

Mercedes SL generacji R107, w co czasem trudno uwierzyć, to następca filigranowej Pagody. Bardziej masywny, wygodny, o wiele bardziej bezpieczny kabriolet, miał o połowę wyższą sztywność nadwozia, kontrolowane strefy zgniotu i miękkie materiały wykończeniowe w kabinie. Pod jego maskę zawitały silniki V8, które dały mu potężne brzmienie, charyzmę i charakter. Rok 1972 to drugi rok produkcji SL generacji R107 i może być on interesujący z kilku powodów. Odnajdziemy w nim cechy odróżniające go od późniejszych roczników, jak na przykład mniejsze lusterka, chromowane wstawki na kierownicy czy antena radia umieszczona na przednim błotniku. To, co może wzbudzić największy entuzjazm to fakt, że nawet egzemplarze z rynku amerykańskiego miały wówczas małe i smukłe zderzaki. To co różniło je od europejskich, to jedynie niewielkie kły. Ciekawostką również jest fakt, że 450 SL pojawił się dopiero rok później. Na samym początku wersja ta nazywała się 350 SL 4.5 i taki właśnie samochód z rynku amerykańskiego prezentowany jest w tym ogłoszeniu.

Mercedes 350 SL 4.5 R107
Rocznik: 1972
Przebieg: 144200 mil
Pojemność: 4520 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 190 KM

Cena: 120000 PLN brutto

Kolekcjonerski rocznik 1972 Mercedes Benz 350 SL z silnikiem 4520 cm3

Mercedes 350 SL /450 SL, seria 107 wersja z USA
Rok produkcji i rok modelowy 1972
Przebieg: 144 200 mil

Nadwozie dwuosobowe, dwudrzwiowe typu convertible ze zdejmowanym ręcznie sztywnym dachem oraz dachem miękkim.

Silnik benzynowy o pojemności skokowej 4520 cm3, maksymalny moment obrotowy 325 Nm/3000 obr./min, o mocy 190 KM (142 kW).
Silnik w układzie V – 8 cylindrowym – 4 suwowy, chłodzony cieczą. Sprzęgło hydrokinetyczne, osprzęt fabryczny kompletny.
Skrzynia biegów automatyczna, 3 stopniowa, sterowana dźwignią umieszczoną w tunelu środkowym, napęd na tylne koła.
Zawieszenie przednie niezależne, wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe – hydrauliczne.
Zawieszenie tylne niezależne, wahacze skośne, amortyzatory teleskopowe – hydrauliczne.
Instalacja elektryczna przewodowa 12V, osprzęt elektryczny firmy Bosch, akumulator 12V.
Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem podciśnieniowym, hamulce przednie i tylne tarczowe.

Samochód jest wyposażony w klimatyzację, ABS, elektryczne podnośniki szyb, wspomaganie kierownicy, skórzane fotele, radio z automatycznie wysuwaną anteną. Wyposażenie wnętrza poddane renowacji, ma zachowaną oryginalną kompletację i kolorystykę.
Deska rozdzielcza z oryginalnym wyposażeniem, szyby nadwozia oryginalne, reflektory i lampy oryginalne.
Małe, atrakcyjne chromowane zderzaki europejskie, w tym tylny zderzak po pełnej renowacji.

Mercedes-Benz 350SL z 1972 roku był to jedyny rocznik importowany do USA z europejskimi małymi chromowanymi zderzakami, zanim amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego narzuciła przepisy dotyczące mocniejszych zderzaków.

Oryginalne felgi w rozmiarze 14 poddano również renowacji. Powłoka lakiernicza w tym hardtopu, poddana renowacji, nie posiada uszkodzeń i rdzy.

Samochód z utrzymaną oryginalnością cech modelu, dobrej kompletacji wyposażenia z zachowaniem jej oryginalności oraz zespołów mechanicznych, bez wykonania zmian w zakresie podwozia, układu kierowniczego, hamulcowego, silnika i pozostałych podzespołów, spełnia warunki pojazdu kolekcjonerskiego.

Samochód jest całkowicie sprawny technicznie i ma aktualny przegląd techniczny.

Sportowy Mercedes 350 SL serii 107, jest trzecią generacją modelu, produkowaną w latach 1971 – 1980, z tym że model 350 SL z silnikiem 4,5 l był dostępny w USA tylko w roku 1972 (w 1973 został przemianowany na 450 SL).
Mercedes 350 SL został zaprezentowany po raz pierwszy w 1970 roku jako model rocznika 1971 i jest jednym z najbardziej poszukiwanych w historii tego modelu, bowiem jako pierwsze auto europejskie zdobyło względy wymagającego rynku USA i stało się tam autem wyjątkowo pożądanym.

Oferowany egzemplarz wyprodukowany w 1972 roku, nosił oryginalną plakietkę 350 SL, która u dealera została wymieniona dwa lata później na 450 SL w związku z nową nazwą wynikającą z 4,5 litrowego silnika.

Auto, które kończy w tym roku 52 lata zachowuje ciągle piękną linii nadwozia, wyjątkowy design i niezawodność.

Mercedes 350 SL jest samochodem eleganckim, a dzięki potężnemu silnikowi V8, ma też sportowy i drapieżny charakter. Brzmienie 4,5 litrowego motoru jest niezapomniane i nadaje mu charyzmę i charakter.

Mercedes SL jest niesamowitą kwintesencją samochodu zabytkowego oraz magii dawnej motoryzacji.

Cena oferowanego egzemplarza wynosi 120 000 zł brutto.

Zapraszamy do kontaktu tel. +48 734 126 213, auto można obejrzeć w Strykowie woj. łódzkie w salonie GTR Polska tuż przy zjeździe z autostrady.