Audi A8 D2 1996 – 44900 PLN – Otwock

Audi A8 D2 to luksusowa limuzyna, następca modelu V8. W odróżnieniu od poprzednika, konstrukcja jego nadwozia została w całości wykonana z aluminium. Koncepcja aluminiowej konstrukcji samochodu opracowana przez Audi nosi nazwę Audi Space Frame (ASF) i była wówczas dumą marki, pozwalającą oszczędzić masę nawet o kilkaset kilogramów względem konkurencji. Dość powiedzieć, że z dużym silnikiem 4.2 V8 pod maską masa własna Audi A8 zamykała się w 1750 kilogramach, a nawet znacznie odelżona względem poprzedniej generacji S klasa W220 ważyła w wersji S 430 4Matic już 1980 kg. To był technologiczny nokaut, który przekładał się również na sztywność konstrukcji i osiągi. Taki samochód utrzymany w zadbanym stanie z powodzeniem sprawdzi się i dziś.

Audi A8 D2 Quattro 4.2 V8
Rocznik: 1996
Przebieg: 295256 km
Pojemność: 4200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 300 KM

Cena: 44900 PLN

Wyposażenie:
– silnik 4.2 V8 benzyna (kod silnika ABZ) bez instalacji gazowej,
– niezawodna skrzynia ZF 4 biegowa montowana, również w Porsche 911 z tamtego okresu,
– legendarny napęd Quattro na mechanizmie Torsen.

Auto sprowadzone przez firmę Komfort-Trans w 2020 z Hiszpanii od pierwszego i jedynego właściciela w Hiszpanii z przebiegiem 290000 km. Cały okres użytkowania w Hiszpanii serwisowane w ASO AUDI. Auto nie widziało śniegu i soli, co widać na zdjęciach podwozia. Rozrząd wymieniony w ASO przy przebiegu 262044 km w 2017 r.

Po sprowadzeniu w 2020 r. dokonany duży serwis wraz z uszczelnieniem wycieków przez firmę AUTO SERWIS RAFAŁ SZABLICKI zajmującą się w serwisowaniem pojazdów klasycznych:
– założone opony całoroczne Michelin Cross Climate 225/55 R17 (pomimo założenia opon całorocznych auto użytkowane wyłącznie w okresie wiosna-jesień),
– została uszczelniona skrzynia biegów i wymieniony olej w skrzyni na Revanol Dextron III H Synthetic wraz z filtrem hydraulicznym skrzyni,
– został uszczelniony silnik (uszczelki pokrywy zaworów) i zostały wymienione świece na platynowe NGK PTR6F-13 7569 oraz olej silnika Castrol Magnatec olej syntetyczny 5W40 C3 (dobrany pod silnik, w tamtych latach były stosowane oleje mineralne),
– zostało wykonane uszczelnienie wału,
– zostały wymienione wszystkie filtry (powietrza, kabiny, oleju i paliwa) na MANN’a.

Przez ostatnie 4 lata auto przejechało 5000 km, stosowana benzyna wyłącznie 98 oktanów.
W 2024 zostały wymienione elementy przedniego zawieszenia na nowe Lemfordera (najbardziej wytrzymałe i takie samej jakości jak na pierwszy montaż).

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce i podczas mojego użytkowania auto parkowane w ogrzewanym garażu.
Na aucie jest drugi lakier położony w Hiszpanii ze względu na słońce.
Sprzedaję z powodu zakupu innego samochodu.

Telefon: +48 602 205 812
Miejscowość: Otwock