BMW 1600-2 1967 – SPRZEDANE

BMW serii 02 to model, który całkowicie zmienił wizerunek niemieckiej marki. Debiutujący w 1966 roku niewielki sedan okazał się być znakomitą bazą do sportu, przez dziesięciolecia królującą na torach wyścigowych i trasach rajdowych całego świata. Jeżeli mielibyśmy szukać prekursora i protoplasty całej serii M, to właśnie w tym modelu. BMW 1600-2 to pierwsza wersja tej serii, produkowana od 1966 do liftingu w 1971 roku, zanim jeszcze pojawiły się oznaczenia czterocyfrowe (1602, 2002). Ten egzemplarz przeszedł pełną renowację i gruntowne modyfikacje mechaniczne, które pozwoliły zbudować maszynę o jeszcze lepszych osiągach, niż najmocniejsze w owym czasie 1600ti. Tak skonfigurowane BMW jest wręcz idealne do rywalizacji w rajdach pojazdów zabytkowych.

BMW 1600-2
Rocznik: 1967
Przebieg: 3500 km
Pojemność: 1990 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 130-140 KM

BMW 02 z 1967 roku, totalnie odrestaurowane w Belgii w 2017 roku przez Derez Classic Racing. Od tamtej pory auto przejechało 3500 km, jest gotowym autem, nie wymaga żadnej ingerencji. Jest piękne, śliczne i… praktyczne. Oryginalnie wyjechało z fabryki jako model 1600-2, lecz zostało przygotowane tak, aby jazda nim była maksymalnie przyjemna, a auto wyglądało najbardziej autentycznie, jak się tylko da. Pełny zestaw oryginalnych narzędzi, instrukcja obsługi, 2 komplety kluczy, auto zarejestrowane na białe tablice, olej syntetyczny Mobil 1 Rally Formula świeżo zmieniony na wiosnę tego roku.

Specyfikacja auta:
1. Silnik
Silnik o pojemności 1990 ccm, blok i głowica od „ti” z 1967. Ostry wałek Schrick, tłoki z wysokim garbem „ti”. Większe zawory wydechowe i twardsze sprężyny zaworowe. Gaźniki Weber 40 mm ori włoskie nie hiszpańskie. Lejki i skarpety na lejkach. Miska olejowa z wspawanym ożebrowaniem, aby olej nie odpływał na długich łukach na torze. Chłodnica motorsport, termostat tropikalny, aby auto nigdy się nie grzało, ani na torze ani w korku. Układy wydechowy do motorsportu, z kolektorem 4-1. Moc ok. 130-140 KM.

2. Skrzynia biegów
5 biegowa od BMW e21 z długą, autostradową piątką. Niemcy sprzedają nawet gotowe zestawy do takiej modyfikacji.

3. Tylny dyferencjał
Dyfer ze szperą 40% ori BMW zgodny z epoką.

4. Koła, hamulce, zawieszenie
Zawieszenie Bilstein B6, hamulce przednie wentylowane od 02 turbo, mega unikalne i drogie felgi stalowe Borrani 5,5 cala, opony Pirelli CN36 z 2017 roku.

5. Pozostałe
Reflektory H4, kierownica drewniana Petri, gałka zmiany biegow drewniana. Halda Retrotrip mega precyzyjnie skalibrowana (10 m delty maks na kilometrze). Radio Blaupunkt z epoki, antena Hirschmann naklejona na szybie (żeby nie wiercić). Zielone szklenie z epoki, przednia szyba nowa, zamykany na klucz korek wlewu paliwa, rozpórka Wietchers na kielichy.

Samochód jest w swoim oryginalnym kolorze turf, a czarne elementy zostały oklejone. Do auta jest także oryginalny zderzak przedni po renowacji.