BMW 635 CSi E24 1985 – 269000 PLN – Warszawa

Pierwsze BMW serii 6 to następca modeli CS i CSL serii E9. Narysowane przez Paula Bracqa luksusowe coupe do dziś zachwyca wspaniałymi proporcjami i doskonale narysowaną sylwetką. W produkcji znajdowało się od 1975 do 1989 roku, w 1982 roku otrzymując znaczący lifting, podczas którego auto otrzymało sztywniejsze i lżejsze o 50 kg nadwozie oraz nową konstrukcję zawieszenia opartą o model E28, zapewniającą większą stabilność i bezpieczeństwo podczas dynamicznej jazdy. Oficjalne oznaczenie typu z lat 1982-87 to BMW 6 CS/1 i właśnie taki samochód zobaczyć możecie w tym ogłoszeniu. To, co je wyróżnia to absolutnie niespotykany stan zachowania oraz piękna konfiguracja kolorystyczna. Auto ma przebieg 73 tysięcy kilometrów, a dodatkowo było wręcz maniakalnie utrzymywane, posiada pełną dokumentację i jest to konfiguracja europejska 635 CSi z silnikiem M30 o pojemności 3,4 l. Taki samochód to ogromna rzadkość, która z pewnością może być ozdobą każdej kolekcji.

BMW 635 CSi E24
Rocznik: 1985
Przebieg: 73714 km
Pojemność: 3430 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 204 KM

Cena: 269000 PLN

Mam do sprzedania naprawdę wyjątkowy samochód. Jest to przepiękne BMW 635 CSi z 1985 w niespotykanym już dzisiaj w naturze stanie. Samochód, który w dniu swojej premiery był najwyższą klasą sportowego coupe i lata jego świetności trwają do dzisiaj. Kilka poniższych cech sprawia, że moje BMW jest unikatem na skalę europejską (jeśli nie światową) i zasługuje na uwagę fanów motoryzacji (zwłaszcza wielbicieli marki z Bawarii).

1. Jest to wersja europejska.
2. Samochód jako nowy został sprzedany przez dealera BMW klientowi w Szwecji.
3. Był ostrożnie używany do 2000 roku i przejechał wtedy niewiele ponad 70,500 km.
4. Dzisiejszy przebieg to 73.500 km.
5. Każdy kilometr przebiegu jest udokumentowany.
6. Samochód ma kompletną historię serwisową wraz z oryginalną książką.
7. Wszystko w samochodzie jest absolutnie oryginalne wliczając fabryczne naklejki i wlepki.
8. BMW nie nosi praktycznie żadnych oznak użycia, śmiało można powiedzieć, że jest w zasadzie w swoim fabrycznym stanie i wygląda jakby przed chwilą zjechało z linii produkcyjnej.
9. BMW ma wszystkie kluczyki i piloty centralnego zamka wraz z ich fabryczną numeracją.

Dwa lata po zakupie samochód został profesjonalnie zabezpieczony antykorozyjnie i później był regularnie i wielokrotnie sprawdzany. Deszcz widywał okazyjnie, a właściciel dbał o auto najlepiej jak umiał, nie oszczędzając dosłownie na niczym. Widać to gołym okiem i jestem pewien, że znalezienie porównywalnego egzemplarza jest dziś piekielnie trudne.

Następnie na kolejne 23 lata BMW trafiło do ogrzewanego, klimatyzowanego pomieszczenia i z wielu losowych przyczyn był tylko odpalane i przesuwane oraz okazjonalnie przepalone. Było tam aż do wiosny tego roku. Po „przebudzeniu” samochód otrzymał kompletny serwis wraz z kontrolą absolutnie całego pojazdu. Zaskakująco nie potrzebowało zbyt dużo, wszystko co zrobiono wykonane zostało przez super speców zajmujących się zabytkowymi autami z ogromną dbałością.

Wymieniono:
1. Przewody hamulcowe oraz osprzęt hamulców z tyłu – oryginał BMW (nie były złe, ale budziły wątpliwości).
2. Kompletne sprzęgło – oryginał BMW (nie było takiej konieczności, ale po tylu latach spece uznali, że nie ma najmniejszego powodu żeby ryzykować i oszczędzać na takim egzemplarzu).
3. Nowe opony.
4. Nowy serwo wspomagania hamulców.
5. Nowy płyn hamulcowy.
6. Silnik przeszedł płukanie i zalany został nowym olejem.
7. Wymienione zostały wszystkie filtry i paski, które nosiły choćby znamię używania – oryginały BMW.
8. Chłodnica wygląda jak nowa – została jednak przepłukana i wlany był nowy płyn.
9. Wymieniony olej w skrzyni biegów.
10. Wymieniony olej w tylnym moście.

Niczego więcej ta piękność nie potrzebowała.

BMW jest wyposażone w:
1. Sportowe siedzenia M.
2. Sportową kierownicę M.
3. Tempomat.
4. Komputer pokładowy.
5. Oryginalne felgi BBS.
6. Swoje oryginalne dywaniki welurowe.
7. Swoje oryginalne dywaniki gumowe (jak nowe, wystarczy je wyczyścić chemicznie czego nie robiłem z obawy o ich uszkodzenie. Nie znam się na tym).
8. Posiada swoją seryjną kierownicę (BMW było w tamtym okresie doposażane w salonach) w oryginalnym pudełku (kosmos, że takie rzeczy przetrwały. Jest także oryginalne pudełko od radia.

Z zabytkową i klasyczną motoryzacją związany jestem od wielu lat. W mojej opinii BMW jest w stanie idealnym, a znalezienie drugiego takiego egzemplarza będzie graniczyło z cudem (o ile w ogóle w wersji europejskiej jest możliwe). Samochód pachnie jak nowy i przenosi magicznie do czasu, kiedy silne, sportowe coupe miały swój niepowtarzalny charakter. Konfiguracja jest tak piękna, że można ten samochód podziwiać godzinami. Nie da się opisać słowami jaką jakość i wartość na oryginalny stan 635 CSI – to musiał być w tamtych latach absolutny sztos i do dziś na pewno bije na głowę wiele innych, prestiżowych modeli tak BMW, jak innych szanowanych marek.

Pomijając wartość inwestycyjną (która jest bezsporna), ładunek emocjonalny tego oryginalnego BMW jest taki, że sam stałem przy niej godzinę po jej przyjeździe i nie wiedziałem czym zachwycić się najpierw – konfiguracją? Stanem? Zapachem? Dźwiękiem? Coś niesamowitego. Auto naprawdę godne polecenia najbardziej wymagającym, jest absolutem. Białym (nomen omen) krukiem.

Auto sprzedaję na fakturę marżę (zwolnienie kupującego z podatku PCC), z kompletem szwedzkich dokumentów, z ważnym na rok polskim przeglądem oraz polską polisą OC oraz opinią rzeczoznawcy, że BMW jest pojazdem kolekcjonerskim (zwolnionym z akcyzy).

Poważnie zainteresowanych serdecznie zapraszam do rozmowy, chętnie odpowiem na pytania. Mogę zrobić więcej zdjęć samochodu (gdyby Państwo nie znaleźli czegoś na tych załączonych).

To jest być może jedna z niewielu okazji w życiu, żeby kupić sobie w zasadzie nowe, legendarne i przepiękne BMW 635 CSi, zapraszam.

Telefon: +48 577 739 939
Miejscowość: Warszawa