Gallery Aaldering

Lamborghini Jarama S 1972 – 193500 EUR – Holandia

Zaczęło się od traktorów, lecz potem było coraz ciekawiej. Sama rodzina pojazdów gran turismo od Lamborghini jest imponująca. Zaczęło się od 350 GT, potem 400 GT, Islero, wspaniała Espada, i wreszcie Jarama. Lamborghini wykorzystało Espadę jako bazę, ale skróciło rozstaw osi. Nadwozie zaprojektował mistrz Marcello Gandini, a produkcja trwała w latach 1970-76. Po 1972 roku pojawiła się wersja S, wyposażona w mocniejszy silnik o pojemności 3,9 litra i mocy 365 KM. Lamborghini wyprodukowało w sumie 327 egzemplarzy, z czego 150 w wersji S. Ten egzemplarz w świetnym kolorze Antille Verde przez 20 ostatnich lat pozostawał w jednych rękach. Wnętrze wciąż jest oryginalne, a cała mechanika została niedawno odnowiona przez uznanego i znanego specjalistę od Lamborghini. Auto posiada znaczące aktualizacje techniczne, w tym mocniejszą, 5-litrową jednostkę V12. Dokumentacja wskazuje, że ten egzemplarz mógł z tym silnikiem opuścić fabrykę, co czyniłoby go jedynym w swoim rodzaju.
Czytaj dalej Lamborghini Jarama S 1972 – 193500 EUR – Holandia

Ferrari F40 1992 – Holandia

W 1987 roku marka Ferrari obchodziła 40-lecie i aby to uczcić, Enzo Ferrari postanowił zbudować specjalny samochód. Komfort i luksus zostały pominięte, wszystko zostało opracowane z myślą o jednym celu: wydajności. F40 zostało wyposażone w silnik V8 o pojemności 2936 cm³ i kącie rozwarcia 90°, który wyposażony w dwie turbosprężarki IHI generował 478 KM. Niską masę udało się utrzymać dzięki zastosowaniu materiałów takich jak Kevlar, włókno węglowe i aluminium, podobnie jak w samochodach Formuły 1. Za projekt odpowiadała firma Pininfarina, a nadwozie zbudował Scaglietti. F40 stało się pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął limit 200 mil na godzinę (320 km/h), co stanowi kamień milowy w historii motoryzacji. To piękne Ferrari F40 zachowane jest w pełni oryginalnym stanie, ma tylko 10 tys. km przebiegu, pochodzi z europejskiego rynku i jest po profesjonalnym serwisie.
Czytaj dalej Ferrari F40 1992 – Holandia

Tatra 603 1959 – 179500 EUR – Holandia

Słysząc nazwę Tatra, wielu entuzjastów motoryzacji skojarzy: opływowe nadwozia, chłodzony powietrzem silnik za tylną osią i często dodatkowy centralny reflektor. Najbardziej znane są T77 i T87, modele wprowadzone na rynek jeszcze przed wojną. Niemniej jednak T603 jest obecnie bardzo poszukiwanym i rzadko oferowanym klasykiem, z czego pierwsza seria jest zdecydowanie najbardziej wyjątkowa i kochana. Pierwsza seria Tatry 603 charakteryzuje się przodem z trzema reflektorami umieszczonymi za szklaną osłoną. Wnętrze utrzymane jest w stylu barokowym. Wykończenia i materiały użyte do produkcji wyraźnie pokazują, że w tamtym czasie był to bardzo luksusowy i wyjątkowy samochód. Tatra oferowała standardowo miejsce dla sześciu osób. Niestety te charakterystyczne elementy zniknęły w późniejszych wersjach. Ta dwukolorowa Tatra 603 z 1959 roku opuściła fabrykę w 1959 roku. Chłodzony powietrzem silnik V8 o pojemności 2545 cm3 należy do serii F, później został zmodyfikowany, więc źródło napędu jest również specyficzne dla pierwszej serii. Mając około 100 KM i 1400 kilogramów masy własnej, Tatra nie jest samochodem sportowym, ale ze względu na niski opór powietrza osiąga prędkość maksymalną około 160 kilometrów na godzinę.
Czytaj dalej Tatra 603 1959 – 179500 EUR – Holandia

De Tomaso Mangusta 1969 – 278500 EUR – Holandia

Argentyńczyk Alejandro De Tomaso był biznesmenem i kierowcą wyścigowym. Jego ambicją zawsze było zaprojektowanie własnego samochodu. Zaczął od czterocylindrowego modelu Vallelunga, a 3 lata po nim, w 1966 roku, ukazała się Mangusta. O czym mówimy? Mangusta była wyposażona w 5-litrowy silnik V8 firmy Ford połączony z manualną skrzynią biegów ZF. Za projekt Mangusty odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Dzięki aerodynamicznej konstrukcji Mangusta osiągała 250 kilometrów na godzinę. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy pozostała stosunkowo niska, wyprodukowano tylko 401 egzemplarzy Mangusty. Dziś jest to bardzo poszukiwany klasyk, co nie jest zaskoczeniem: włoski styl i amerykańska inżynieria to fantastyczny pakiet. Egzemplarz z Gallery Aaldering w Brummen to rzadka wersja z europejską specyfikacją i pożądanym i mocniejszym 4,7-litrowym (289 ci) silnikiem V8 o mocy 305 KM. Cały samochód jest w bardzo oryginalnym stanie.
Czytaj dalej De Tomaso Mangusta 1969 – 278500 EUR – Holandia

BMW 2002 Turbo 1975 – 135000 EUR – Holandia

Wczesna era turbo z lat 70. i 80. zawsze wywołuje uśmiech na naszych twarzach. Taki na przykład Saab 99 Turbo, albo Porsche 911 Turbo, które wciąż zapiera dech w piersiach. Nie inaczej było z BMW 2002 Turbo, samochodem, który zbudowany został w zaledwie 1672 egzemplarzach. Jak powstało? Producenci jako punkt wyjścia wzięli 130-konne 1,6, zamontowali sprężarkę KKK, zwiększając moc do 170 KM. Turbo otrzymało również większe hamulce, szersze koła dla większej przyczepności i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Jeśli zagłębimy się trochę bardziej w historię tego słynnego modelu, odkryjemy, że BMW mogło znacznie zwiększyć ciśnienie turbodoładowania w 2002 Turbo, ale uznali, że mądrzej będzie tego nie robić. Ten egzemplarz o przebiegu zaledwie 41 tys. km z pewnością wyróżnia się zarówno swoją wizualną prezencją, jak i stanem mechanicznym. Od nowości był w rękach jednej rodziny, a jego historia jest w pełni udokumentowana.
Czytaj dalej BMW 2002 Turbo 1975 – 135000 EUR – Holandia

Bizzarrini Strada GT 5300 1965 – 1150000 EUR – Holandia

Giotto Bizzarrini to słynny włoski inżynier, który opracował m.in. układ jezdny Ferrari 250 Testa Rossa, 250 GT SWB i 250 GTO. Po odejściu z Ferrari połączył siły z Renzo Rivoltą, pracując nad nową marką Iso. To pod szyldem marki z Bresso powstało Iso Grifo A3C, które było bazą dla budowanego już pod własną marką Bizzarrini 5300 GT w odmianach Strada i Corsa. Choć wersja Strada przeznaczona była do jazdy po drogach, rodowód ma iście wyścigowy i ucieleśnia szczyt włoskiego wzornictwa i inżynierii. Napędzana small blockiem Chevroleta, jest fenomenalnie zwinna, lekka i szybka. Ten wyprodukowany w 1965 roku egzemplarz ma udokumentowaną historię, renowacje przechodził w 1997 i 2007 roku, wielokrotnie uczestnicząc w wydarzeniach wyścigowych. Czy używać go na torze, czy na drodze, pozostanie w gestii nowego właściciela, ponieważ Bizzarrini jest zarejestrowane i przystosowane również do użytku na drodze.
Czytaj dalej Bizzarrini Strada GT 5300 1965 – 1150000 EUR – Holandia

Aston Martin Lagonda Series 2 1984 – 95000 EUR – Holandia

Aston Martin Lagonda powstał, by szokować. Lagonda jest wymieniana jednym tchem obok takich projektów, jak Lamborghini Countach, Lotus Esprit czy DMC Deloean – jako najbardziej odważna interpretacja stylu „składanego papieru”. W momencie wprowadzenia na rynek Lagonda była najdroższą limuzyną na świecie, jednocześnie była również pierwszym produkcyjnym samochodem na świecie, wyposażonym w awangardową, cyfrową deskę rozdzielczą. Ciekawostką jest, że sam koszt opracowania elektroniki w Lagondzie był czterokrotnie wyższy, niż budżet reszty samochodu. Tyle, że inne elementy fabryka miała już świetne – tak jak jego jednostka napędowa, V8 opracowane przez polskiego inżyniera, Tadeusza Marka. Prezentowany egzemplarz to Seria 2, która de facto była oryginalnym projektem tego modelu (Seria I to czterodrzwiowa wersja Astona Martin V8 o długim rozstawie osi). Łącznie w ciągu 12 lat wyprodukowano tylko 645 samochodów, z czego do drugiej serii należało 458 samochodów, w tym ta przepieknie skonfigurowana sztuka w kaliformijskim zestawieniu czerwonego lakieru i jasnobrązowego wnętrza.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda Series 2 1984 – 95000 EUR – Holandia

Alfa Romeo Junior Zagato 1971 – 54950 EUR – Holandia

Alfa Romeo Junior Zagato to niezwykła wizja Ercole Spady, opracowana na bazie serii 105 (Giulia, Gulia GT/GTV, Spider). Debiutowała w 1969 roku, wyróżniając się niezwykle nowoczesną i odważną sylwetką w kształcie klina, dużymi przeszkleniami i frontem skrytym za taflą pleksiglasu. Zbudowano ich w tej wersji jedynie 1100 sztuk, a ta przykuwa uwagę schludnie i kompleksowo przeprowadzoną renowacją. Pod jej maską znajduje się silnik z rodziny Bialbero, ale już nie oryginalny 1300, a największy w rodzinie, 2000. Zamiast oryginalnych 90 KM, imponujące 130 KM. Biorąc pod uwagę świetne podwozie Alfy, na taką poprawę osiągów nikt tu nie będzie narzekać. Włoski temperament, jazda i kierowanie takim Juniorem Zagato to niesamowita frajda.
Czytaj dalej Alfa Romeo Junior Zagato 1971 – 54950 EUR – Holandia

Ferrari Testarossa 1991 – 179950 EUR – Holandia

Gdyby jakiegokolwiek entuzjastę motoryzacji w latach 80. zapytać, jaki model Ferrari był tym flagowym, każdy odpowiedziałby, że Testarossa. Nie ma w tym nic dziwnego, bo mimo, że jego poprzednik 512 BB(i) był świetny, futurystyczne linie nowego modelu całkowicie go przyćmiły. Testarossa zachowała umieszczony centralnie 5-litrowy, dwunastocylindrowy silnik, który tym razem zapewnił 380 KM. Inżynierowie zrobili wszystko, aby poprawić wrażenia z jazdy przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W porównaniu do swojej poprzedniczki Testarossa oferowała płynniejszą jazdę i lepsze osiągi. Prędkość maksymalna wynosząca 290 km/h była niezwykła jak na swoje czasy. Ogromny sukces Testarossy nie jest tajemnicą. Wyzwaniem pozostaje tylko wybór właściwego egzemplarza. Ten ma zawsze poszukiwane zestawienie czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem i niski przebieg, wynoszący ledwie 24 tysiące kilometrów. Auto jest po serwisie u oficjalnego dealera Ferrari, obejmującym wymianę paska rozrządu i pomp paliwa. To idealne połączenie piękna, wydajności i ekskluzywności, w absolutnie niespotykanym stanie.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1991 – 179950 EUR – Holandia

Mercedes 190 SL 1957 – Holandia

W 1955 roku Mercedes-Benz wprowadził 190 SL, niedrogi dwumiejscowy kabriolet, którego konstrukcja była mocno inspirowana kultowym 300 SL. Ten piękny klasyk, wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1897 cm3 z manualną czterobiegową skrzynią biegów, zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. W przeciwieństwie do 300 SL, 190 SL wykorzystuje skrócone podwozie z sedana W121. Ten Mercedes 190 SL jest w doskonałym stanie dzięki przeprowadzonej kompleksowej renowacji. Prace są obszernie udokumentowane, co pokazuje, że nadwozie, wnętrze i aspekty techniczne zostały w pełni i fachowo odrestaurowane. Wnętrze jest zapierające dech w piersiach i wykonane w pięknej kolorystyce. Samochód jest w doskonałym stanie, zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL 1957 – Holandia