Giełda klasyków

Pod nazwą Giełda klasyków zebrana jest kolekcja prowadzącego ten portal. Każdy z tych samochodów był dobrany z rozwagą, każdy w ciepłym okresie był regularnie i z przyjemnością eksploatowany. Każdy z czystym sumieniem mogę polecić.

Volkswagen Phaeton 2003 – SPRZEDANY

Volkswagen Phaeton był ostatnim dziełem wielkiego wizjonera świata motoryzacji, Ferdynanda Piecha. Był popisem inżynierii, projektem, który już w fazie założeń budził sensację i zadziwienie. Miał być według założeń najlepszym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowano, a tworzono go ręcznie w specjalnie do tego celu wybudowanej fabryce ze szkła w Dreźnie. Wykorzystywał ponad 100 patentów, zadziwiał komfortem i precyzją, z jaką wykonano każdy jego detal. To na jego bazie zbudowano później samochody Bentley Continental i Flying Spur, a jedyną smutną częścią tej historii jest fakt, że ta wyjątkowa limuzyna nigdy nie osiągnęła założonych planów sprzedażowych. W efekcie szacuje się, że do każdego wyprodukowanego egzemplarza koncern VAG dołożył ponad 20 tysięcy euro, ale gdy mamy przed sobą egzemplarz utrzymany tak jak ten, możemy uznać ten fakt za prezent i dar od losu. Pod jego maską jest uznawane za optymalne w tym modelu 4.2 V8, a konfiguracja szczególnie będzie doceniona przez tych, którzy lubią podróżować z tyłu – podobnie, jak pasażerowie przedniego rzędu, obdarzeni zostaną szeroko regulowanymi indywidualnymi fotelami z funkcją masażu, wentylacji i podgrzewania.
Czytaj dalej Volkswagen Phaeton 2003 – SPRZEDANY

Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Rozkładane łóżko, szafki, lodówka, telewizja, ale też rozsuwana markiza, i całe dodatkowe wyposażenie zasilane z dodatkowego akumulatora, ładowanego przez umieszczony na dachu panel solarny. Idealny zestaw, by pojechać na piknik, a jeżeli przyjdzie na to ochota, zostać na noc. Może również służyć za mobilne biuro, bo i komputer jest tu na pokładzie. To pełnoprawny kamper, który z powodzeniem może zapewnić schronienie dla dwóch osób, a zbudowany jest na przeszklonej, wysokiej wersji osobowo-towarowej modelu Renault 5, która na większości rynków nosiła nazwę Express, a w Niemczech sprzedawana była jako Renault Rapid. Baza była tu wyśmienita – samochód z przebiegiem zaledwie nieco ponad 100 tys. km, wciąż z oryginalną powłoką lakierniczą. Zabudowa została wykonana w ostatnich tygodniach w Polsce, a minikamper jest po kompletnym przeglądzie mechanicznym, gotowy do rejestracji.
Czytaj dalej Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Mercedes S 320 W140 1995 – SPRZEDANY

Podróżowanie Mercedesem S klasy generacji W140 gwarantowało zupełnie nowe, nieznane wcześniej doznania. Perfekcyjnie wyciszona kabina i gładko pracujący sześciocylindrowy silnik sprawdzają się tu wyśmienicie. Ten Mercedes S 320 W140 wygląda przepięknie, pochodzi z ciepłego klimatu, był zawsze garażowany i przejechał dotąd zaledwie 120 tys. km. Jest idealną propozycją dla tych, którzy szukają jak najlepszego egzemplarza, zachowanego w stanie niemal fabrycznym. Wyposażenie ma bogate, obejmujące automatyczną klimatyzację, tylną roletę i dociąganie drzwi oraz klapy bagażnika.
Czytaj dalej Mercedes S 320 W140 1995 – SPRZEDANY

Volkswagen Golf Mk2 1990 – SPRZEDANY

Golf albo nie Golf? Oto jest pytanie. Miłośnicy modelu nie będą mieć wątpliwości. Kojarzy się z tym, co w latach 80-tych było lepsze za naszą zachodnią granicą. Choć to auto popularne, w zestawieniu z produktami Demoludów zachwycało precyzją wykonania, trwałością, praktycznością kompaktowego nadwozia i wysokim komfortem. Z silnikiem 1.8 l i automatyczną skrzynią biegów jeździ przyjemnie i dynamicznie, nawet jak na warunki panujące na drogach trzy dekady później. Ten egzemplarz ma piękny kolor, zachował się w doskonałym stanie i ma jedynie 88,5 tys. km potwierdzonego przebiegu. Choć to prosta wersja wyposażeniowa CL, odnajdziemy w niej już obrotomierz i centralną konsolę, a pierwszy właściciel zamawiając samochód w fabryce zadbał o wyższy model kierownicy i światła dalekosiężne, idealne niegdyś do spychania z lewego pasa autostrady maruderów.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk2 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 200E W124 1991 – SPRZEDANY

Jaki jest najtańszy nowy model na rynku? Dacia Logan/Sandero czeka na Was w salonach już w cenie 29500 PLN. Zastanawiające jest, kto wybiera taki model, jeżeli taniej można kupić prawdziwą legendę motoryzacji, która wygląda i jeździ jak nowa. Mercedes 200E W124 dorobił się określenia „baleron”, był synonimem dobrobytu, wspaniałych rozwiązań mechanicznych, doskonałego komfortu i wysokiej trwałości. Był samochodem na lata, choć po kilku dekadach prawdziwą rzadkością są egzemplarze, które wciąż wyglądają jakby dopiero co opuściły bramy salonu. Ten swój aktualny stan zawdzięcza nikłemu przebiegowi i łagodnemu klimatowi Włoch. W kombinacji czarnego lakieru z szarymi bocznymi listwami i jasnym wnętrzem, na oryginalnych 15-otworowych felgach, prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Mercedes 200E W124 1991 – SPRZEDANY

Fiat 131 Mirafiori 1979 – SPRZEDANY

„Czy Pan wie co to było za auto?” – to były pierwsze słowa, które usłyszałem po zaparkowaniu samochodu. W tym przypadku Fiat 131 Mirafiori był dumą kierownika kombinatu, w którym pracował pytający. W pamięci Polaków ten model zawsze budzi ciepłe wspomnienia, niegdyś był namiastką wielkiego świata, a dumą pozostaje do dziś. Po niemal czterech dekadach wciąż odwraca spojrzenia na ulicy i zachęca do podnoszenia kciuków. Ten egzemplarz pochodzi z Włoch, gdzie ciepły klimat pozwolił mu przetrwać w stanie, który dla egzemplarzy służących od nowości w Polsce był nieosiągalny. Temperamentu nadal mu nie brakuje, a po kompleksowych pracach serwisowych prezentuje się i jeździ jak marzenie. Komukolwiek go przekażę, zrobię to z gratulacjami.
Czytaj dalej Fiat 131 Mirafiori 1979 – SPRZEDANY

Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX to pojazd z innego świata, nie przypominający niczego co powstało w latach 70-tych, ani kiedykolwiek później. Następca słynnej Deesy powstawał w zupełnie nowej rzeczywistości, lecz inżynierowie Citroena stanęli na wysokości zadania, myśląc nieszablonowo i odważnie oraz realizując pomysły, które sprawdzały się lepiej od utartych schematów. Jego wyjątkowość zaczyna się od układu hydropneumatycznego, sterującego zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. W rezultacie kierowca i pasażerowie otrzymali niezrównany komfort resorowania, który w Mercedesie próbowano skopiować, a w Rolls Royce’ie – poddano się i kupiono od Francuzów licencję. Korektory wysokości odpowiadały za zmniejszenie przechyłów podczas przyspieszania i hamowania. Citroen nie nurkuje podczas hamowania jak każde inne auto, on dostojnie „kuca”. Hamulce – były bardziej skuteczne niż jakiekolwiek inne w epoce. Co ciekawe – zmieniają siłę hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi. Układ kierowniczy DIRAVI – oparty na systemie znanym lotnictwa, potrafi zmieniać siłę wspomagania w zależności od prędkości, prostuje koła po puszczeniu koła kierownicy (nawet na postoju) i zapobiega przenoszeniu drgań z nawierzchni na koło kierownicy. W efekcie – mimo wieku jeździ jak współczesne auto wysokiej klasy, trudno porównać odczucia z jazdy z jakimkolwiek innym samochodem zabytkowym. On płynie po drodze, nie zważając na stan nawierzchni. Wyjątkowość i oryginalność zachowano również w kabinie. Niepowtarzalny układ wskaźników z obrotowymi bębnami prędkości i obrotów, brak dźwigienek za jedynym w swoim rodzaju kołem kierownicy i stylistyka, która przywołuje filmy science-fiction. Wreszcie sylwetka stworzona przez Roberta Oprona – aerodynamiczna, zdecydowana w formie i charakterystyczna, w pierwszej serii pięknie udekorowana elementami z nierdzewnej stali, trwalszymi od tańszych technologicznie chromów. Na idealnego CX’a polowaliśmy od lat, stale przeglądając europejskie serwisy. Ta Athena absolutnie nas urzekła zjawiskowym sposobem zachowania. To oryginalny, nigdy nie odtwarzany egzemplarz, poddany przez nas jedynie niezbędnym pracom serwisowym.
Czytaj dalej Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – SPRZEDANY

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się jak nowy.
Czytaj dalej Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – SPRZEDANY

Mercedes E 250 Diesel W124 1993 – SPRZEDANY

Mercedes E 250 Diesel W124 to ostatnie wydanie legendarnego „balerona”. Pod maską skrywa unowocześnioną, pięciocylindrową, 20-zaworową jednostkę wysokoprężną, zapewniającą gładkie brzmienie i przyjemnie niskie spalanie. To aktualnie najbardziej oszczędny samochód we flocie Giełdy klasyków, który w trasie zadowala się mniej niż 6 litrami oleju napędowego na każde 100 kilometrów. To polecany i długowieczny silnik, lecz nie tylko on tu zasługuje na uwagę. Świetne zawieszenie, doskonałe wyciszenie kabiny i rewelacyjnie wygodne fotele pozwalają odpoczywać w podróży. W tym egzemplarzu niewielki przebieg i troskliwa opieka pozwoliły utrzymać go w znakomitym stanie. Na ulicy wciąż odwraca głowy, co jest zasługą nie tylko powszechnego sentymentu do modelu, ale i doskonale zachowanego lakieru o fabrycznym oznaczeniu 172 Anthracite Grey. Czy używać tego Mercedesa jedynie do weekendowych przejażdżek, czy jeździć dużo i cieszyć się z jego wytrzymałości, zadecyduje już nowy właściciel.
Czytaj dalej Mercedes E 250 Diesel W124 1993 – SPRZEDANY