House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Z pewnością ciekawe i nieszablonowe były life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… zdecydowanie najlepiej prezentujące się w żółtym kolorze. Takie właśnie, dynamiczne i nieźle zachowane Renault Megane Coupe oferuje House of Classics – Dom Klasyków. W swoim czasie był to prawdziwy hit sprzedaży, a i dziś auto potrafi odwracać głowy na ulicy.
Czytaj dalej Renault Megane Coupe 1996 – Raszyn

Maserati 3200 GTA Assetto Corsa 2001 – 210000 PLN – Raszyn

„Assetto Corsa” oznacza po włosku konfigurację wyścigową i to właśnie w tym obszarze wprowadzono główne zmiany. „Pakiet prowadzenia” obejmował obniżone zawieszenie – około 15 mm niższe niż w standardowym samochodzie ze sztywniejszymi sprężynami, stabilizator o większej średnicy i zmienny, elektroniczny układ zawieszenia, który umożliwia kierowcy dostosowanie wielu indywidualnych ustawień. Główną cechą pakietu Assetto Corsa było zastosowanie inteligentnego, elektronicznego systemu zawieszenia, umożliwiającego automatyczną regulację każdego amortyzatora w zależności od poziomu przyspieszenia pionowego i poprzecznego. Wykorzystując dane przetwarzane z zestawu czujników, zawieszenie automatycznie dostosowywało się do 14 różnych ustawień, a kontrola trakcji mogła zostać wyłączona. Pod maską nic się nie zmieniło, a Assetto Corsa nadal korzystała z podwójnie doładowanej wersji 3,2-litrowego silnika V8 z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, rozwijającego 370 KM przy 6250 obr./min i współpracującego z automatyczną skrzynia biegów (96 egzemplarzy ją posiadało). Mówi się o tym, że Maserati na hamowni pokazywały bez problemu 400 KM plus. W Assetto Corsa zastosowano również większy przedni stabilizator, sztywniejsze sprężyny, opony Pirelli P-Zero Corsa z miękkiej mieszanki, wyścigowe klocki hamulcowe Pagid, specjalnie zaprojektowane kanały wentylacyjne, nowe wspomaganie kierownicy o szybszej reakcji, ergonomiczne sportowe pedały, skórę Connolly we wnętrzu, 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze tytanu, napis „Assetto Corsa” na panelach progowych i czerwone zaciski hamulcowe. Tak wyposażone auto w swoim charakterze było prawdziwym, 4 osobowym gran turismo rozpędzającym się maksymalnie do 270 km/h, a sprint do setki zajmował mu 5,7 sekundy.
Czytaj dalej Maserati 3200 GTA Assetto Corsa 2001 – 210000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Renault Clio V6 Phase 2 2003 – SPRZEDANE

Clio z silnikiem z tyłu, a właściwie w środku? Tak, to było jeszcze możliwe pod koniec lat 90., kiedy uruchomiono Clio Trophy Cup i zbudowano pierwsze 134 sztuki Clio V6 do wyścigów. Wóz się spodobał publiczności do tego stopnia, że uruchomiono jego sprzedaż w wersji ulicznej. Phase 1 powstało 1513 sztuk, a Phase 2 – 1308. Phase 1 zasłynęło przydomkiem widow maker, w związku z tym w 2002 roku poproszono Porsche o wsparcie, a w rezultacie zmieniono wszystko co się dało w zawieszeniu. Phase 2 jest trudne do wprowadzenia w poślizg, natomiast jak już w niego wpadniemy, to dzięki staraniom Porsche mamy jeszcze jakieś szanse. Porsche poprawiło także układ dolotowy, dzięki czemu wóz powyżej 5500 obr./min dostaje kolejnego kopa i tak do końca obrotomierza. Silnik to 3 litrowe V6 24V o mocy 254 KM.
Czytaj dalej Renault Clio V6 Phase 2 2003 – SPRZEDANE

Maserati Merak 1973 – 330000 PLN – Raszyn

Kiedy Citroen przejął kontrolę nad Maserati w 1968 roku, jego pierwszym projektem była odpowiedź na Lamborghini Miurę. Tak narodziła się Bora, projekt, który dał początek modelowi Merak. Giugiaro mądrze postanowił zaczerpnąć Meraka z Bory, zachowując jego udaną linię. Charakterystycznymi detalami Meraka była osłona chłodnicy z dwoma chromowanymi zderzakami po obu stronach trójzębu, dwie przypory łączące nagle urywający się dach z tyłem samochodu oraz przetłoczenie w karoserii biegnący wzdłuż całego boku. Zamiast złożonej ramy rurowej z Bory, do Meraka wybrano tańszy stalowy korpus, a rama pomocnicza podtrzymująca silnik została uproszczona. Aby Merak mógł otrzymać układ miejsc 2+2, zamiast dużego V8 wybrano kompaktowy, trzylitrowy silnik V6, pochodzący z Citroena SM. Merak oficjalnie zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1972 roku. Jego nazwa, w przeciwieństwie do tradycji Maserati, to nie jest nazwa wiatru, lecz gwiazda z konstelacji Wielkiej Niedźwiedzicy. Ten egzemplarz pochodzi z otwierającej produkcję pierwszej serii. To, co go wyróżnia, to zegary z Citroena SM, a także układ hydrauliczny Citroena odpowiedzialny za hamulce, światła i wspomaganie układu kierowniczego.

Czytaj dalej Maserati Merak 1973 – 330000 PLN – Raszyn

Porsche 911 S Targa 1968 – 429999 PLN – Raszyn

Porsche 911 S to klasyczny model szczególnie poszukiwany przez tych, którzy pragną dynamicznie jeździć, ewentualnie lubią, gdy wartość samochodów w garażu rośnie dynamicznie. Pierwsze 911 debiutowało jako model 901 w 1963 roku, z dwulitrowej jednostki bokser generując 130 KM. Na rok 1968 seria podzielona została na wersje 911 T (bazową), 911 L (luksusową) oraz najbardziej dziś poszukiwaną i najdroższą – 911 S (sportową). Odnajdziemy w niej pięcioramienne felgi Fuchs, w zawieszeniu stabilizatory z przodu i z tyłu, hamulce wentylowane i na deser dodatkowe ozdobne listwy. To, co jednak najważniejsze, to największa moc silnika, podniesiona tu do 160 KM. W wersji nadwoziowej Targa powstały w 1968 roku zaledwie 442 sztuki i co jest bardzo istotne – wersja ta nie była nigdy oferowana w USA. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany przez renomowany warsztat Piotra Bema, dzięki czemu może być traktowany jako pewny zakup i świetna inwestycja.
Czytaj dalej Porsche 911 S Targa 1968 – 429999 PLN – Raszyn

Audi 100 S Coupe 1977 – SPRZEDANE

Fiat Dino, Ford Mustang Fastback? Jakie jeszcze inne wozy przypomina Wam to auto? Designerskie smaczki Audi 100 Coupe S zaczerpnięte z wielu innych, dużo droższych samochodów przeszły na zawsze do historii. To auto jest po prostu ikoną dobrego, niemieckiego designu. Silnik 1.9 o 4 cylindrach generuje 112 KM co zapewnia dynamikę na dobrym poziomie, a zarazem cenę równą 60% podobnie wyglądającego Fiata Dino.
Czytaj dalej Audi 100 S Coupe 1977 – SPRZEDANE

Porsche 911 T Targa 1973 – SPRZEDANE

911 to najbardziej znany samochód sportowy Porsche, uważany za uosobienie marki. Pierwotnie budowane tylko jako coupe, jednak już w 1966 roku do oferty dołączyła Targa, model wprowadzony początkowo zamiast wersji kabriolet, w odpowiedzi na zwiększone wymagania bezpieczeństwa dla pojazdów z otwartym dachem w USA. Targa z zamontowanym na stałe pałąkiem ochronnym i zdejmowanym elementem dachu stała się więc ciekawym rozwiązaniem, łączącym zalety nadwozia coupe i kabrioletu. W roku 1968 rozdzielono linię modelową na modele 911 T, 911 E i 911 S, różniące się mocą silnika i wyposażeniem. 911 T (Touring) był tym podstawowym, choć i jego moc rosła, od początkowych 110 KM do 140 KM w prezentowanym egzemplarzu z końca produkcji klasycznej serii F-Model. Dodatkowym gratisem jest tu obecność wtrysku MFI, co można uznać za niespodziewany gratis. Opracowany przez firmę Kugelfischer mechaniczny wtrysk w drogowym Porsche (ukierunkowane sportowo 911 S) debiutował ledwie chwilę wcześniej (w 1969 roku) i zapewnił idealne dawkowanie paliwa, oparte na mapie uwzględniającej nie tylko położenie przepustnicy, ale również ciśnienie powietrza i prędkość obrotową silnika. W efekcie to żywa reakcja na dodanie gazu i odpowiednie perspektywy, jeżeli masz w planie tuning silnika. Co ciekawe, MFI w podstawowej wersji wprowadzono, aby zastąpić gaźniki i spełnić amerykańskie normy ekologiczne, nie mając w planie szczególnie sportowych wrażeń. „Błąd” naprawiono w 911 T już w połowie 1973 roku, zastąpująć MFI modułem CIS, który może i ograniczył zużycie paliwa, ale też stępił sportowy charakter. Ten egzemplarz może nie ma fabrycznego odcienia lakieru, ale za to przypadnie do gustu każdemu, kto pragnie czerpać przyjemność z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 T Targa 1973 – SPRZEDANE

Porsche 914 1973 – SPRZEDANE

Silnik umieszczony centralnie był koncepcją przeniesioną z samochodów Formuły 1 na ulice. Początkowo był domeną samochodów z najwyższej półki, jak choćby Lamborghini Miura, lecz z czasem miał trafić również do konstrukcji zdecydowanie bardziej przystępnych, a taką był VW-Porsche 914. Zrodzony jako następca modelu 912 oraz Karmanna Ghia, był owocem współpracy dwóch firm. Przygotowany w tańszej wersji z czterocylindrowym silnikiem stał się rynkowym hitem, a jego odmiana Porsche 914/6 z 6-cylindrowym motorem z 911-tki była rzadka i droga. Ten egzemplarz to podstawowa wersja 1,7, lecz w stylizacji sportowej i w specyfkacji wzmocnionej względem fabrycznej.
Czytaj dalej Porsche 914 1973 – SPRZEDANE

Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn

Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, a nawet laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali. Współpraca Zasady z Porsche AG i Mercedes-Benz oraz możliwości produkcyjne firmy, zaowocowały pomysłem stworzenia w zakładach Alpha samochodów spalinowych dla dzieci. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. W latach 90-tych i dwutysięcznych powstało około 2 tysięcy egzemplarzy samochodów spalinowych dla dzieci. Niestety ich wygórowana cena spowodowała, że głównym rynkiem zbytu było USA i kraje bliskiego wschodu. Dziś mamy okazję zaprezentować pięknego Mercedesa SL, wyposażonego w manualną skrzynię biegów, sprzęgło, hamulec, gaz, resorowane zawieszenie, oświetlenie a nawet klakson! Ten niesamowity junior może być nie tylko wspaniałym wstępem w świat motoryzacji dla nowego pokolenia, ale także ciekawym okazem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpha Mercedes 500 SL Junior – 48400 PLN – Raszyn