House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Maserati Indy 1971 – 259999 PLN – Niemcy

To były jeszcze czasy, kiedy Maserati konkurowało z Ferrari jak równy z równym. Korzenie wyścigowe, super samochody o wysokich osiągach, ale i smukłe GT, łączące komfort i wysokie osiągi. Maserati Indy powstawało w latach 1969 – 1975. Sama nazwa modelu przywoływała dwukrotne zwycięstwo samochodów Maserati w kultowym wyścigu Indy 500. Ten egzemplarz ma 53 lata i pierwszą setkę robi w 7,2 sekundy. Indy zostało zaprojektowany przez legendarne włoskie studio Vignale i jest prawdziwym 4-osobowym wozem z Modeny, wyprodukowanym w zaledwie 1104 egzemplarzach i wyposażonym w silnik 4.2 l V8 o mocy 260 KM.
Czytaj dalej Maserati Indy 1971 – 259999 PLN – Niemcy

BMW 325i M-Edition3 E30 1989 – SPRZEDANE

BMW E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. Seria trzecia drugiej generacji, produkowana od grudnia 1981 do lutego 1994 roku, doczekała się szerokiej gamy silników, a dostępna była we wszystkich typach nadwozia i szerokiej kolorystyce. Niezależnie od różnorodności ówczesnej oferty… dziś i tak w cenie najbardziej jest czarny lakier, pakiet M i do tego 16-calowe felgi BBS. To się podobało za młodu, i to podoba się dzisiaj. I taki właśnie jest ten egzemplarz. Pod maską ma świetną sześciocylindrówkę o mocy 170 koni mechanicznych, przekazującą moc na koła tylne. Ubrany w tak rasowe szaty został w Japonii, gdzie otrzymał również oznaczenie indywidualnie numerowanej serii „M-Edition3”.
Czytaj dalej BMW 325i M-Edition3 E30 1989 – SPRZEDANE

Alfa Romeo 164 Q4 1995 – SPRZEDANA

Oto Alfa Romeo 164, 1 z 1206 sztuk w wersji Q4. Co czyni ją wyjątkową poza wyglądem? Silnik Busso 3.0 24V generuje rekordowe w tym nadwoziu 230 KM, unikalny napęd 4×4 został opracowany wyłącznie dla tego modelu przez firmę Steyr, a 6 biegową skrzynię biegów dostarczał Getrag. Zaledwie 300 sztuk zostało zamówionych w obecnie najbardziej poszukiwanym kolorze czerwonym. Na wyposażeniu znajdują opcjonalne fotele Recaro, które sprawiają, że mamy do czynienia z niezłym rarytasem. Co najciekawsze, to 1 z około 10 sztuk sprzedanych w Japonii, dzięki czemu w przeciwieństwie do wielu innych egzemplarzy, jest nieskorodowana i jeszcze czerwona od spodu.
Czytaj dalej Alfa Romeo 164 Q4 1995 – SPRZEDANA

Alfa Romeo Giulia Super 1973 – SPRZEDANA

Połączenie piękna natury i słońca zawsze działało stymulująco. Na Półwyspie Apenińskim umożliwiło to powstanie wspaniałej architektury, a później równie fascynujących samochodów. Alfa Romeo Giulia to doskonały przykład. Niby zwykły sedan, którego zadaniem było wożenie włoskich rodzin, jednak jej sylwetka jest jak spod dłuta rzeźbiarza, a dusza i charakter aż kipi gorącą, południową krwią. Pojemność jej 4-cylindrowego silnika może nie zapowiada emocji, jednak wkręcenie go na wysokie obroty gwarantuje fascynujące brzmienie i odpowiednie przyspieszenie. Sprzymierzeńcem jest niska masa i rozmiary – choć wóz ten należał do klasy średniej, mniejszy i lżejszy jest od współczesnego MiTo. Warto spróbować, bo mimo, że ten egzemplarz pochodzi z 1973 roku, jego charakter to czyste lata 60.
Czytaj dalej Alfa Romeo Giulia Super 1973 – SPRZEDANA

Austin-Healey 3000 Mk III 1967 – SPRZEDANY

Austin-Healey 3000 to esencja brytyjskiego, sportowego roadstera. Oferowany był w latach 1959-1967 i w trakcie produkcji zmieniał się, a ten egzemplarz jest ostatnią, trzecią, najmocniejszą ewolucją modelu. Ma piękne proporcje z długą maską i krótką kabiną pasażerską, a w tej odmianie został tak rozbudowany, aby pomieścić siedzenia w układzie 2+2. Zaprojektowany jako samochód sportowy i rzeczywiście odnoszący spore sukcesy w rajdach i wyścigach, Austin-Healey 3000 przekształcił się w połowie lat sześćdziesiątych w w pełni cywilizowany model turystyczny. Wyposażony w podnoszone szyby boczne i łatwy w obsłudze miękki dach, tourer 2+2 był całkiem przyjemny i bezpieczny w codziennej eksploatacji. Jego mocny, 3-litrowy, sześciocylindrowy motor generuje 150 KM, wyposażony jest w czterobiegową manualną skrzynią biegów z nadbiegiem i rozpędza auto do prawie 200 km/h.
Czytaj dalej Austin-Healey 3000 Mk III 1967 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 Volante to nazwa, pod jaką ukazała się otwarta wersja najlepiej sprzedającego się gran tourera w historii marki. Był to rok 1996, dwa lata po wersji coupe. Pod maską początkowo pracował sześciocylindrowy, doładowany kompresorem silnik, który w 1999 roku uzupełniony został o 6-litrową jednostkę V12 o mocy 420 KM w wersji Vantage, i taki właśnie samochód prezentowany jest przez House od Classics. Wizualnie samochód wyróżnia się większą atrapą chłodnicy i dużymi światłami przeciwmgielnymi. Wnętrze zostało uszyte z jeszcze lepszej jakościowo skóry, z jeszcze lepiej wykonanymi dywanami i nowymi wzorami dekorów (z drewna bądź włókna węglowego). DB7 Vantage stał się ikoną. Cieszył się uznaniem na całym świecie i wyznaczał nowe standardy wyrafinowania, mocy i niezawodności dla ręcznie robionych, luksusowych samochodów sportowych. W tej wersji wypodukowano ich raptem 2000 sztuk, a ta ma tylko 28 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – SPRZEDANY

Ferrari Mondial Cabriolet T 1990 – SPRZEDANE

Ferrari Mondial Cabriolet T to ostatnie Ferrari, w którym jednocześnie odnaleźć możemy układ 2+2 oraz silnik V8. Typ jest rzadki, bo wyprodukowano go jedynie w 1010 sztukach. Wersję T zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 1989 roku. Zamontowano tu nowy silnik zamontowany wzdłużnie oraz innowacyjną poprzeczną skrzynię biegów (stąd nazwa T – Trasversale), zaprojektowaną jako wyposażenie wprowadzonego pół roku później Ferrari 348. To 4-osobowe Ferrari do pierwszych 100 km/h rozpędza się w tym samym czasie, co jego mniejszy kuzyn – w zaledwie 6 sekund. Posiadając sporo atrybutów charakterystycznych dla wszystkich modeli z centralnie umieszczonym motorem i koniem na masce jest obecnie najtańszym sposobem, aby wejść do świata Ferrari dla wszystkich pragnących delektować się pasją do motoryzacji ze swoją rodziną. Co ciekawe, to pierwsze Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie, w którym znalazło się wspomaganie układu kierowniczego. I naprawdę wpływa to mega dobrze na komfort jazdy. Chce się jeździć. Magia marki Ferrari i czerwonego lakieru z pewnością jest nie do podrobienia, a otwarte nadwozie pozwala celebrować włoski styl życia.
Czytaj dalej Ferrari Mondial Cabriolet T 1990 – SPRZEDANE

Rover SD1 3500 Vanden Plas 1982 – SPRZEDANY

Rover SD1 to następca modelu P6, przedstawiciel klasy dużych, reprezentacyjnych sedanów i ostatni brytyjski zdobywca nagrody Car of the Year, co miało miejsce w 1977 roku. Jego projekt był awangardowy, wręcz radykalny. Przednie światła przypominały te z Ferrari Daytona, a boczna sylwetka tą z Citroena CX. Co więcej, dało się w nim złożyć tylne fotele i podnieść tylną klapę w całości, co zrobiło z niego samochód uniwersalny. Sportowy wygląd był tu zresztą spełnioną obietnicą – zastosowano w nim silnik V8, pierwotnie opracowany w Detroit przez General Motors dla marki Buick. Motor był zwarty, lekki i przez lata trafił do niezliczonej liczby brytyjskich samochodów. W tej odsłonie w wersji SD1 3500 rozwijał moc 155 KM, co w zestawieniu z niską masą (1367 kilogramów) pozwalało rozpęcić samochód do pierwszej setki już w około 8,5 s.
Czytaj dalej Rover SD1 3500 Vanden Plas 1982 – SPRZEDANY

Mercedes 250 W123 1980 – SPRZEDANY

„Beczka” jest prawdziwym uosobieniem solidności, a największe wrażenie zawsze robiła z najmocniejszymi, sześciocylindrowymi silnikami. Ten Mercedes 250 W123 ma odcień 618 Mimosengelb, według wielu najciekwszy kolor lakieru, jaki fabryka kładła na tych samochodach. Auto zachowane jest z niskim przebiegiem, ma pełna historię począwszy od zamówienia i faktury zakupu.
Czytaj dalej Mercedes 250 W123 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 280 C Automatic W114 Coupe 1976 – SPRZEDANY

Jak go nazywaliście? Puchacz czy gargamel? A może jeszcze inaczej? Co prawda w czasach, gdy obowiązywały te nazwy, po polskich ulicach jeździły przede wszystkim 4-drzwiowe sedany w115 w dieslu, ale jest to model Mercedesa, który idealnie łączy estetykę klasycznego wyglądu modelu W108 z mechaniką zbliżoną do niezawodnej W123. Prezentowane auto to poszukiwana, prawie topowa wersja W114 Coupe z 1976 roku o oznaczeniu 280 C Automatic. Dwuwałkowy silnik o 6 cylindrach i pojemności 2,7 litra, będący wówczas bardzo nowoczesną konstrukcją, w wersji z gaźnikiem gwarantował 160 KM, a 4 biegowy automat pozwalał rozpędzić go do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund. Dziś brzmi to przeciętnie, ale uwierzcie – to auto ma prawie 50 lat, świetnie jedzie i zapewnia wszystko to, po co kupuje się zabytkowego Mercedesa. Bosko wygląda, płynie po szosie, a na autostradzie zapewnia bardzo dobrą dynamikę.
Czytaj dalej Mercedes 280 C Automatic W114 Coupe 1976 – SPRZEDANY