House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Mercedes 280 C Automatic W114 Coupe 1976 – SPRZEDANY

Jak go nazywaliście? Puchacz czy gargamel? A może jeszcze inaczej? Co prawda w czasach, gdy obowiązywały te nazwy, po polskich ulicach jeździły przede wszystkim 4-drzwiowe sedany w115 w dieslu, ale jest to model Mercedesa, który idealnie łączy estetykę klasycznego wyglądu modelu W108 z mechaniką zbliżoną do niezawodnej W123. Prezentowane auto to poszukiwana, prawie topowa wersja W114 Coupe z 1976 roku o oznaczeniu 280 C Automatic. Dwuwałkowy silnik o 6 cylindrach i pojemności 2,7 litra, będący wówczas bardzo nowoczesną konstrukcją, w wersji z gaźnikiem gwarantował 160 KM, a 4 biegowy automat pozwalał rozpędzić go do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund. Dziś brzmi to przeciętnie, ale uwierzcie – to auto ma prawie 50 lat, świetnie jedzie i zapewnia wszystko to, po co kupuje się zabytkowego Mercedesa. Bosko wygląda, płynie po szosie, a na autostradzie zapewnia bardzo dobrą dynamikę.
Czytaj dalej Mercedes 280 C Automatic W114 Coupe 1976 – SPRZEDANY

Mercedes SLK 230 Kompressor R170 2000 – SPRZEDANY

Mercedes SLK generacji R170 ukazał się na rynku w 1996 roku. Idealnie trafił w rynkową lukę, kiedy rosnące z kolejnymi generacjami modele linii SL rosły i nabierały masy, oddalając się od pierwotnej definicji samochodu typu roadster. Tak jak w przypadku Mercedesa 190 SL z lat 50-tych – był to znów niewielki, otwarty samochód o charakterze sportowym. Co ciekawe, nawet rozstaw kół obu modeli jest identyczny i wynosi dokładnie 2400 mm. Mniej znaczy więcej, stąd nowy roadster musiał się zadowolić początkowo wyłącznie silnikami czterocylindrowymi. Nowością za to był składany, sztywny dach, pozwalający zamienić samochód w niewielkie coupe. Prezentowany egzemplarz to SLK 230 Kompressor, radujący kierowcę niewielkim, ale wzmocnionym sprężarką silnikiem generującym 192 KM. Wyposażony został w pakiet stylistyczny i felgi Carlssona, które wraz z wyrazistym kolorem nadały mu ciekawy i przykuwający uwagę styl. Auto sprowadzone zostało z Japonii i ma przebieg jedynie 37 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes SLK 230 Kompressor R170 2000 – SPRZEDANY

Fiat Cinquecento Sporting 1998 – SPRZEDANY

Fiat Cinquecento Sporting nie był specjalnie szybki. Jego silnik 1,1 l rozwijał 54 KM, a najwolniejszym samochodem został wybrany podobno w ponad 100 testach. Jego silnik 1100 to dokładnie ten sam, który napędzał Pandę dziadka, a pierwsza setka w 13,8 s w samochodzie sportowym brzmiała jak żart. To, co było równie istotne, to jego niska masa (zaledwie 735 kg!) i rozmiary (jest o 4 centymetry węższy od Smarta), co doskonale przydawało się nie tylko w mieście, ale i na rajdowych odcinkach, albo i w torowej rywalizacji. Dla niego nawet wąska droga jest jak dwupasmowa autostrada. Odpowiednie puchary działały zarówno we Włoszech, jak i w Polsce, a wśród najbardziej znanych kierowców zdobywających pierwsze szlify w takim samochodzie był Gigi Galli. Pomimo nikczemnych osiągów, Sporting zawsze miał imponującą liczbę fanów. W kolorze giallo ginestra wygląda jak mały, wściekły owad. Fotele ma kubełkowe, pasy bezpieczeństwa są czerwone, na wyposażeniu jest obrotomierz, a w opcjach szyberdach, elektryczne szyby i poduszka powietrzna. Sporting wydaje się być dokładnym przeciwieństwem tego, co rynek dziś uważa za „fajne”: obiektywnie jest powolny, technologicznie to epoka kamienia łupanego, a jednak. Jeżeli Ci się podoba, nie jesteś jedyny.
Czytaj dalej Fiat Cinquecento Sporting 1998 – SPRZEDANY

Ferrari Testarossa 1989 – SPRZEDANE

Wśród wszystkich supersamochodów stworzonych przez mistrzów z Maranello, Ferrari Testarossa bez wątpienia jest jedną z najjaśniejszych gwiazd. Od 1984 do 1996 roku, wliczając wszystkie ewolucje, wyprodukowano ich 9939 sztuk. Była to liczba rekordowa dla marki i jej samochodów z silnikami V12. Testarossa kultowa stała się za młodu, a dziś jest po prostu symbolem. Poprzecinana wzdłuż i wszerz wlotami doprowadzającymi powietrze do chłodnic, na żywo robi piorunujące wrażenie. Szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu w kultowych, czerwonych barwach, w pięknym stanie, z udokumentowaną historią serwisową.
Czytaj dalej Ferrari Testarossa 1989 – SPRZEDANE

Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Renault Megane to francuski kompakt, debiutujący w 1995 roku jako następca modelu 19. Jego nazwa pochodzi od greckiego rdzenia „mega”, co oznacza „wspaniały”. Najwspanialsza w rodzinie oczywiście była odmiana Maxi Megane, święcąca triumfy na rajdowych trasach wersja stworzona według regulaminu Formula 2 Kit Car. Kupony od jej sukcesów odcinały głównie life stylowe Renault Megane Coupe i Cabrio – wersje stylistycznie ciekawe, atrakcyjne i… szybkie, zwłaszcza z dynamicznymi, 16-zaworowymi, dwulitrowymi jednostkami. 9 sekund do 100 km/h, wiatr we włosach, potencjał na przyszłego klasyka, stan idealny i cena poniżej 30 tysięcy złotych? Bardzo proszę.
Czytaj dalej Renaul Megane I Cabrio 2001 – SPRZEDANE

Volkswagen 1200 Garbus 1959 – SPRZEDANY

Wielbiciele modelu nie mają wątpliwości. Dobry Garbus to stary Garbus. Im starszy, tym lepszy. Rocznik 1959 stoi już w hierarchii całkiem wysoko. Co prawda to już nie Oval (to lata 1953-57), ale odnajdziemy tu piękne, maleńkie tylne lampy, zderzaki w klasycznym kształcie, leżące przednie lampy i płaską przednią szybę. Dla ortodoksów to podstawowe wymagania, by nie nazwać Garbusa zbyt młodym. Ten egzemplarz ma świetną specyfikację obejmującą m.in. fabryczny faltdach. Odrestaurowany został od śrubki i w zgodzie z oryginalną specyfikacją. Zachwycić może zarówno w całości, jak i detalach.
Czytaj dalej Volkswagen 1200 Garbus 1959 – SPRZEDANY

Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Citroen DS jest jednym z symboli Francji lat 60. i 70. XX wieku, okresu pełnego ruchu w przemyśle. DS wzbudził ogromny entuzjazm publiczności, gdyż jego nadwozie łamie wszelkie obowiązujące wówczas kanony estetyczne. Wyposażenie wnętrza również jest nietypowe, jak na samochód z tego okresu: jednoramienna kierownica, futurystyczna deska rozdzielcza, wspaniałe miękkie fotele. Przez lata powstała mnogość specyfikacji. W ofercie pojawił się też model ID, z nieco mniej luksusowym wykończeniem niż DS oraz z klasycznym układem hamulcowym. ID jako nazwa handlowa zniknęła po roku 1970. Wtedy też pojawia się DSpécial, czyli poziom podstawowy wyposażenia zastępujący ID 19 Luxe. W samochodzie pojawia się nowa deska rozdzielcza z okrągłymi tarczami zegarów. W 1973 roku wspomaganie kierownicy jest już standardem, a silnik notuje wzrost mocy do 99 KM.
Czytaj dalej Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Fiat 128 SL Sport Coupe 1972 – SPRZEDANY

Projekt X1/1 był pierwszym seryjnym samochodem z napędem na przednie koła marki FIAT. Został zaprojektowany przez Dantego Giacosę i uznany za samochód wszechstronny. Pierwsza seria Fiata 128 została wprowadzona na rynek w kwietniu 1969 roku. Prawdziwą innowacją w porównaniu do niemal wszystkich konkurentów z napędem na przednie koła, był zespół napędowy zamontowany poprzecznie. Model 128 charakteryzuje się także innymi innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, np. niezależnym zawieszeniem obu osi. Wnętrze skupia się bardziej na funkcjonalności niż na luksusie, z prostą i przyjazną deską rozdzielczą. Chociaż Sport Coupé wywodzi się z sedana, to projektanci Fiata przeprowadzili taki przewrót konstrukcyjny, że trudno jest znaleźć punkty styku projektów stylistyki obu samochodów. Wersje „S” i „SL”, w jakich samochód był dostępny, różnią się z zewnątrz, szczególnie rodzajem kół i odmiennym wyglądem osłony chłodnicy. Co więcej, „SL” czyli Sport Lusso, wyróżniał się czterema okrągłymi reflektorami, chromowanymi ramki wokół wszystkich okien, klamkami drzwi i korkiem wlewu paliwa również w chromie. Wnętrze „SL” jest bardziej wyrafinowane, z bardziej miękkimi i regulowanymi siedzeniami. W tej wersji oferowane były dwa silniki: 1116 cm³ o mocy 64 KM oraz 1290 cm³, uzyskany poprzez proste zwiększenie średnicy cylindra, który rozwija 75 KM. Egzemplarz Fiata 128 SL Sport Coupe 1300 z ogłoszenia został odrestaurowany od A do Z, a kolor jego nadwozia i wnętrza zgadza się z oryginałem.
Czytaj dalej Fiat 128 SL Sport Coupe 1972 – SPRZEDANY

Honda Legend 1998 – SPRZEDANA

Honda Legend to bez wątpienia symbol japońskiej motoryzacji, a może nawet legenda. Rodził się początkowo we współpracy z brytyjskim Roverem i był pierwszą propozycją marki w segmencie aut luksusowych. Napędzał ją zawsze silnik V6, który w prezentowanej 3. generacji modelu, zaprezentowanej w 1996 roku, miał już pojemność 3,5 l i moc 208 koni mechanicznych. We wnętrzu króluje drewno i skóra, a komfort gwarantowany przez nią jest najwyższych lotów. Jeżeli pragniecie spróbować klasy premium w japońskim wydaniu, Lexus wcale nie musi być jedyną odpowiedzią.
Czytaj dalej Honda Legend 1998 – SPRZEDANA

Mercedes 170V Cabrio A 1936 – SPRZEDANY

Produkcja ponad 70 000 pojazdów w różnych wersjach nadwozia modelu 170 V sprawiła, że był on najczęściej produkowanym samochodem osobowym Mercedes-Benz w okresie przedwojennym. W całej gamie były dostępne 2- i 4-drzwiowe limuzyny, 2 i 4-drzwiowe wersje turystyczne, wersje towarowe, 4-drzwiowy kabriolet-limuzyna, 2-drzwiowy, 4-osobowy Cabrio B, a także rzadkie wersje Roadster i ekskluzywny Cabrio A, mogący pomieścić 3 osoby, przy czym ta ostatnia siedziała w poprzek, na fotelu schowanym za przednimi fotelami. Ten ostatni tworzony był ręcznie w dziale firmy tworzącej projekty na indywidualne zamówienie, odpowiedzialnej między innymi za słynny 540 K Special Roadster. Od 1936 roku zbudowano 794 egzemplarze Mercedes 170V Cabriolet A, a jeden z nich zaoferowała właśnie firma House of Classics spod Warszawy. To co w nim szczególnie ciekawe, to pochodzenie, otóż od nowości samochód znajdował się na polskiej ziemi… no, może później polskiej, bo Breslau w 1936 był największym miastem wschodniej części Niemiec.
Czytaj dalej Mercedes 170V Cabrio A 1936 – SPRZEDANY