Mercedes 200 W110 1966 – 109000 PLN – Gaj

Narodził się w latach 50-tych, czarując elegancką sylwetką i skrzydłami na tylnych błotnikach, nawiązującymi do amerykańskiej mody. Skrojony do europejskich rozmiarów, ujmował komfortem, jakością wykonania i bezpieczeństwem. Heckflosse to pierwszy seryjnie produkowany samochód z kontrolowanymi strefami zgniotu i jeden z pierwszych, w których stosowano pasy bezpieczeństwa. W110 był produkowany równolegle z większym i bardziej luksusowym modelem W111, korzystając z tych samych rozwiązań technicznych, a także z równie obszernej kabiny i przestrzeni bagażowej. Zastępował „Pontona”, od którego był o 23 cm dłuższy, na co zresztą nikt wówczas nie narzekał. Mercedes 200 W110 to przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej z lat 1965-68 z jednostką napędową powiększoną do pojemności 2 l. Silnik M12 otrzymał wał korbowy z pięcioma łożyskami zamiast trzech oraz nowy system zasilania z dwoma gaźnikami 38 PDSJ firmy Solex. Moc maksymalna wzrosła z 80 do 95 KM, co szczególnie wyszło na korzyść egzemplarzom wyposażonym w opcjonalną skrzynię automatyczną, czyli takim, jak ten piękny egzemplarz z oferty firmy Wadowscy klasycznie.

Mercedes 200 W110
Rocznik: 1966
Przebieg: 129000 km
Pojemność: 1988 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 95 KM

Cena: 109000 PLN

Wyposażenie:
– szyberdach
– podłokietnik kierowcy

Mamy przyjemność zaoferować Państwu Mercedesa W110 w wersji 200 z automatyczną skrzynią biegów. Samochód nietuzinkowy pod względem stanu wizualnego, jak i mechanicznego. Obecnie po skończeniu 55 lat należy już do grona prawdziwych oldtimerów. Jako następca modelu W120 (Pontona) został nazwany Heckflosse („skrzydlak”).

Karoseria w kolorze Beige. Powłoka lakiernicza została odnowiona przez poprzedniego właściciela z zachowaniem oryginalnego fabrycznego kodu lakieru. Auto pochodzi z rynku francuskiego, dlatego charakteryzuje się brakiem korozji, mimo iż od wyjazdu z fabryki minęło pół wieku. Galanteria chromowana zachowana w super stanie, oczywiście fabryczna.

Wnętrze świetnie zachowane, ale z całkowicie nowym poszyciem foteli. Zdecydowaliśmy się na odrestaurowanie tych elementów, ponieważ fabryczne utraciły swoją świeżość. Cała reszta wnętrza pozostała oryginalna. Konsola nie posiada pęknięć, jak często bywa w Mercedesach z tamtych lat.

Układowi napędowemu poświeciliśmy najwięcej czasu i pracy. Przed dokonaniem serwisu olejowo-filtrowego poddaliśmy regeneracji gaźniki. Zostało to wykonane przez renomowaną firmę w Polsce. Po ponownym zamontowaniu gaźniki zostały zsynchronizowane i wyregulowane. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów, zostały zweryfikowane i zalane nowym olejem. Układ iskrowy w pełni został zastąpiony nowymi częściami. Dopełnieniem prac w komorze silnika są zregenerowane elementy metalowe.

Mercedes jest zarejestrowany w Polsce i okazjonalnie jest użytkowany w weekendy. Za kierownicą można poczuć prawdziwy klimat dawnych lat, w czym pomaga chociażby brak wspomagania układu kierowniczego.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia tego wspaniałego klasyka w naszym salonie.

Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa