Mercedes 300 CE A124 1993 – SPRZEDANY

Kabrio wśród ogromnej liczby wyprodukowanych Mercedesów typoszeregu W124 stanowi znikomą ilość, ale ten samochód to przypadek szczególny. Mercedes 300 CE A124 z rynku amerykańskiego na przełomie lat 1992 i 1993 łączył klasyczne, przedliftowe nadwozie z nowoczesną jednostką napędową o pojemności 3,2 l z elektronicznym wtryskiem. Takich samochodów wyprodukowano zaledwie 766 sztuk. Ten dodatkowo wyróżnia się bardzo nietypowym i atrakcyjnym zestawieniem kolorystycznym Malachitgruen 249 z jasną, skórzaną tapicerką Champignon, a także kompletnym i oryginalnym pakietem stylistycznym Lorinser, wraz z odpowiednim zestawem obniżającym i felgami Lorinser RSK 2. Tak skonfigurowane auto jest unikalne. Wręcz niemożliwe jest, aby spotkać drugi taki egzemplarz, ani aby przejść obok niego obojętnie na ulicy.

Mercedes 300 CE A124
Rocznik: 1993
Przebieg: 160000 km
Pojemność: 3199 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 220 KM

Wyposażenie:
– automatyczna klimatyzacja,
– wspomaganie kierownicy,
– 2 poduszki powietrzne,
– elektrycznie sterowany dach,
– ABS,
– elektrycznie sterowane fotele.

Sprzedam Mercedes 300 CE – A124 Cabriolet z 1993 r.
Kolor Malachit 249 ze skórzaną tapicerką champignon.

Jest to 1 z 766 szt. wyprodukowanych 300 CE na rynek USA (przedliftowe nadwozie MOPF1, ale z nowszym silnikiem 3,2 l na elektronicznym wtrysku). Takie auta były produkowane tylko przez niecały rok na rynek USA jako 300 CE oraz Japonię jako 320 CE. W Europie w tym czasie oferowano tylko 300-24 z silnikiem na mechanicznym wtrysku.

Moje auto od nowości jeździło w Kaliforni, sprowadziłem je w 2016 r. i użytkuję czysto hobbystycznie.

Przebieg 99 tys. mil.

Mercedes od nowości posiada założony bardzo rzadki pakiet stylistyczny LORINSER:
– przedni zderzak Nr. 488 2058,
– tylny zderzak Nr. 488 2057,
– spojler tylnej klapy,
– 3 częściowe felgi Lorinser RSK2 17 cali,
– sprężyny obniżające,
– tłumik końcowy (bardzo cichy).

Każdy element pakietu jest oryginalny, nie jest to kopia z laminatu.

Stan blacharski określam na perfekcyjny. Lakier jest idealny, w tym sezonie położona nowa ceramika.
Na podwoziu nie ma absolutnie żadnej rdzy – patrz foto.

Mechanicznie również jest idealny. Od czasu zakupu wyeliminowałem wszystkie mankamenty tego modelu, tj. wymiana wiązki elektrycznej silnika, pełna rewizja skrzyni biegów, wymiana uszczelki pod głowicą itd.
Praktycznie całe zawieszenie jest wymienione – nowe amortyzatory Bilstein B8, nowe wahacze przód i tył, nowe przewody hamulcowe.
Wszystkie czynności serwisowe były wykonywane w warsztacie L. Borowskiego w Piastowie (jest cała dokumentacja).

Poszycie dachu jest oryginalne w ładnym stanie, siłowniki nie ciekną.

Do auta dokładam gratis oryginalny Windschott Mercedes o wartości około 800 euro.

Mój Mercedes był na okładce magazynu Classicauto Nr. 168.