Mercedes-Benz

Mercedes 600 SE AMG W140 1991 – 155000 PLN – Wrocław

6-litrowy silnik V12 o oznaczeniu M120 był pierwszym produkowanym seryjnie, dwunastocylindrowym silnikiem montowanym w samochodach osobowych marki Mercedes-Benz. Generował on moc 408 KM i był najmocniejszą jednostką napędową w tamtych czasach. Nic dziwnego, że wersja 600 SE zainteresowała również AMG. Egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu posiada nadwozie w kolorze Blauschwarz metallic z beżową skórzaną tapicerką. Wyróżnia go z resztą nie tylko konfiguracja kolorów, ale także oryginalny, fabryczny pakiet AMG, w którego skład wchodzi: stylizacja nadwozia, amortyzatory i sprężyny, felgi skręcane 18 cali oraz przednie hamulce. Biorąc pod uwagę przebieg i wiek tego egzemplarza jego stan i ilość pracy włożonej we właściwy serwis po prostu zwala z nóg.
Czytaj dalej Mercedes 600 SE AMG W140 1991 – 155000 PLN – Wrocław

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 70000 PLN – Poznań

Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 to piekielnie mocna i obłędnie luksusowa limuzyna. W poliftowej wersji dopracowanej przez nadwornego tunera Mercedesa, AMG, jego wzmocniony kompresorem silnik V8 generuje obłędne 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego. Wystarczająco, by pierwszą setkę osiągnąć w mniej niż 5 sekund, a po usunięciu limitera prędkości rozpędzić się do ponad 300 km/h. Można nim zaszaleć, ale można też jeździć w pełnym relaksie. Wśród gadżetów odnajdziemy tu takie rozwiązania jak masaże i wentylacja foteli, chłodzony podłokietnik, system automatycznego domykania drzwi czy wreszcie zawieszenie ABC, dynamicznie dostosowujące się do stylu jazdy. To klasa S, która idealnie nawiązuje do genezy swojej nazwy – „Sonderklasse”. Jest wyjątkowa, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu z wydłużonym rozstawem osi, zachowanym w doskonałym stanie, z przebiegiem jedynie 66000 kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes S 55 L AMG Kompressor W220 2003 – 70000 PLN – Poznań

Mercedes 190E 2.6 W201 1989 – 105000 PLN – Bielsko-Biała

Baby-Benz to auto niezwykle lubiane i pewnie przez to znaleźć dziś egzemplarz w takiej specyfikacji i z tak niskim przebiegiem jest niezwykle trudno. Pod maską ma największą, sześciocylindrową jednostkę, na wyposażeniu jest niezwykle rzadko spotykana automatyczna klimatyzacja, jest też szyberdach, elektryka wszystkich szyb oraz poduszka powietrzna. Przebieg tego niezwykłego egzemplarza to tylko 21 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.6 W201 1989 – 105000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes E 500 W211 2003 – 78000 PLN – Wrocław

Czarny lakier, czarne wnętrze, a do tego w grunie rzeczy skromny i elegancki pakiet firmy Brabus, na który składają się zmienione zderzaki wraz z charakterystycznymi podwójnymi lampami przeciwmgielnymi i poczwórnym układem wydechowym z tyłu, 18-calowe felgi Brabus, dyskretne oznaczenia tunera na masce, bocznych listwach i tylnej klapie. W rezultacie sprawia wrażenie szybszego niż fabryczna wersja AMG i cały jest w dobrym guście, bez burzenia zasad elegancji i dobrego smaku. Tak wyglądał tuning na początku lat dwutysięcznych i dziś z pewnością można z sentymentem powspominać te czasy. Mercedes E 500 W211 brzmi też tak jak powinien, bo pod maską jest prawilne V8 i 5 litrów i zero turbosprężarek, a akumulator służy tylko do rozruchu.
Czytaj dalej Mercedes E 500 W211 2003 – 78000 PLN – Wrocław

Mercedes S 63 AMG Performance V221 2011 – 199000 PLN – Gogolin

Mercedes S 63 AMG z 2011 roku to już nie ten wolnossący. W trakcie produkcji generacji 221 jednostkę zmieniono w 2010 roku. Nową erę otworzyła 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo. To w dalszym ciągu ręcznie składany silnik o wysokich osiągach, generujący standardowo 544 koni mechanicznych, a z pakietem Performance aż 571 KM. Zestawiony z szybką, automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów gwarantuje ponad 2-tonowej limuzynie fantastyczną lekkość w rozwijaniu osiągów. Ten Mercedes jest bardzo luksusowy, ale też potwornie szybki.
Czytaj dalej Mercedes S 63 AMG Performance V221 2011 – 199000 PLN – Gogolin

Mercedes 190E 2.3 Sportline W201 1991 – 65000 PLN – Wrocław

Baby-Benz zawsze był autem uniwersalnym, a szerokie możliwości konfiguracji pozwaliły stworzyć go takiego, by podobał się osobom posiadającym różne priorytety. Dziś zapewne najciekawsze i najbardziej pożądane są te, który właściciele dodali mu odrobinę sportowej nuty, wybierając pakiet Sportline. Są tu fabryczne sprężyny obniżające, mniejsza kierownica, głębiej profilowane fotele zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także fantastyczna tapicerka „Karo Sportline”. Ten egzemplarz ma pod maską silnik 2,3 l, ma niewielki przebieg niespełna 129 tys. km i ma świetny kolor Nautikblau Metallic. Pochodzi ze Szwajcarii i wygląda bardzo dobrze. Aż trudno uwierzyć, że ma już 33 lata.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3 Sportline W201 1991 – 65000 PLN – Wrocław

Mercedes S 500 W140 1995 – 59000 PLN – Katowice

Mercedes S 500 W140 to samochód projektowany z ogromnym rozmachem, sam projekt kosztował firmę miliard dolarów i trwał kilka lat. W samochodzie czuć to nawet po niemal 3 dekadach – ciężko znaleźć tu jakikolwiek słaby punkt. To owoc inżynierskiego dążenia do perfekcji, przy którym każdy inny samochód wypada blado 🙂 Każdy księgowy odpowiedzialny dziś za akceptację motoryzacyjnych budżetów nazwał by to po prostu przesadą. Tyle, że S-klasa pochodzi jeszcze z czasów, gdzie piecze nad projektem trzymali inżynierowie i jest jednym z ostatnich samochodem projektowanym bez oszczędzania, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych zasobów i doświadczeń firmy.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W140 1995 – 59000 PLN – Katowice

Mercedes 450 SLC C107 1981 – 49900 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 450 SLC C107 to niemiecki przedstawiciel klasy Gran Turismo. Zbudowany na bazie roadstera SL, otrzymał wydłużony rozstaw osi i charakterystyczne osłony za tylnymi szybami – dodane, aby możliwe było całkowite opuszczenie tylnej szyby. Jego sylwetka jest niezwykle smukła, co łatwo podkreślić kilkoma modyfikacjami. Właściciel tego egzemplarza obniżył mu zawieszenie, dodał 17-calowe felgi AMG Zauber, przyciemnił szyby i zmienił kolor na czerwony. To plus emblematy 500 SLC i AMG na tylnej klapie bez wątpienia dodały mu charakteru i pokazały, jak drapieżne może stać się to luksusowe auto.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC C107 1981 – 49900 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 560 SEC C126 1990 – 138000 PLN – Legionowo

Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż czterodrzwiowa odmiana i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są rosnące ceny. Ten egzemplarz został sprowadzony z Hiszpanii, ma niewysoki przebieg i wedłu zapewnień sprzedającego jest w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1990 – 138000 PLN – Legionowo

Mercedes S 55 AMG W220 2002 – 95000 PLN – Poznań

S klasa generacji W220 zmniejszona, lecz nie mniej komfortowa, lżejsza i bardziej opływowa niż W140, była prawdziwym skokiem Mercedesa w stronę nowoczesności. AMG nie mogło przejść obok niej obojętnie i stworzyło S 55 AMG. W pierwszej, zaoferowanej od 2000 roku wersji napędzane było wolnossącą, 360-konną jednostką 5,5 l V8, rozpędzającą go do setki w 5,8 s i zapewniającą satysfakcjonujące brzmienie. Mimo sportowych aspiracji, to wziąż fantastycznie komfortowa limuzyna. Mercedes S 55 AMG W220 to nie tylko idealny samochód na długie trasy, a także wspaniałe uzupełnienie każdej kolekcji samochodów z Affalterbach.
Czytaj dalej Mercedes S 55 AMG W220 2002 – 95000 PLN – Poznań