Mercedes-Benz

Mercedes SL 500 R129 1998 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 z lat 1996-1998 to przez wielu uważane za najlepsze połączenie pięciolitrowej jednostki V8 o oznaczeniu M119 z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Wcześniejsze wyposażane były w bardziej leniwy, czterobiegowy automat hydrauliczny, a późniejsze w motor M113, który ze względu na ekologię został wykonany w technice trzech zaworów na cylinder i lekko osłabiony. Klasyczne barwy tego egzemplarza w połączeniu z pakietem stylistycznym i 19-calowymi felgami AMG tworzą piękne zestawienie.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1998 – SPRZEDANY

Mercedes E 500 Limited W124 1994 – SPRZEDANY

Mercedes E 500 Limited powstał w serii liczącej 500 sztuk i zamykał liczącą 10479 sztuk produkcję opracowanego i montowanego wspólnie z Porsche modelu 500E/E 500, najbardziej szlachetnej odmiany kultowego W124. Połączenie komfortu limuzyny z osiągami wcześniej zarezerwowanym wyłącznie dla supersamochodów było ekscytujące zarówno wtedy, jak i dziś. W tym przypadku dodatkowo dochodzą walory kolekcjonerskie. Wizualnie E 500 Limited wyróżnia charakterystyczny wzór tapicerki, którego autorstwo niektórzy przypisują Andyemu Warhol’owi, oraz felgi identyczne jak w kultowym modelu 190E Evolution II. Do wyboru były tylko dwa kolory karoserii, a oferowany tu i świetnie zachowany samochód w kolorze Saphirschwarz metallic to jedna z zaledwie 200 wyprodukowanych sztuk w tym kolorze. Jest to auto w specyfikacji na rynek niemiecki, które jako trzyletnie auto zostało wyeksportowane do Japonii, aby po latach wrócić znów do Europy.
Czytaj dalej Mercedes E 500 Limited W124 1994 – SPRZEDANY

Mercedes 300D Turbodiesel W123 1985 – SPRZEDANY

Mercedes 300D Turbodiesel W123 w nadwoziu sedan to nie był popularny widok na drogach nawet, gdy te auta były młode. Ten silnik w Europie zarezerwowany był wyłącznie dla wersji kombi, a w dwu- i czterodrzwiowych wersjach wychodził wyłącznie za Oceanem. Do tego wyposażenie zawsze tam było na najwyższym poziomie – automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, elektryczny szyberdach, 4 elektryczne szyby, skórzana tapicerka, tempomat. W Europie tak to nie wyglądało. Tu każdy miał zazwyczaj korby i 60 koni mechanicznych, a i tak był szczęśliwy. Po blisko 4 dekadach standardy się jednak zmieniły i na pewno ciekawym jest mieć dzisiaj zabytkowy samochód, ktory luksusami rozpieszcza jak nowy, a dodatkowo ma to, czego nowe nie zaoferują – klasę, indywidualny styl, sprężystą miękkość zawieszenia.
Czytaj dalej Mercedes 300D Turbodiesel W123 1985 – SPRZEDANY

Mercedes S 430 4Matic W220 2005 – SPRZEDANY

Tak, to jest to. Wóz ze wszech miar luksusowy, świetnie wyposażony i doskonale wykonany. Był czas, że takie samochody sprowadzone do Polski jako kilkuletnie, po wielu przejściach, nie tworzyły wokół modelu najlepszej atmosfery. Takie nowinki techniczne, jak chociażby pneumatyczne zawieszenie, często przerastały użytkowników przywykłych do wiecznego unikania wszelkich serwisów. Minęła kolejna dekada i okazuje się, że generacja W220 nie jest taka straszna. Mechanicy nauczyli się je naprawiać, i nawet sławetne zawieszenie Airmatic okazało się być niekłopotliwe w regeneracji. Teraz jest czas, gdy można pomyśleć o takim samochodzie nawet jak o limuzynie na co dzień. Ten Mercedes S 430 4Matic W220 ma świetny silnik V8 pod maską, napęd na cztery koła i sprawia wrażenie niemal nowego pojazdu. W końcu przebieg jedynie 32 tysiące kilometrów to nie jest częsta rzecz po 15 latach. Zestawiając z nowymi Mercedesami? Na pewno nie jest tak plastikowy, jak C klasa ani tak ostentacyjny, jak S klasa, a różnicy między wolnossącym 4,3 l V8 a turbodoładowanym 1,5 l R4 żadnemu miłośnikowi motoryzacji tłumaczyć nie trzeba.
Czytaj dalej Mercedes S 430 4Matic W220 2005 – SPRZEDANY

Hartge F1 1988 – SPRZEDANE

Hartge była niezależną firmą tuningową, wyspecjalizowaną w modyfikowaniu samochodów BMW. Specjalnością braci Hartge stało się montowanie dużych silników do małych nadwozi, co pozwalało uzyskać moce i prędkości, o jakich seryjne BMW śnić nie mogły. Tu jednak każdy widzi Mercedesa… przynajmniej, póki nie otworzy maski. To jednostka BMW M88, znany z BMW M1, M635 i E28 M5. Została tutaj jeszcze wzmocniona, w rezultacie oferują 330 KM. Hartge F1 to jedyny w swoim rodzaju egzemplarz. Projekt, który łączy dzieła dwóch największych konkurentów. Projekt, który niegdyś wzbudził sensację prasy, by po wielu latach spędzonych gdzieś w szopie, trafić do polskiego garażu braci Goźlińskich. I forma sprzedaż jest tym razem wyjątkowa. Auto sprzedane zostało do aukcji RM Sotheby’s za około 324 tys. złotych.
Czytaj dalej Hartge F1 1988 – SPRZEDANE

Mercedes E 320 W124 1993 – SPRZEDANY

W czarnym kolorze z czarnym wnętrzem niegdyś był wyborem mocno gangsterskim – dziś już takich skojarzeń nie budzi. Za kierownicą prędzej spotkamy tu projektanta czy architekta – kogoś, kto potrafi docenić doskonały projekt, ponadczasową elegancję i dobry styl. Mercedes E 320 W124 to samochód z klasą i… doskonałym silnikiem. Dostępna od połowy 1992 roku sześciocylindrowa jednostka M104 z nowoczesnym, elektronicznym wtryskiem zapewnia mu 220 koni mechanicznych, przyspieszenie do pierwszej setki w zaledwie 8 sekund i całkiem rozsądne spalanie. Utrzymany w pięknym stanie i ciekawie skonfigurowany Mercedes W124 to wspaniały samochód, który na wartości tracić z pewnością nie będzie. Ten jest świetnie wyposażony, ma niewysoki przebieg i posiada w całości fabryczny lakier, co zwiększa jego wartość kolekcjonerską.
Czytaj dalej Mercedes E 320 W124 1993 – SPRZEDANY

Mercedes 190E W201 1990 – SPRZEDANY

Jego designer – Bruno Sacco – uważa go za największe osiągnięcie w swojej karierze, mimo że za kształt Mercedesów odpowiadał przez ponad 20 lat. Mercedes 190E W201 to samochód doskonale zaprojektowany, który nawet 38 lat od debiutu może robić wrażenie świetną jakością wykonania i doskonałą przydatnością w codziennym użytku. Widok gwiazdy na masce jest bezcenny. Tu możemy go kontemplować siedząc za kierownicą w komforcie, nie używając lewej nogi, którą wyręczy płynnie zmieniająca biegi skrzynia automatyczna.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 400 SE W140 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 400 SE W140 to limuzyna, która doskonale potrafiła połączyć dobre osiągi i wysoki komfort podróży. Tworzona z rozmachem, imponuje do dziś. Szereg zastosowanych w niej rozwiązań było nowinkami. Wśród nich najbardziej fascynujące mogą być podwójne szyby, wypełnione warstwą próżni dla lepszej izolacji akustycznej. Wyjątkowy był także system ułatwiający parkowanie, wysuwający antenki podczas cofania, co pozwalało na dokładną ocenę gabarytów samochodu.
Czytaj dalej Mercedes 400 SE W140 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 380 SL R107 1981 – SPRZEDANY

Mercedes 380 SL R107 to reprezentant epoki, w której samochody miały służyć jak najdłużej. Projektowany z ogromnym zapasem wytrzymałości, z powodzeniem służy do dziś. W końcu 155 koni mechanicznych uzyskanych w amerykańskiej specyfikacji z pojemności 3,8 l to wynik, który zdolne osiągać były jednostki o dwukrotnie mniejszej pojemności i liczbie cylindrów. Tyle, że nie o moc maksymalną się tu rozchodzi. Ważne, że samochód płynie po drodze, pięknie mrucząc klasyczną V8-mką, zmieniając samemu biegi i dając czystą radość z jazdy, szczególnie z otwartym dachem. Ten ma piękną, nową powłokę lakierniczą w ślicznym, oryginalnym odcieniu Lapisblau (932) oraz jasne, skórzane wnętrze, które pasuje tu znakomicie.
Czytaj dalej Mercedes 380 SL R107 1981 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R129 1990 – SPRZEDANY

Kalifornia, Hollywood, mnóstwo słońca i szelest radośnie wydawanych dolarów. Czerwony Mercedes 500 SL R129 z jasnym wnętrzem Java (Palomino) to pierwszy samochód, który przychodzi nam na myśl, gdy wspominamy złoty początek lat 90-tych w amerykańskim kinie. Wręcz trudno zliczyć wszystkie filmy, w których się pojawił – było ich kilkaset. Egzotyczny jak cała Europa, z miejsca stał się symbolem dobrego smaku, klasy i wysokiego statusu. Jego techniczne pokrewieństwo z doskonałym modelem W124 zapewniło spokojny sen, jeżeli chodzi o sprawy mechaniki i serwisu, co sprawia, że to również dziś niezwykle pożądany youngtimer. W ogłoszeniu pięknie zachowany egzemplarz z rynku amerykańskiego. Brzmienie jego silnika V8 powoduje natychmiastowy uśmiech na twarzy, a kolorystyczna konfiguracja sprawi, że żadne kobiece serce nie pozostanie obojętne.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – SPRZEDANY