Mercedes-Benz

Mercedes S 500 W140 1998 – SPRZEDANY

Rynek japoński zdaje się być niewyczerpanym pokładem znakomicie zachowanych egzemplarzy modelu W140. Ten Mercedes S 500 W140 to kolejny na to dowód. Przebieg wynosi tylko 72 tys. km, tapicerka wciąż wygląda jak nowa, a lakier zachwyca blaskiem. Kolor ma niebanalny – 189 Smaragdschwarz Mica w palecie Mercedesa pojawił się w 1996 roku – w zależności od oświetlenia przybiera głęboki zielony lub niebieski odcień. Na wyposażeniu między innymi command center – pionierski system multimedialny z nawigacją i TV, dostępny wyłącznie w poliftowych egzemplarzach na dalekowschodnich rynkach.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W140 1998 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEL W126 1987 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEL W126 – ponadczasowa limuzyna dla tych, którzy lubią jeździć szybko i wygodnie. Choć była projektowana przez niemal całą dekadę lat 70-tych, bez problemu w ofercie przetrwała kilkanaście lat, bijąc wszelkie rekordy sprzedaży samochodów tej klasy. Nawet w najwyższej wersji z silnikiem 5,6 l (od 1987 roku) powstało ich ponad 75 tysięcy – niemało, lecz dzięki temu wciąż wiele z nich znajduje się w doskonałym stanie. Ten egzemplarz wyróżnia kolor Midnight Blue, szlachetny odcień granatu, dostępny wyłącznie w Arabii Saudyjskiej i Japonii. W zestawieniu z niebieskim welurem, prezentuje się rewelacyjnie.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL W126 1987 – SPRZEDANY

Mercedes S 500 L W140 1995 – SPRZEDANY

Nie sposób przejść obok obojętnie. Mercedes S 500 L W140 miał powalać konkurencję na kolana i wyznaczać nowe trendy na rynku… i zrobił to wyśmienicie. Szczególnie w wersji z wydłużonym rozstawem osi imponował rozmiarami, komfortem, świetnym wyciszeniem kabiny i jakością wykonania. Czy miało wszystko o konkurencja? Nie. BMW oferowało już wówczas czujniki parkowania, a w S klasie do dyspozycji kierowcy były jedynie wysuwane antenki na tylnych krawędziach samochodu. Old school, choć po latach dodaje mu to jedynie uroku. Ten egzemplarz przejechał do dziś jedynie 28 tysięcy kilometrów, dzięki czemu zachował niemal fabryczną świeżość. To prawdziwe cacko, gotowe dołączyć do kolekcji o wyjątkowo wysokiej jakości.
Czytaj dalej Mercedes S 500 L W140 1995 – SPRZEDANY

Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 500E W124 powstał w bliskiej współpracy z firmą Porsche, co zapewniło mu dodatkową sławę i popularność. W efekcie powstał samochód o wyjątkowej jakości i trwałości oraz fantastycznych osiągach, gwarantowanych przez ośmiocylindrowy silnik o pojemności pięciu litrów i mocy 326 KM. Ten egzemplarz na pewnym etapie otrzymał stylizację, która zapewniła mu jeszcze więcej szacunku i pokłonów na ulicach. To elementy AMG (pakiet stylistyczny, wydech, felgi), które pięknie grają tu w pakiecie ze światłami i maską późniejszej E-klasy. Wisienką na torcie są kultowe fotele Recaro, dokładnie takie, jakie AMG montowało w kultowych Hammerach w latach 80-tych, w erze, kiedy 500E było dopiero w planach.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 doskonale odpowiada na większość oczekiwań, jakie moglibyśmy mieć wobec samochodu zabytkowego. Z jednej strony jest elegancki i zawsze dobrze się kojarzy. Z drugiej, jest kompletnie odmienny niż współczesne samochody. Jego miękkie zawieszenie kołysze, skrzynia zmienia biegi niespiesznie, a łagodny klang silnika V8 łagodnie koi uszy. Latem pozwala łapać wiatr we włosy, a z założonym twardym dachem sprawdza się również w chłodniejsze dni. Egzemplarz zachowany w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem i w pełni oryginalnym wnętrzem to nieczęsty gość na rynku. Szczególnie w specyfikacji europejskiej może cieszyć oczy.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1980 – SPRZEDANY

Mercedes 220D W115 1972 – SPRZEDANY

Egzemplarze pierwszej serii to zawsze te, które najbardziej rozpalają serca miłośników marki z gwiazdą na masce. To w nich najbardziej widoczny jest pierwotny zamysł projektantów i spojrzenie właściwe dla epoki, wolne od unowocześnień, które wprowadzane były zawsze, lecz w pogoni za modą i nowoczesnością zmieniały pierwotną wizję. W przypadku modelu W114/W115 pierwszej serii mówimy od egzemplarzach produkowanych od 1968 roku do połowy roku 1973. Wyróżniają się one gładkimi tylnymi lampami, wypukłymi kloszami lamp przednich, dodatkową listwą chromowaną pod przednim zderzakiem, dzielonymi na dwie części przednimi bocznymi szybami (z uchylnymi fletnerkami) i innymi wzorami tapicerki, z przednimi fotelami bez zagłówków. Niby kilka detali, lecz rzecz to dla miłośników niezwykle ważna i miło zawsze widzieć egzemplarz w pełni zgodny z oryginałem. Ten Mercedes 220D W115 to okaz wyśmienity. Pierwsza seria wyglądająca dokładnie jak z fabryki, dopieszczona i godna podziwu.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1972 – SPRZEDANY

Unimog 421 1977 – SPRZEDANY

Unimog 421 to jeden z wyjątkowych Mercedesów. Ogromny prześwit, napęd na wszystkie koła o imponujących rozmiarach, krótki rozstaw osi i zwisy w połączeniu z trwałą mechaniką to przepis, który sprawdził się na całej kuli ziemskiej, w najtrudniejszych warunkach. Mimo, że tworzony był wyłącznie z myślą o walorach użytkowych, po latach czaruje swoim pięknem i prostotą. Był projektowany jako maszyna rolnicza, lecz jego zakres przydatności okazał się wielokrotnie szerszy. Unimogi sprawdzały się wszędzie tam, gdzie przydatny jest duży, mocny samochód o doskonałych własnościach terenowych. Unimogi wygrywały nawet klasę ciężarówek w rajdzie Dakar, a dziś taki egzemplarz z lat 70-tych może być wspaniałym uzupełnieniem doskonałej kolekcji Mercedesów, szczególnie jeżeli mówimy o pieczołowicie odrestaurowanym egzemplarzu. Prezentowany Unimog 421 to przedstawiciel najmniejszej i najbardziej urokliwej serii wykorzystującej wysokoprężne jednostki osobowych Mercedesów. Między 1965 a 1989 rokiem zbudowano ich około 19000 sztuk. Z długością zaledwie 4 metrów i rozstawem osi 2,3 m, napędem na 4 koła (z których każde ma średnicę niemal metra), ma nie tylko urokliwą prezencję, ale i imponujące zdolności terenowe. Doskonale sprawdzi się również zimą, na przykład przy odśnieżaniu placu. Hydraulicznie podnoszony pług jest częścią zestawu.
Czytaj dalej Unimog 421 1977 – SPRZEDANY

Mercedes 280 SE W116 1975 – SPRZEDANY

Każda S klasa Mercedesa była wzorem, wyznaczała standardy, do których równać musieli inni. Również pierwsza z nich, generacji W116, była samochodem kompletnym, pozbawionym słabych punktów. Luksus, świetna jakość wykonania, doskonały komfort jazdy i spory zapas mocy pod prawą nogą. Mercedes 280 SE W116 z sześciocylindrowego silnika M110 w układzie DOHC generował 185 koni mechanicznych. Mimo, że była to jednostka w tym modelu najmniejsza, dawała mu dynamikę, która była poza zakresem większości konkurencji. Gdy szukamy takiego samochodu dziś, po 45 latach, największym problemem pozostaje znalezienie jak najlepiej zachowanego egzemplarza. Ten ma nie tylko wolną od korozji karoserię, ale i wspaniale zachowane, welurowe wnętrze – rzecz, która w tych autach jednocześnie zdarza się niezwykle rzadko i właściwie jedynie wówczas, kiedy mimo ciepłego klimatu auto było stale przechowywane w garażu.
Czytaj dalej Mercedes 280 SE W116 1975 – SPRZEDANY

Mercedes S 600 AMG W140 1997 – SPRZEDANY

Takimi samochodami zawsze woziły się najgrubsze ryby. Ten Mercedes S 600 AMG W140 żywot swój rozpoczął w Japonii. Na pokładzie otrzymał wszystko, czego dusza zapragnie. Elektrycznie regulowane fotele pompowane na odcinku lędźwiowym wraz z podgrzewaniem, z tyłu dwa osobne fotele zamiast kanapy, roleta tylnej szyby. Są tu również oczywiście elementy charakterystyczne dla AMG. Zegary wyskalowane do 300 km/h z logotypem AMG, popielniczka z logo AMG i podpisem oraz kierownica. Z zewnątrz pakiet stylistyczny, koła AMG, układ wydechowy z charakterystyczną, podwójną, kwadratową końcówką. Pod maską – inny sterownik układu wtryskowego, pozwalający z 6-litrowego V12 wykrzesać 441 koni mechanicznych. Pełen wypas.
Czytaj dalej Mercedes S 600 AMG W140 1997 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R107 1985 – SPRZEDANY

Mercedes 500 SL R107 został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1980 i był wówczas, obok Astona Martina Volante, najszybszym kabrioletem na świecie. Skrywając pięciolitrowy silnik V8 dostępny wcześniej w modelu 450 SLC 5.0, oferował 240 KM i doskonałe połączenie sportowych osiągów z komfortem podróży. Z zewnątrz od słabszych odmian odróżniał się przednim i tylnym spojlerem, które subtelnie podkreśliły jego mocniejszy charakter. Dziś to najbardziej poszukiwana kolekcjonersko wersja spośród wszystkich odmian generacji 107. To przyjemność, ale i lokata kapitału. Ten egzemplarz wyprodukowany został na rynek europejski, choć większość swojego życia spędził w USA. Ma piękną konfigurację kolorystyczną i niski, potwierdzony przez Carfax przebieg.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1985 – SPRZEDANY