Mercedes-Benz

Mercedes 220D W115 1974 – SPRZEDANY

Strich-Achter był w naszej rzeczywistości w latach 70-tych szczytem motoryzacyjnych marzeń. Nawet dekadę później wciąż do tych Mercedesów wzdychano, szczególnie gdy były wyposażone w silniki diesla, tak bardzo cenione w dobie reglamentowanej etyliny. Lata 70-te i 80-te to był czas, do niektórych niejednokrotnie chcielibyśmy wrócić… i wcale nie znaczy to konieczności przesiadania się na Maluchy i Duże Fiaty. Wszak lepiej żyć nie tyle minioną codziennością, co marzeniami, a taki Mercedes 220D W115, jak ten prezentowany, to prawdziwa kapsuła czasu. Przepiękny egzemplarz z drugiej serii z silnikiem 2,2 l diesel. Unikatowy wręcz z racji swojej oryginalności, z niskim przebiegiem, ale w regularnej eksploatacji. Jest rewelacyjny.
Czytaj dalej Mercedes 220D W115 1974 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 Designo R129 1999 – SPRZEDANY

Drewno w Mercedesach jest nobliwe, lecz nie każdy przecież chce mieć w samochodzie boazerię. Ci, którzy wybierali najmocniejszą wersję roadstera trzeciej generacji, czyli model SL73 AMG, karbonowe wykończenia mieli w standardzie. Nie była to jednak jedyna droga, by zdobyć prawdziwe włókno węglowe we wnętrzu. Na sam koniec produkcji modelu SL można było również skorzystać z pakietu indywidualizacji Designo, który pozwalał zestawić wykończenia z włókna węglowego z czarno-czerwonym wykończeniem wnętrza. Do tego lakier 025U DESIGNO-BRILLIANT BLACK PAINT i w rezultacie mamy najbardziej sportową wizualnie konfigurację, jaką tylko możemy sobie wyobrazić w tym modelu. Mercedes SL 500 Designo R129 od strony technicznej to finalna, najbardziej dopracowana i poszukiwana wersja, z nowoczesnym, 306-konnym silnikiem V8 o fabrycznym oznaczeniu M113. Optymalny na długie trasy, jak i krótsze przejażdżki. Do floty Giełdy klasyków dołączył na sam koniec lata. Jest przeserwisowany, zarejestrowany w Polsce, gotowy do sprawiania przyjemności nowemu właścicielowi albo nam 🙂
Czytaj dalej Mercedes SL 500 Designo R129 1999 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SLC C107 1978 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SLC C107 urasta dziś do rangi najbardziej oryginalnego klasyka wśród wszystkich Mercedesów lat 70-tych i 80-tych. Luksusowy i komfortowy tak bardzo jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. O ile w wersji cabrio powstało ich ponad 237 tysięcy, to w przypadku coupe mówimy o wolumenie 62888 sztuk. Aktualnie na drogach proporcje rozkładają się jak 10:1, a SLC przecież ma swoje atuty. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach (pozwalajacy w pełni otwierać tylne szyby), cztery pełnoprawne miejsca (dzięki rozstawowi osi większemu o 36 centymetrów niż w SL), bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne (niż w kabriolecie). Kiedy świeci pełne słońce, to i dach nad głową jest zaletą, a pełne otwarcie wszystkich szyb daje taką cyrkulację powietrza, jaką da się porównać tylko z cabrio. Co ciekawe, tylko SLC zamówić można było z welurową tapicerką, która znalazła się również w naszym egzemplarzu. To samochód z Japonii, importowany z przebiegiem 72000 kilometrów. W ostatnich latach został dopieszczony i objeżdżony, by mógł cieszyć każdą chwilą za kierownicą. To idealny wybór dla tych, którzy wierzą w trwałość Mercedesów, lecz chcą wybrać model, którego nikt nie nazwie zwyczajnym i pospolitym.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC C107 1978 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 1982 – SPRZEDANY

Są kochane i uwielbiane od lat. Mercedesy. Przez lata nie miały sobie równych, wielokrotnie tworząc klasę, w której długo nikt im nie mógł dorównać. Mercedes 240D W123 był jednym z nich. Elegancki sedan średniej klasy, który z rzędowym silnikiem OM616 Diesel uznawany jest za jeden z najtrwalszych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko dojedzie zawsze i wszędzie, ale zrobi to również w maksymalnie komfortowych warunkach. Dziś za około czterdziestoletni egzemplarz w doskonałym oryginalnym stanie wielu jest gotowych zapłacić sporo. To propozycja dla nich. I dla reszty, której wystarczy nasycenie oczu zdjęciami. To sprowadzony z Francji egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej. Jest w stanie, który zaspokoi nawet najbardziej wymagających miłośników modelu.
Czytaj dalej Mercedes 240D W123 1982 – SPRZEDANY

Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

24-zaworowa technika przyniosła mu dodatkowych 40 koni mechanicznych, co zdecydowanie robi różnicę. W tej wersji to rzadki okaz. Wyprodukowano ich jedynie 19300 sztuk w latach 1989 – 1992, co wśród 2,5 miliona wszystkich W124 stanowi maleńką i bardzo pożądaną garstkę. Ten Mercedes 300E-24 W124 dodatkowo oferuje piękne wnętrze z jasną, skórzaną tapicerką, opcjonalną pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele i szyberdach. Wspaniała jest jego konfiguracja kolorystyczna. Kolor „904 Midnight Blue” należy do najbardziej szlachetnych, jakie możemy odnaleźć na Mercedesach i z pewnością sprawi, że nikt nie przejdzie obok obojętnie. Prezentowany egzemplarz dwa lata temu przybył do Polski ze Szwajcarii i zawsze otrzymywał wszystko co trzeba, by podróż nim była przyjemnością.
Czytaj dalej Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 230.6 W114 1975 – SPRZEDANY

W kraju swoich narodzin mówiono na niego Strich Acht (od roku jego debiutu – ’68), u nas zwykło się go zwać „Przejściówką” albo „Puchaczem”. To jedyny luksusowy samochód, który potrafił zdetronizować VW Garbusa i Golfa na liście najlepiej sprzedających się nowych samochodów w RFN (mowa o roku 1974). W zależności od zastosowanego silnika, Mercedesy te otrzymywały fabryczne oznaczenie W115 (w wersjach cztero- i pięciocylindrowych) albo W114 (dla bardziej luksusowych, sześciocylindrowych odmian). Przejściówki od zawsze były synonimem komfortu i wytrzymałości, rekordowy egzemplarz tego modelu pokonał dystans 4,6 miliona kilometrów, co do dziś może robić wrażenie. Po ponad 40-latach nie patrzymy na nie jak na typowe auta użytkowe. Dają one wyjątkową przyjemność z jazdy, szczególnie w takiej wersji, jak prezentowana. Mercedes 230.6 W114 pod maską ma całkiem szlachetnie – oto prawdziwy król gładkiego biegu – pięknie pracujący, benzynowy, sześciocylindrowy silnik M180. Brak fletnerków i karbowane tylne lampy to oznaka drugiej serii produkcyjnej, dostępnej w latach 1973-76. Zwraca uwagę piękna konfiguracja kolorystyczna beżowego lakieru i koniakowego wnętrza, które zachowane zostało w całkowicie oryginalnym stanie. Zakres włożonej pracy sprawił, że auto przeżywa drugą młodość, wygląda pięknie i gotowe jest do drogi.
Czytaj dalej Mercedes 230.6 W114 1975 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 1983 – SPRZEDANY

Mercedes 240D W123 czaruje wybitną mechaniczną trwałością i urokiem starej dobrej Gwiazdy, która dojedzie wszędzie, kojąc stoickim spokojem, staroświecką wygodą i łagodnym terkotem diesla – tu w największej czterocylindrowej wersji. Te samochody przemierzały po naszych drogach miliony kilometrów, lecz ten ma dziś na liczniku zaledwie 85600 kilometrów przebiegu i stan, który właściwy byłby dla przeciętnie kilkuletniego samochodu… a ten ma już na karku 36 wiosen. Pięknie zachowana tapicerka, świetny stan kierownicy czy lewarka zmiany biegów, pięknie utrzymane wszystkie chromy i detale. Gdziekolwiek nie spojrzymy, egzamin zdany na piątkę. Każdy fan marki będzie pod wrażeniem.
Czytaj dalej Mercedes 240D W123 1983 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

Mercedes SL generacji R129 jest jednym z najdoskonalszych projektów, jakie wyszły spod Bruno Sacco. W latach 1975-1999 włoski projektant tworzył spójną koncepcję, dzięki której nikt nie miał wątpliwości, że Mercedesy małe, duże i sportowe należą do jednej rodziny. Te ostatnie do dziś są najbardziej pożądane, a gdy mają otwierany dach – przyjemność z podróżowania jest niezrównana. R129 ma w sobie ponadczasowe piękno, a SL 500 z lat 1996-1998 to wersja optymalna, z najlepszym połączeniem pięciolitrowej jednostki V8 o oznaczeniu M119 z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Wcześniejsze wyposażane były w bardziej leniwy, czterobiegowy automat hydrauliczny, a późniejsze w motor M113, który ze względu na ekologię został wykonany w technice trzech zaworów na cylinder i lekko osłabiony. Ten egzemplarz w amerykańskiej specyfikacji ma przepiękną konfigurację kolorystyczną i ładnie zachowany stan, a cena z pewnością jest rozsądna.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

Mercedes 300D W123 1983 – SPRZEDANY

Nowy Mercedes 300D W123 w 1983 roku, za czasów PRLu, to był szok. Samochód pięknie wykonany, fenomenalnie komfortowy, z najmocniejszym wysokoprężnym silnikiem. A kto miał w czasach reglamentowanej benzyny samochód na olej napędowy, ten mógł się czuć prawdziwie wolny. To o takich samochodach się wówczas marzyło w naszej rzeczywistości, a nie o supersamochodach jak dziś. Ten prezentowany od nowości jeździł po Kielecczyźnie, wzbudza wówczas zachwyt i zazdrość wielokrotnie. Cieszy fakt, że w znakomitym stanie przetrwał on do dziś, zachęcając wciąż do odbycia podróży, która będzie wędrówką nie tylko w czasie, ale i w przestrzeni.
Czytaj dalej Mercedes 300D W123 1983 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SL R107 1972 – SPRZEDANY

Rozpoznać możemy go po takich detalach, jak chromowane wstawki na kierownicy. To pierwszy rocznik, produkowany jeszcze równolegle z Pagodą, wyróżniający się na amerykańskim rynku małymi zderzakami, zanim przepisy bezpieczeństwa zniszczyły lekkość jego sylwetki i przekształciły go w karykaturę. Mercedes 450 SL R107 był ogromnym technologicznym skokiem w zestawieniu ze swoim poprzednikiem, czyli wspomnianą wcześniej „Pagodą”. Dzięki jednostce V8 dysponował o wiele lepszą dynamiką, był bardziej komfortowy i o wiele bezpieczniejszy. W produkcji utrzymał się aż przez 18 lat, co najlepiej świadczy o tym, jak udaną był konstrukcją.
Czytaj dalej Mercedes 450 SL R107 1972 – SPRZEDANY