Mercedes-Benz

Mercedes 420 SEL W126 1987 – 85000 PLN – Katowice

Mercedes 420 SEL W126 to rozwiązanie dla tych, którzy chcą w jednym samochodzie podziwiać klasyczne linie stworzone przez Bruno Sacco, gładkie brzmienie silnika V8 i nadzwyczajny komfort jazdy. W tym egzemplarzu przedłużona ilość miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń tworzą idealny klimat do podróży. Dla tych, którzy kochają stare Mercedesy nic więcej do szczęścia nie potrzeba. W126 z silnikiem V8 to najprawdopodobniej najlepsze połączenie uroku klasycznych Mercedesów i doskonałej jakości wykonania z satysfakcjonującą mocą i aksamitną miękkością jazdy, jakiej wręcz próżno szukać we współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 420 SEL W126 1987 – 85000 PLN – Katowice

Mercedes 560 SEC C126 1989 – 69000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1989 – 69000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 250 W114 1972 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes W114 debiutował w roku modelowym 1968, dzięki czemu otrzymał swoją zwyczajową nazwę Strich Achter, wywodzącą się z zapisu „/8”. Zastępował model W111, a w Polsce zwykło się na niego mówić „puchacz” albo „przejściówka”, co miało podkreślić jego podobieństwo do póżniejszej „beczki”. Był to pierwszy model Mercedesa, a w którym zastosowano konsolę środkową. W Polsce najczęściej kojarzony w wysokoprężnych wersjach służących przez dziesięciolecia jako taksówki, choć były rynki, gdzie uznawano niemal wyłącznie sześciocylindrowe, benzynowe wersje. Tak właśnie było w Japonii, gdzie Benz w owym czasie był pojazdem wyjątkowo egzotycznym i luksusowym. Dlatego nie powinna dziwić na pokładzie tego egzemplarza automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, czy nawet klimatyzacja.
Czytaj dalej Mercedes 250 W114 1972 – 61000 PLN – Gaj

Mercedes G55 AMG Kompressor W463 2007 – 329000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes klasy G drugiej generacji (W463) znajdował się w produkcji w latach 1990–2018. Nawet gdy był wciąż dostępny w salonach, uznawany był za przyszłego klasyka, a dziś coraz częściej wybierany jest jako auto kolekcjonerskie, okazjonalnie sprawiające przyjemność, lecz przede wszystkim będące pewną lokatą kapitału. Jaki egzemplarz wybrać, by z czasem zyskać jak najwięcej? Warto szukać możliwie rzadkich wersji, w możliwie doskonałym stanie. Mercedes G 55 AMG Kompressor napędzany silnikiem M113 z doładowaniem mechanicznym produkowany był w latach 2004-2012. Zważając na jego wymiary, masę i aerodynamikę, osiągi miał absurdalne. W latach 2006-2008 było to 500 KM, 700 NM, pierwsza setka w 5,5 s i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 210 km/h.
Czytaj dalej Mercedes G55 AMG Kompressor W463 2007 – 329000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes 190 SL W121 1961 – 950000 PLN – Poznań

Premiera 190 SL W121 miała miejsce w 1954 roku wraz z Mercedesem 300 SL, zwanym Gullwingiem, podczas Międzynarodowego Salonu Sportów Motorowych w Nowym Jorku. 190 SL oprócz dzielenia reflektorów ze słynnym supersportowym bratem, miał podobną stylistykę. 190 SL opracowany na podstawie trzybryłowego Mercedesa serii W120 od razu pomyślany był jako roadster. Otrzymał nadwozie zaprojektowane przez Karla Wilferta i Waltera Häckera, którzy wzorowali się na 300 SL. 190 SL doskonale uzupełnia portfolio Mercedesa. Dwumiejscowy kabriolet ze składanym miękkim dachem oraz hardtopem jest również pomyślany jako wygodny pojazd turystyczny. Połączenie sportowego charakteru i komfortu stało się nieodłączną częścią stałego zestawu cech dla wszystkich kolejnych modeli SL.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1961 – 950000 PLN – Poznań

Mercedes 230 CE C123 1984 – 49500 PLN – Wrocław

Mercedes 230 CE C123 to ostatnie coupe z gwiazdą na masce z chromowanymi zderzakami, dającymi mu klasyczny sznyt. Debiutowało w tym nadwoziu w 1977 roku na salonie w Genewie, czarując klientów o wiele bardziej harmonijną sylwetką niż u poprzednika, czyli /8. Zasługa to skróconego rozstawu osi względem wersji sedan, a konsekwentna rezygnacja ze słupka B dała mu piękną boczną sylwetkę i feeling po opuszczeniu wszystkich szyb niemal jak w wersji cabrio. Ten egzemplarz to przedstawiciel trzeciej, ostatniej serii produkcyjnej, w pięknej kolorystyce, z wyposażeniem obejmującym automatyczną skrzynię biegów, 2 elektryczne szyby, elektryczny szyberdach i… prawe lusterko.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE C123 1984 – 49500 PLN – Wrocław

Mercedes-Benz 200D W123 1982 – 98900 PLN – Wrocław

To Rolls Royce zwykł określać moc swoich samochodów jako „wystarczającą”, lecz dokładnie to samo mógł zrobić Mercedes-Benz. Wszak beczka w wersji 200D generowała początkowo 55 KM, ale od 1979 roku było to już całe 60 KM, a przyspieszenie do pierwszej setki spadło z 31 do 27,4 sekundy. Prędkość maksymalna? 135 km/h. Kto był cierpliwy, ten mógł pojechać nim całkiem szybko, a trud wynagrodziła ponadprzeciętna trwałość mechaniczna tych samochodów. Niejeden przekroczył przebieg rzędu milion kilometrów, a 200 tys. km, jak w prezentowanym egzemplarzu, należy traktować jak rozgrzewkę. Jeżeli takie auto jest z odpowiednią uwagą serwisowane – wiek 42 lat nie robi na nim żadnego wrażenia. I to jest w Mercedesach piękne.
Czytaj dalej Mercedes-Benz 200D W123 1982 – 98900 PLN – Wrocław

Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1963 roku Mercedes-Benz zaprezentował nowy model z generacji SL – 230 W113. Cabriolet zaprojektowany jako wygodny, dwumiejscowy samochód turystyczny. Nadwozie charakteryzowało się czystymi, prostymi liniami i przodem z dużą centralnie umieszczoną gwiazdą. Opcjonalny hardtop z wysokimi oknami i wklęsłym dachem wspartym na wąskich filarach przypominał azjatyckie budowle świątynne, dzięki czemu SL szybko zyskał przydomek „Pagoda”. Podstawą dla stworzenia samochodu były sedany Mercedes-Benz z serii 111, czyli pierwsze na świecie samochody osobowe z “bezpiecznym” nadwoziem. Klienci w Stanach Zjednoczonych zamawiali, znacznie więcej egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów czy klimatyzacją. Po 230 SL przyszła pora na 250 SL, a niecały rok po prezentacji 250 SL został zastąpiony przez dwieście osiemdziesiątkę z silnikiem o pojemności 2,8 litra i mocy 125 kW (170 KM). Taki właśnie samochód w oryginalnym, zachowanym stanie, ze skrzynią automatyczną i klimatyzacją na wyposażeniu, prezentuje Legends.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1970 – 570000 PLN – Poznań

Mercedes CL 500 C215 2003 – 69000 PLN – Stary Dzierzgoń

Duże Coupe od Mercedesa zawsze przenosi w inny świat. Niezależnie od generacji, zabiera w podróż pełną komfortu, gładkiej pracy zawieszenia i silnika, oraz świetnie wykonanego wnętrza. CL 500 generacji C215 to samochód po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1999 roku. Napędzany jest V8-ką o pojemności 5 l i mocy 306 KM. Nowoczesna technologia pozwalająca na łączenie lekkich materiałów w konstrukcji, takich jak aluminium, magnez i tworzywa sztuczne, znacznie przyczyniła się do zmniejszenia masy samochodu. Wprost trudno w to uwierzyć, ale zestawiając z poprzednikie, samochód zrzucił aż 340 kilogramów nadwagi. Lekka konstrukcja i wzorowa wydajność aerodynamiczna (Cx = 0,28), w połączeniu z nowoczesnymi technologiami, zapewniły komfort i osiągi. Podróżuje się nim fantastycznie.
Czytaj dalej Mercedes CL 500 C215 2003 – 69000 PLN – Stary Dzierzgoń

Mercedes CL 55 AMG C215 2004 – 109900 PLN – Gliwice

Dwudrzwiowa wersja S klasy w poliftowym wykonaniu, czyli luksusowy Mercedes CL 55 AMG C215 z lat 2002-2005 miał fascynującą jednostkę V8 pod maską, wspomaganą kompresorem. W efekcie już seryjnie generował zadziwiające 500 KM, czyli o 140 KM więcej, niż jego wersja przedliftowa. W rezultacie pierwsza setka jest tu w zasięgo już w 4,8 s, na dodatek w pełnym komforcie i luksusie. Auto jako nowe było oczywiście obłędnie drogie, co przełożyło się na niemal jednostkową sprzedaż, która zamknęła się w liczbie 4163 egzemplarzy. Ten egzemplarz ma przebieg tylko 96 tys. km, został świeżo sprowadzony z Japonii, ale jest już zarejestrowany i gotowy do drogi.
Czytaj dalej Mercedes CL 55 AMG C215 2004 – 109900 PLN – Gliwice