Mercedes-Benz

Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1979 – 209000 PLN – Poznań

Mercedes 450 SLC 5.0 to najbardziej poszukiwana wersja tego kultowego coupe, wyprodukowana jedynie w 2769 sztukach. Wprowadzony we wrześniu 1977 roku model posiadał subtelny przedni spoiler i czarny na klapie bagażnika. Maska, pokrywa bagażnika i wzmocnienia zderzaka zostały wykonane z aluminium. Ten samochód łączy w sobie przeciwstawne wręcz cechy. W pełni aluminiowy silnik V8 o pojemności 5 litrów, połączony z automatyczną skrzynią biegów, zapewniał świetne osiągi oraz komfort. Z pozoru ciężki i luksusowy SLC, we właściwych sytuacjach zmienia się w drapieżnika. To przecież między innymi właśnie 450 SLC 5.0 (i później 500 SLC) zespół fabryczny Mercedes-Benz ścigał się w rajdach rangi Mistrzostw Świata, zdobywając tytuły zarówno w Ameryce Południowej, jak i Afryce. Uznano to za idealny sposób zbierania danych na temat nowej technologii silników. 450 SLC 5.0 stał się pierwszym samochodem z silnikiem V8 oraz pierwszym samochodem z automatem, który wygrał eliminację Rajdowych Mistrzostwa Świata.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC 5.0 C107 1979 – 209000 PLN – Poznań

Mercedes S 550 L V221 2005 – 99900 PLN – Gliwice

Mercedes klasy S generacji W221/V221 otrzymał zupełnie inną stylizację od poprzednika, a potężne łuki jego błotników świetnie wyglądają do dziś. We wnętrzu – skóra, drewno i metal. Wszystko, by stworzyć wrażenie luksusu i troski o przyjemne doznania. Do tego szereg systemów bezpieczeństwa, nowinek technologicznych i solidne silniki pod maską. W modelu S 500/S 550 z lat 2005–2010, czyli takim jak prezentowany, jest to 5,5-litrowe V8 o mocy 388 KM i fabrycznym oznaczeniu M273. Dzięki szybkiej, 7-stopniowej skrzyni G-Tronic przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje tu zaledwie 5,4 s. Jeszcze większe wrażenie, niż moc, z pewnością zrobi komfort – nic nie tłumi nierówności lepiej, niż pneumatyka, a zawieszenie Airmatic to klasa sama w sobie. Ten egzemplarz do dziś przejechał zaledwie 63,5 tysięcy kilometrów, a jego sportowy wyraz podkreśla pakiet wizualny AMG.
Czytaj dalej Mercedes S 550 L V221 2005 – 99900 PLN – Gliwice

Mercedes 380 SL R107 1982 – 93000 PLN – Wejherowo

Mercedes 380 SL R107 to przedstawiciel trzeciej generacji luksusowych roadsterów z gwiazdą na masce. Wersja 380 SL debiutowała wraz z 500 SL w 1981 roku i była jedyną dostępną w owym czasie za Oceanem. Pod jej maską zamontowano silnik V8 o pojemności 3,8 l, który mimo, że nigdy nie imponował osiągami, po prostu się sprawdzał. Był elastyczny, trwały, ładnie brzmiał pasował do charakteru samochodu. SL płynie po drodze dając czystą radość z jazdy, szczególnie z otwartym dachem. Ten egzemplarz ma piękny odcień lakieru i przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł znów cieszyć dawnym blaskiem.
Czytaj dalej Mercedes 380 SL R107 1982 – 93000 PLN – Wejherowo

Mercedes 500 SL R107 1982 – 139000 PLN – Bielsko-Biała

Od lat 50-tych XX wieku modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności, klasy i wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Znakomicie sprawdzały się w trasie, jak i na nadmorskim bulwarze. Trzecia generacja SL produkowana była przez 18 lat, a jego najbardziej poszukiwana i ceniona wersja to Mercedes 500 SL. W całej ofercie była ona najmocniejsza. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten to okaz przedliftowy. Mimo, że sprowadzony został z USA, jest to specyfikacja europejska, z VINem rozpoczynającym się od ciągu znaków WDB107. Jako nowy został wysłany do USA, by po latach wrócić do Europy. W tym roku przebył 4000 km podczas jednej wyprawy, co pozwala uznać egzemplarz za dobrze przetestowany.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1982 – 139000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Bielsko-Biała

SL generacji R107 jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. 560 SL to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten egzemplarz ma jedynie 56 tys. mil przebiegu i przybył do Polski z USA. Po sprowadzeniu otrzymał nowy lakier i po odpowiednim serwisie pokonał w tym sezonie kilka tysięcy mil.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Bielsko-Biała

Mercedes 300 TE-24 S124 1992 – 59000 PLN – Aleksandrówka

Mercedes 300 TE-24 S124 to ponadczasowa sylwetka, świetna mechanika, sześciocylindrowy silnik generujący 220 KM i na deser uniwersalne nadwozie typu kombi. Czy na co dzień, czy na weekendowy wyjazd – auto idealne, sprawiające przyjemność zarówno ponadczasowym wystrojem wnętrza, jak i komfortem jazdy. Ma wszystko co trzeba, by zakwalifikować je do najbardziej pożądanych youngtimerów i dlatego też rosnące z latami ceny najbardziej zadbanych egzemplarzy nie powinny nikogo dziwić. Podobnie, jak fakt położenia kilka lat temu nowej powłoki lakierniczej na tym egzemplarzu. Niech jeździ i podoba się jak najdłużej.
Czytaj dalej Mercedes 300 TE-24 S124 1992 – 59000 PLN – Aleksandrówka

Mercedes CLS 350 C219 2005 – 68000 PLN – Wrocław

Mercedes CLS o fabrycznym oznaczeniu wewnętrznym C219 debiutował w 2004 roku, wypełniając niszę na rynku. Był projektem samochodu sportowego, stworzonego w nadwoziu 4-drzwiowym. Jego sylwetka jest smukła, a we wnętrzu miejsca jest tyle, ile potrzeba do przewiezienia 4 pasażerów. Nic więcej i nic mniej, by zachować wrażenie, że podróżujemy autem coupe, a nie limuzyną. Jego podstawowa wersja to Mercedes CLS 350 C219, napędzany wolnossącym V6 o pojemności 3,5 l i mocy 272 koni mechanicznych, zestawionym z automatyczną 7-stopniową skrzynią biegów. Fascynujący sylwetką, kuszący wysokiej klasy wykonaniem i bogatym wyposażeniem, CLS do dziś pozostaje świeży i atrakcyjny. Szczególnie, gdy ma przebieg jedynie 108 tys. km i ładne zestawienie kolorystyczne.
Czytaj dalej Mercedes CLS 350 C219 2005 – 68000 PLN – Wrocław

Mercedes 500 SEC C126 1986 – 130000 PLN – Gaj

SECa można było zamówić w każdym kolorze, ale szacunek na ulicy wzbudzał ponoć największy, kiedy był czarny. Ten drugoseryjny egzemplarz włąśnie w tym kolorze jest. Ma też charakterystyczne dla Mercedesa kontrastujące listwy boczne oraz jasną, skórzaną tapicerkę i pięciolitrowy silnik V8 pod maską. Jest też automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, elektreyczne szyby i wszystko to, czego oczekiwalibyśmy po najbardziej luksusowym coupe w gamie marki Mercedes w połowie lat 80. W ten egzemplarz włożono wiele pracy, by mógł zachwycać tak jak dawniej.
Czytaj dalej Mercedes 500 SEC C126 1986 – 130000 PLN – Gaj

Mercedes CLS 500 C219 2005 – 69900 PLN – Gliwice

CLS-a zaprojektował amerykański designer samochodów Michael Fink w 2001 roku. Mercedes lubił nazywać go „czterodrzwiowym coupe”, choć nie powinniśmy mieć wątpliwości, że jest to po prostu sedan. CLS C219 zadebiutował w roku 2004 jako połączenie stylu nadwozia coupé oraz wygody i praktyczności tradycyjnego sedana. Aby stworzyć model, wzięto sprawdzone podwozie z E klasy, oblekając je nadwoziem możliwie smukłym, przypominającym coupe, lecz mieszczącym w dalszym ciągu czwórkę dorosłych pasażerów. CLS 500 wyposażony w benzynowy silnik V8 o mocy 306 KM to samochód idealny do pokonywania długich dystansów w komforcie i w otoczeniu świetnych materiałów.
Czytaj dalej Mercedes CLS 500 C219 2005 – 69900 PLN – Gliwice

Mercedes 500E W124 1992 – 229000 PLN – Białystok

Mechaniczne i wizualne zmiany, jakie zafundowała Mercedesowi firma Porsche, uczyniły z niego jedną z motoryzacyjnych legend. Model 500E debiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1990 roku. Pod jego maską znalazł się 5-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM. Ale to nie wszystko. Podczas gdy zwykłe W124 spędzało na taśmie produkcyjnej 3 dni, 500E potrzebował na montaż aż 18 dni. Różnice były zarówno wizualne (szersze nadkola, bardziej sportowy krój foteli, tylko cztery miejsca), jak i czysto techniczne (topowy silnik V8, ale też zmodyfikowane zawieszenie i hamulce). Jest to bez wątpienia jeden z najbardziej pożądanych młodych klasyków marki.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – 229000 PLN – Białystok