Mercedes-Benz

Mercedes 500E W124 1991 – 245000 PLN – Warszawa

Mechaniczne i wizualne zmiany, jakie zafundowała Mercedesowi firma Porsche, uczyniły z niego jedną z motoryzacyjnych legend. Model 500E debiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1990 roku. Pod jego maską znalazł się 5-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM. Ale to nie wszystko. Podczas gdy zwykłe W124 spędzało na taśmie produkcyjnej 3 dni, 500E potrzebował na montaż aż 18 dni. Różnice były zarówno wizualne (szersze nadkola, bardziej sportowy krój foteli, tylko cztery miejsca), jak i czysto techniczne (topowy silnik V8, ale też zmodyfikowane zawieszenie i hamulce). Jest to bez wątpienia jeden z najbardziej pożądanych młodych klasyków marki.

Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1991 – 245000 PLN – Warszawa

Mercedes SL 500 R129 1996 – 165000 PLN – Poznań

R129 to czwarta generacja wyjątkowej linii samochodów oznaczonych przez Mercedes-Benz jako SL. Swoją premierę model ten miał w 1989 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Rok po premierze otrzymał międzynarodową nagrodę „Car Design Award”. Wielu fanów klasycznej motoryzacji ceni go za ponadczasową linię projektu Bruno Sacco. W przypadku SL 500 ceniony jest również za silnik V8, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem. Przez świetne podwozie, połączone z dobrą jednostką napędową, R129 SL 500 stał się kultowym samochodem.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1996 – 165000 PLN – Poznań

Mercedes E 280 4Matic W211 2005 – 59000 PLN – Gogolin

Mercedes-Benz klasy E 3. generacji został zaprezentowany 15 stycznia 2002 roku podczas Salonu Samochodowego w Brukseli jako następca W210. Seria produkowana w latach 2001–2009 otrzymała kod fabryczny W211 dla wersji sedan i S211 dla wersji kombi. W USA zasłynął zanim jeszcze został wprowadzony na rynek rolą w filmie Men in Black II. Z podwójnymi reflektorami, lekko pochylonymi do tyłu, był rozwinięciem stylistyki popularnego okulara. Klasa E W211 była oferowana jako sedan i 5-drzwiowe kombi w trzech wersjach wyposażenia, sprzedawanych jako Classic, Elegance i Avantgarde. Model W211 był pierwszą Klasą E od 1985 roku wyposażoną w dwie wycieraczki szyby przedniej. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż to przedliftowy sedan w wersji Avantgarde.

Czytaj dalej Mercedes E 280 4Matic W211 2005 – 59000 PLN – Gogolin

Mercedes 280E W123 1984 – 82000 PLN – Gaj

Jak dobra i fascynująca może być „beczka”, wybitnie dowodzi egzemplarz taki jak ten. Mercedes 280E W123 pochodzi z 1984 roku, czyli ostatnich miesięcy produkcji modelu i na pokładzie ma niemal wszystko, co było wówczas możliwe do zamówienia. Najmocniejszy w gamie silnik z dwuwałkową głowicą, automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, elektryczne szyby z przodu i z tyłu oraz – na deser – klimatyzacja. Samochód ma niewysoki przebieg, a oferujący go salon Wadowscy Klasyczne postarał się, żeby Mercedes szczególne wrażenie robił zarówno z zewnątrz (kładąc nowy lakier), jak i pod maską, gdzie poza standardowym serwisem odświeżono galwanicznie wszystkie elementy, newralgiczne miejsca zabezpieczając woskami. Możemy mieć pewność, że w odpowiednich rękach samochód będzie sprawnie jeździł przez kolejne pół wieku.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1984 – 82000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne „beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafi wykrzesać z siebie godne podziwu 185 koni mechanicznych. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne lakieru 581 INKAROT z jasnym wnętrzem. Zadbany, z niskim przebiegiem, nigdy nie naprawiany blacharsko i wolny od korozji egzemplarz, prezentuje się fantastycznie. Na pokładzie ma klimatyzację, która z pewnością w dzisiejszych gorących czasach jest mile widziana.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1981 – 66000 PLN – Gaj

Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj

123 to szczególnie udany rozdział w historii klasy średniej Mercedesa. W premierowym, 1976 roku, seria 123 była oferowana jako sedan, a już rok później Mercedes-Benz wprowadził wersję coupe o fabrycznym oznaczeniu C123 i kombi S123. W123 imponował wysokim standardem wykonania, funkcjonalnością i szeroką gamą silników. Tak jest do dziś. Miłośnicy klasyków potrafią docenić świetne proporcje i piękną linię boczną dwudrzwiowej wersji. W Polsce model potocznie nazwany „Beczką” był i jest marzeniem wielu. Białe coupe z niebieskim wnętrzem na pewno zachwyci wielu miłośników starej, dobrej motoryzacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE C123 1980 – 79000 PLN – Gaj

Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 920000 PLN – Poznań

Mercedes SL W113, popularnie zwany Pagodą, od początku zaprojektowany był jako wygodny, dwumiejscowy samochód turystyczny. Ten ponadczasowy kabriolet zastąpił w gamie jednocześnie modele 190 SL (W121) i 300 SL Roadster (W198). Podwozie Pagody, zaczerpnięte z limuzyny Mercedes-Benz 220 SE, zostało dostosowane do wymagań stawianych samochodom sportowym. Nadwozie charakteryzowało się czystymi, prostymi liniami i przodem z dużą centralnie umieszczoną gwiazdą Mercedesa na chromowanym grillu. Opcjonalny hardtop z wklęsłym dachem wspartym na wąskich filarach przypominał azjatyckie budowle świątynne, dzięki czemu SL szybko zyskał przydomek „Pagoda”. 280 SL to przedstawiciel ostatniej z trzech serii produkcyjnych, z największym i najmocniejszym silnikiem.
Czytaj dalej Mercedes 280 SL Pagoda W113 1969 – 920000 PLN – Poznań

Mercedes E 500 T 4Matic S211 2004 – 69000 PLN – Gogolin

Mercedes W211 to dostępny od 2002 roku następca Okulara. Mercedes E 500 T 4Matic S211 to wersja z niezwykle lubianym silnikiem V8. Niezawodność, 5 l pojemności i 306 koni mechanicznych napędzających wszystkie koła. Czy naprawdę do szczęścia potrzeba cokolwiek więcej? Pierwsza setka jest tu w zasięgu już po 6 s, a to wszystko w uniwersalnym nadwoziu kombi. Zadbany egzemplarz w wersji wyposażeniowej Avantgarde z całą pewnością sprawi wiele satysfakcji.
Czytaj dalej Mercedes E 500 T 4Matic S211 2004 – 69000 PLN – Gogolin

Mercedes E 320 CDI T S211 2004 – REZERWACJA

Mercedes-Benz W211 to trzecia generacja E klasy produkowana od 2002 do 2009 roku. Projektowanie rozpoczęto już w 1997 roku, chcąc dopracować projekt lepiej, niż poprzednika, W210. Prace rozwojowe zakończono w 2001 roku po 48 miesiącach prac, przy całkowitym koszcie rzędu 2 miliardów euro. Produkcja pilotażowa trafiła do testów latem 2001 roku, a debiut W211 Klasy E odbył się podczas Salonu Samochodowego w Brukseli w styczniu 2002 roku. Dłuższy o 32 mm model T, czyli wersja kombi z wewnętrznym oznaczeniem S 211, został zaprezentowany rok później, 2 stycznia 2003 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. Ten egzemplarz pochodzi z 2004 roku i jest to model E 320 CDI z 3,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym OM648 o potężnym momencie obrotowym 500 Nm. Przebieg tego egzemplarza dziś to tylko 43 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes E 320 CDI T S211 2004 – REZERWACJA

Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 powstał w około 2300 sztukach. Największym jego smaczkiem jest kolorowa tapicerka, choć również kolor karoserii „569 Avantgarde Rot” zdecydowanie jest niebanalny. To bardzo ciekawa propozycja i niepodważalny dowód na to, że do nabycia ciekawego samochodu z kolekcjonerskim potencjałem nie jest potrzebna walizka pieniędzy, nawet gdy mówimy o ładnie utrzymanym egzemplarzu, w pełni zgodnym ze specyfikacją fabryczną. W zestawie są tu również oryginalne dywaniki, a także etui na książki i etui na klucze we zworze zgodnym z tym, który występuje na tapicerce. Są to gadżety, które osobno są wręcz nie do zdobycia.
Czytaj dalej Mercedes 190E Avantgarde Rosso W201 1992 – SPRZEDANY