Renault 5 GT Turbo 1986 – SPRZEDANE

Francuzi wiedzieli najlepiej jak to robić. Auta dynamiczne, ale nie pozbawione miękkości, ciekawe w designie i dziś przykuwające uwagę swoim nieszablonowym wyglądem. Renault 5 drugiej generacji, czyli tzw. „supercinq”, z pewnością należy do tej grupy. Opracowane przez włoskiego stylistę, Marcello Gandiniego, z miejsca jest rozpoznawalne po charakterystycznie podciętej linii tylnego nadkola. Ten podpips styisty znajdziemy również w takich autach, jak Lamborghini Countach, Maserati Quattroporte IV czy Citroen BX. Małe Renault 5 drugiej generacji powstawało w latach 1983 – 1996, a najwięcej emocji dziś budzi jej najmocniejsza odmiana, czyli GT Turbo. Przy masie rzędu 800 kg i mocy aż 120 KM z turbodoładowanej jednostki dobra zabawa jest tu gwarantowana.

Renault R5 GT Turbo Phase 1
Rok produkcji: 1986, pierwsza rejestracja w 1987
Pojemność silnika: 1397 ccm
Moc: 120 KM / 88 kW
Stan licznika: 9,460 km
Skrzynia biegów: manualna

Przedmiotem sprzedaży jest 38-letnie Renault w wersji specjalnej GT Turbo. Sprowadzone od drugiego właściciela z Turynu, Włochy. Samochód stał od 1996 roku wyrejestrowany i nieużywany w garażu. Zachowany w dobrym stanie z drobnymi śladami użytkowania i upływu czasu. Przebieg na liczniku to niecałe 10 tysięcy kilometrów. Niestety nie zachowała się żadna dokumentacja serwisowa, pojazd był użytkowany jedynie w latach 1987-1993. W rękach drugiego właściciela w latach 1993-1996 pokonał około 1500 km, a od 1996-2023 stał wyrejestrowany. Niestety poprzedni właściciel zmarł, brak możliwości jednoznacznego potwierdzenia przebiegu.

Nadwozie nie posiada ognisk korozji, ma normalne ślady użytkowania. Lakier jest w bardzo ładnym stanie jak na swój wiek. Listwy i emblematy kompletne. lampy przednie j tylne oryginalne w ładnym stanie, szyby wciąż fabryczne bez uszkodzeń. Pojazd prezentuje się świetnie jak na swój wiek.

Wnętrze jest kompletne z widocznymi minimalnymi śladami użytkowania. Oryginalna tapicerka jest w idealnym stanie jak na swój wiek i nie posiada uszkodzeń. Brak pękniętych czy poniszczonych plastików. Sprawne radio z epoki, nowe głośniki.

Alufelgi odnowione. Komplet nowych opon letnich.

Wykonane prace:
– wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na Millers 10w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem TEC.
– nowy układ wydechowy wykonany według oryginału,
– komplet nowych opon letnich w prawidłowym rozmiarze,
– renowacja oryginalnego kompletu alufelg,
– nowy pasek osprzętu,
– pełna regeneracja alternatora w wyspecjalizowanym zakładzie,
– nowy termostat i włącznik termiczny wentylatora,
– wymieniony płyn chłodniczy,
– świeży płyn hamulcowy,
– nowy filtr paliwa oraz filtr wstępny,
– komplet nowych świec zapłonowych NGK,
– nowy palec i kopułka,
– nowe przewody zapłonowe,
– nowe siłowniki tylnej klapy,
– nowy filtr powietrza,
– wymienione uszczelki mocowań tylnych szyb trójkątnych,
– nowe wygłuszenie maski,
– nowa uszczelka pokrywy zaworów,
– nowy akumulator,
– montaż radia z epoki, nowe głośniki i instalacja,
– nowe pióra wycieraczek.

Do samochodu została wykonana dokumentacja do rejestracji na żółte tablice – opinią rzeczoznawcy oraz biała karta. W najbliższym czasie zostanie zarejestrowany.