Saab 9-5 2001 – SPRZEDANY

Saab 9-5 debiutował w 1997 roku jako następca modelu 9000, czyli największy model marki. Auto powstało w oparciu o nową płytę podłogową, choć linia silników i skrzyń biegów została przejęta po poprzedniku. Z pewnością nowatorskie było wnętrze z „panelem nocnym”, który umożliwiał wyłączenie wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza. Podobnie jak 9-3, kluczyk zapłonu znajdował się między przednimi fotelami, zestawiając jednak z 9-3, przestrzeń i komfort jazdy stoją tu na zdecydowanie wyższym poziomie. Auto przez lata chwalone było za ponadprzeciętne bezpieczeństwo i było w Szwecji prawdziwym hitem sprzedaży. Prezentowany egzemplarz to model przedliftowy, napędzany silnikiem B235R, czyli jednostką o pojemności 2,3 l i mocy 280 KM.

Saab 9-5
Rocznik: 2001
Przebieg: 299600 km
Pojemność: 2290 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 280 KM

Nie jest to ogłoszenie, do którego mogliśmy się w ostatnich czasach przyzwyczaić. Nie jest to egzemplarz, który przez ostatnie kilkanaście lat służył jako codzienny samochód, zmęczony trafił na kilka dni do studia detailing’owego i jest wystawiany na sprzedaż. Ten egzemplarz od kilkunastu lat jest utrzymywany cały czas w takim stanie i nie służy do jazdy na codzień. Co więcej, jego serwis i utrzymanie realizowane jest w miarę dostępności na nowych, oryginalnych częściach. Nie ma tutaj mowy o wymianie elementów na taki sam, tylko kilka lat młodszy. Serwis odbywał się nie tylko na bieżąco, ale też wyprzedzająco. Dotyczy to między innymi gumowych przewodów chłodzenia, hamowania, zawory, termostat, pompa hamulcowa i inne, które mogły by przysporzyć na drodze problemu.

Efektem tego jest spokój głowy i bezproblemowe, każdorazowe powroty do domu o własnych siłach.

W przypadku Saaba pojawi się zapewne pytanie o kasetę zapłonową – wymieniona na nową, OEM – zakładam kilkanaście lat spokoju, turbina zregenerowana w zeszłym roku w Rotortech Katowice, bardzo dobra robota.

Silnik przy przebiegu 260 000 km został wymieniony na B235R z przebiegiem 130 000 km – trafił się do kupienia w nieprzyzwoicie dobrym stanie, cały czas czysty jeszcze w środku. Eksploatowany na oleju Millers 5W50, wymiany co ~7000 km. Dołożony oil catch tank. Przy okazji wymiany silnika oczywiście wszystko co przy okazji można było zrobić, nowy komplet sprzęgła itp. Hamulce przód – tarcze Brembo Xtra 308 mm, klocki Brembo Xtra. Tył – Zimmermann. Amortyzatory również wymienione – OEM Sachs, Aero. Układ wydechowy – zmieniony tylko downpipe na 3″, reszta OEM, cały czas cicho. Pompa paliwa Walbro.