Tamte Lata

Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.

Volkswagen Golf Mk3 1993 – 16500 PLN – Zgierz

Produkowany od jesieni 1991 do końca 1997 roku Volkswagen Golf trzeciej generacji osiągnął w tym czasie apogeum swojej popularności. To wówczas dziennikarze ukuli termin „klasa Golfa” i każdy nowy model konkurencji odnosili do kompaktowej propozycji z Wolfsburga. Stylistycznie był krokiem do przodu, pojawiło się więcej zaokrągleń i charakterystyczne lampy w kształcie migdałów. Znaczny postęp wykonano również pod kątem bezpieczeństwa biernego, to w tej generacji debiutowały poduszki powietrzne jako część wyposażenia seryjnego. Wyprodukowano ich niemal 5 milionów, stąd nie można się dziwić, że w całej Europie stały się widokiem powszednim. Dziś również można je wypatrzeć na ulicach, jednak zadbane egzemplarze to już rzadkość.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Mk3 1993 – 16500 PLN – Zgierz

Mercedes 230E W124 1990 – 32500 PLN – Zgierz

Debiutował w 1984 roku, będąc następcą „beczki” i nową propozycją marki Mercedes w średniej klasie. Mimo, że był bardziej aerodynamiczny i lżejszy od poprzednika, znacznie dopracowano sztywność konstrukcji i bezpieczeństwo pojazdu. Od debiutującej dwa lata wcześniej 190-tki wykorzystano między innymi fantastyczną konstrukcję wielowahaczowego zawieszenia, co zapewniło mu pewne prowadzenie i wysoki komfort. Prezentowany egzemplarz to Mercedes 230E z drugiej serii produkcyjnej, czyli tak zwana szeroka listwa. Auto ma jedynie 84 tysięcy kilometrów przebiegu i według zapewnień sprzedającego zachowane jest w oryginalnym, bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 230E W124 1990 – 32500 PLN – Zgierz

Simca-Fiat 6CV 1934 – 23900 PLN – Zgierz

Balilla montowana na licencji Fiata we Francji od 1932 do 1937 roku, zapamiętana została jako pierwszy model marki Simca-Fiat. Po raz pierwszy została zaprezentowana 18 września 1932 roku. Simca-Fiat 6CV w rzeczywistości na początku swojej obecności na rynku nie nosił nawet marki SIMCA, dlatego że firma ta jeszcze nie istniała. Firma, z której wywodzi się Simca, początkowo nosiła nazwę SAFAF – „Société Anonyme pour la Fabrication en France des Automobiles Fiat” – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zajmująca się produkcją we Francji samochodów Fiat Automobiles. Z włoskiej Balilli 6CV przejął dostępną mechanikę, podwozie i nadwozie. Poszczególne części 6CV były produkowane oddzielnie w różnych lokalizacjach i przez różnych producentów, a następnie montowane w mieście Suresnes. Silnik był taki sam jak w Balilli, mianowicie 4-cylindrowy, rzędowy o pojemności 995 cm3. Pod koniec 1933 roku 6CV przeszedł zmianę stylizacji i przyjął bardziej aerodynamiczną linię. Mechanicznie wprowadzono nową 4-biegową skrzynię zamiast 3-biegowej, silnik również został nieznacznie zmieniony, a jego moc wzrosła do 24 KM.

Czytaj dalej Simca-Fiat 6CV 1934 – 23900 PLN – Zgierz

Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz

Niezwykle wytrzymały i ponadczasowo elegancki. Jego wygląd zewnętrzny jest dziełem Pininfariny, a projekt wnętrza to dzieło Paula Bracqa. Peugeot 505 budowany był w latach 1979-1992 i był to ostatni sedan marki napędzany na tylne koła. 505 jest znany ze swojej niezawodności i wytrzymałości, rekordowe egzemplarze przejechały ponad milion kilometrów. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i wyposażony jest w silnik XN1 generujący 96 KM. Choć wymaga prac, według zapewnień sprzedającego nie potrzeba mu wiele.
Czytaj dalej Peugeot 505 1983 – 16500 PLN – Zgierz

Isuzu Piazza Turbo 1989 – 49900 PLN – Zgierz

Isuzu Piazza powstawało w latach 1981–1993 w fabryce Kawasaki w Japonii. Fantastyczny projekt nadwozia to dzieło Giorgetto Giugiaro. Dziś to niebanalne, trzydrzwiowe, kanciate auto z pewnością może przykuć uwagę na ulicy, ale na ciekawym wyglądzie zalety tego samochodu się nie kończą. Isuzu ma tylny napęd, a od kwietnia 1984 roku mogło mieć również turbodoładowany, 180 konny silnik, i taki właśnie odnajdziemy w prezentowanym egzemplarzu. Co warto podkreślić, w dopracowaniu zawieszenia tego samochodu brała udział firma Lotus, odpowiedzialna za Lotus za przeprojektowane od 1988 roku stabilizatory, sztywniejsze amortyzatory i sprężyny oraz wzmocnione hamulce. Aby sprostać brytyjskim gustom, stworzono nawet specjalną, tweedową tapicerkę, ale to wszystko nie pomogło odnieść rynkowego sukcesu. Czy to dobrze? Może i tak, bo dzięki temu Isuzu Piazza to dziś prawdziwy egzotyk.
Czytaj dalej Isuzu Piazza Turbo 1989 – 49900 PLN – Zgierz

Mercedes 500 SL R129 1990 – 99000 PLN – Zgierz

Główny projektant Bruno Sacco i jego zespół wykonali świetną robotę. Zaledwie rok po premierze SL serii R129, model otrzymał międzynarodową nagrodę „Car Design Award”. Ten samochód wyznaczył nowe standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Nowoczesny, ponadczasowy i jednocześnie klasyczny w stylu R129, podbił serca kierowców na całym świecie. Najbardziej lubianą konfiguracją tej serii modelowej był pięciolitrowy wariant wyposażony w czterozaworowy silnik V8 M119, którego w latach 1988-1998 wyprodukowano w liczbie 79827 egzemplarzy. Ten egzemplarz przybył do Polski z USA i ma przebieg 83 tys. mil.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – 99000 PLN – Zgierz

Triumph Spitfire 1500 1977 – 59900 PLN – Zgierz

Sportowy, dwumiejscowy samochód brytyjskiego producenta Standard Motor Company, zaprojektowany przez Włocha Giovanni Michelotti, został zaprezentowany po raz pierwszy w 1962 roku. Triumph Spitfire produkowany był w pięciu seriach nieprzerwanie przez 18 lat. Spitfire 1500 to ostatni wypust kultowego angielskiego kabrioletu, z dopracowanym zawieszeniem i szerszym rozstawem kół tylnej osi. Prezentowany egzemplarz to wersja na rynek północnoamerykański, z odprężonym silnikiem 1,5 l generujący 54 KM. Wbrew pozorom, dzięki piórkowej masie 790 kg, jest to wciąż auto sportowe, dające wiele frajdy z jazdy.
Czytaj dalej Triumph Spitfire 1500 1977 – 59900 PLN – Zgierz

Fiat Regata 1986 – 21900 PLN – Zgierz

Fiat Regata to jeden z modeli, który królował na europejskich drogach lat 80-tych, a dziś zdążył niemal całkowicie zniknąć z rynku. To trójbryłowa wersja modelu Ritmo, produkowana w latach 1983-90. Zachowany w takim stanie, jak w ogłoszeniu, Fiat Regata to prawdziwy rodzynek na rynku. Te samochody nie należały do najlepiej zabezpieczonych przed korozją, ale ten wciąż wygląda, jakby niedawno wyjechał z salonu. Jego przebieg to jedynie 60 tys. km. Ten Fiat może być niedrogim wstępem do fascynującego świata włoskich samochodów.
Czytaj dalej Fiat Regata 1986 – 21900 PLN – Zgierz

Volkswagen Garbus 50 Jahre Käfer 1985 – 19900 PLN – Zgierz

Volkswagen Garbus to bez wątpienia jeden z najbardziej znanych i kultowych samoochodów XX wieku. Jego produkcja zakończyła się w 2003 roku, a już w 1985 ukazała się wersja specjalna z okazji 50-lecia produkcji. Garbus zwany Jubilee Edition albo 50 Jahre Käfer wydany został w 1985 roku. Był to model dostępny wyłącznie w Niemczech, wyposażony w lakier metaliczny Zinkgrau (Pewter), przyciemniane na zielono szyby, chromowane zderzaki i wykończenia ze srebrną plakietką „50 lat”, sportowe koła 4,5Jx15 z oponami 165SR15, wyściełana deska rozdzielcza, tapicerka materiałowa w szare i czerwone paski, zagłówki z tkaniny i sztucznej skóry, czteroramienna sportowa kierownica, szara podsufitka, szary dywanik na progach i w tylnym bagażniku oraz podgrzewana tylna szyba. Zbudowano tylko 3150 egzemplarzy i jest to poszukiwany dziś kolekcjonersko samochód. Ten egzemplarz wymaga renowacji i uzupełnienia części elementów.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 50 Jahre Käfer 1985 – 19900 PLN – Zgierz

Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz

Wartburg to marka samochodów produkowanych w latach 1955–1991 w zakładach VEB Automobilwerk Eisenach w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. W 1966 pojawił się Wartburg 353, przez pierwsze lata produkcji nazywany był „Der neue 1000”; oznaczenie 353 zaczęto stosować dopiero po jakimś czasie. Elementy podwozia w stosunku do poprzednika zostały niezmienione, nowością było kanciaste nadwozie, zaprojektowane zgodnie z panującymi wówczas trendami przez Claussa Dietela. Pomimo zwiększonej przestrzeni pasażerskiej. model cechował się mniejszą niż u poprzednika długością zewnętrzną. Do napędu użyto znanego z poprzednika dwusuwowego silnika o mocy maksymalnej 45 KM, pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 130 km/h. Zakładany poziom produkcji wynosił około 40 000 sztuk rocznie. Wartburg 353 S z silnikiem 353.1 posiada moc podniesioną do 50 KM. Ten egzemplarz jako żywo przywołuje czasy swojej młodości. Jego przebieg dziś to zaledwie 1119 km.
Czytaj dalej Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz