Tamte Lata

Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.

Austin Mini 1974 – 47900 PLN – Zgierz

Mini to coś więcej niż samochód, to prawdziwy pomnik brytyjskiej motoryzacji i ikona stylu. Pojazd, który zmotoryzował Wielką Brytanię i przez dziesięciolecia zdobył swoich fanów na całym świecie. Genialny projekt Aleca Issigonisa produkowany był przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. W ogłoszeniu ciekawy przedstawiciel trzeciej generacji kultowego modelu, oferowany w latach 1969–1976. Ten samochód jest w Polsce od wielu lat, dzięki czemu zachował czarne tablice rejestracyjne. Jest po renowacji, a jego karoseria, wnętrze i silnik wskazują, że jest to replika wersji Cooper z lat późniejszych (1991-1996).
Czytaj dalej Austin Mini 1974 – 47900 PLN – Zgierz

Mercedes E 320 Cabriolet A124 1995 – 99900 PLN – Zgierz

Mercedes E 320 Cabriolet A124 debiutował w 1993 roku, dwa lata po prezentacji pierwszego kabrioletu serii 124. Razem z liftingiem na E klasę otrzymał zmienioną atrapę chłodnicy, inne zderzaki i tylne światła. To było tchnięcie wizualnej świeżości, co razem z nową paletą silników pozwoliło stworzyć samochód, który służyć może za wzór idealnego auta weekendowego przez całe dziesięciolecia. Dobrze utrzymane egzemplarze doskonale sprawdzą się i dziś. Trudno wyobrazić sobie lepszy samochód do przejażdżki bez dachu dla całej rodziny. Każdy usiądzie w nim komfortowo, niezależnie od wzrostu i wieku, bo i zamontowaniem tu fotelika nie ma problemu.
Czytaj dalej Mercedes E 320 Cabriolet A124 1995 – 99900 PLN – Zgierz

Renault 8CV 1906 – 227900 PLN – Zgierz

Założona przez Louisa Renault oraz jego braci Marcela i Fernanda w 1898 roku firma stała się największym producentem samochodów we Francji. Początki był skromne, pierwszy był prototyp z silnikiem De Dion o mocy 4 KM. Jednak już do 1904 roku Renault zaczęło budować własne silniki. Zawodność wczesnych samochodów była dobrym powodem do sceptycyzmu opinii publicznej, jednak pojawienie się modelu 8CV, który miał stać się bestsellerem Renault przed I wojną światową, zapoczątkowało nową erę. Oto łatwy w prowadzeniu samochód o prostej konstrukcji, którego działanie mechaniczne może zacząć rozumieć nawet laik technicznie niepiśmienny. Chłodzony cieczą silnik z mechanicznie sterowanymi zaworami był prosty i solidny, a trzybiegowa skrzynia była łatwa do opanowania. Jak na tak mały samochód, Renault 8CV charakteryzowało się niezrównaną elastycznością w zakresie prędkości od 5 do 35 mil na godzinę na najwyższym biegu, utrzymując się na tym biegu na wszystkich wzniesieniach, z wyjątkiem najbardziej stromych. Samochód ten stał się tak popularny, że w wersji AG, a później AX, Renault 8CV było najlepszą paryską taksówką z czasów edwardiańskich, zyskując przydomek „Taxi de la Marne”.

Czytaj dalej Renault 8CV 1906 – 227900 PLN – Zgierz

Citroen Petite Rosalie 8CV 1933 – 39900 PLN – Zgierz

Citroen Rosalie to rodzina modeli samochodów budowanych przez Citroena w latach 1932–1938. 8CV to najmniejsza Rosalie. Podobnie jak Citroen Type B z pierwszej połowy lat dwudziestych XX wieku posiada czterocylindrowy silnik o pojemności 1452 cm³ napędzający tylne koła. Trzybiegowa skrzynia posiadała synchronizatory w dwóch wyższych zakresach, a hamowanie zapewniały hamulce bębnowe na wszystkich czterech kołach. Gama Rosalie została zaprojektowana jako następca Citroena C4/C6 i jest ich ewolucją. Warto zauważyć, że w tamtych czasach Rosalie ustanowił szereg rekordów prędkości. Między innymi w 1933 roku, pomiędzy 15 a 17 lipca, model „Petite Rosalie” 8CV, na torze wyścigowym Montlhéry, pobił rekord świata w przebyciu dystansu bez zatrzymywania się, pokonując 300000 kilometrów w 134 dni ze średnią prędkością ponad 93 km/h. Model ten uzyskał w sumie 106 różnych rekordów świata.
Czytaj dalej Citroen Petite Rosalie 8CV 1933 – 39900 PLN – Zgierz

Renault 15 TS 1974 – 9900 PLN – Zgierz

Renault 15 i 17 zostały zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 1971 roku. Bliźniacze modele francuskiego producenta wywodziły się z sedana Renault 12. Ich projekt, za sprawą stylisty Gastona Jucheta, jest dość oryginalny. Dostępne były jako 3-drzwiowe hatchbacki. 17 różni się z zewnątrz od 15 czterema okrągłymi reflektorami zamiast dwóch prostych, grillem oraz szybami bocznymi które w 15 są uchylane. Renault 15 oferowane były dwóch wersjach: 15 TL, 15 TS. Silnik 15 TS pochodzi z Renault 12, moc w nim jest jednak nieznacznie zwiększona. Modele 15 i 17 były produkowane do 1979 roku, a następnie zastąpione przez Renault Fuego.
Czytaj dalej Renault 15 TS 1974 – 9900 PLN – Zgierz

Fiat 850 1973 – 31900 PLN – Zgierz

Produkowany w latach 1964-1972 Fiat 850 to wersja rozwojowa modelu 600. Podobniejak poprzednik, napędzany jest czterocylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym tylne koła. Wewnętrzna nazwa projektu rozwojowego Fiata 600 brzmiała „Projekt 100”, w związku z czym wewnętrzny kryptonim Fiata projektu 850 brzmiał 100G. Silnik miału to pojemność zbliżoną do obietnicy w nazwie, dokładnie 843 cm³. Moc wersji „normale” (podstawowej) wynosiła 34 KM, a prędkość maksymalna 120 km/h. Ten egzemplarz kilka lat temu przeszedł renowację i jest według zapewnień sprzedającego w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Fiat 850 1973 – 31900 PLN – Zgierz

Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Opel Astra F to pojazd klasy kompaktowej produkowany od lata 1991 do wiosny 1998 roku. Jest on następcą Opla Kadetta E i szóstym modelem w serii Kadett/Astra. Podobnie jak jego poprzednik bazuje na platformie GM-T. W latach 90., kiedy Opel zmieniał nazewnictwo modeli, wszystkie poprzednie nazwy zastąpiono kończącymi się na literę „a” (np. Vectra, Omega i Calibra). Ta zmiana miała na celu kreowanie nowego, pozytywnego wizerunku marki. Początkowo trzy- i pięciodrzwiowe Astry F w wersji hatchback dostępne były od sierpnia 1991 roku, a pięciodrzwiowe kombi w październiku. Klasyczny sedan trafił do dealerów w maju rok później. Opel Astra F oferowany był z bogatą gamą silników benzynowych od 1.4 aż po 2.0 oraz 3 wersje diesla. Jeżeli jesteście ciekawi jak jeździ się dziś Astrą pierwszej generacji, zapraszamy do Zgierza.
Czytaj dalej Opel Astra F 1995 – 13500 PLN – Zgierz

Ferrari 348 ts 1992 – Zgierz

Debiutujące w 1989 roku małe Ferrari było kolejnym projektem studio Pininfarina. W stylizacji nawiązywało do Testarossy, ale na wielu polach Ferrari 348 ts było nowością, nie tylko w zakresie układu mechanicznego, ale także w stylu nadwozia i konstrukcji podwozia. Wraz z siostrzanym modelem 348 tb, było to pierwsze seryjnie produkowane Ferrari, które nie miało oddzielnej ramy podwozia z rur stalowych. Zamiast tego zastosowano podwozie z tłoczonej stali, do którego przykręcono oddzielną ramę pomocniczą silnika z rur stalowych, a panele nadwozia przyspawano i przykręcono do konstrukcji głównej. Rozstaw osi wynosił 2450 mm, a silnik miał układ V8, składał się z dwóch wałków rozrządu w każdej głowicy, posiadał po cztery zawory na cylinder i pojemność 3,4 litra. Ten egzemplarz jest bardzo ciekawy z racji swojej historii – ma mniej niż 1000 km przebiegu i nigdy nie został zarejestrowany.
Czytaj dalej Ferrari 348 ts 1992 – Zgierz

Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz

Nazwa Olumpia jest tu hołdem dla modelu z 1937 rok, choć tak napradę to zupełnie nowych samochód, o stylistyce uznawanej wówczas za nowoczesną. Opel Olympia Rekord P2 w odróżnieniu od modelu P1 nie czerpał już wzorców ze stylistyki wozów amerykańskich, był bardziej oszczędny w ozdoby i oferowany był w kilku wersjach nadwoziowych. Debiutował latem 1960 roku, a z poprzednikiem łączyła go w dużej części mechanika i panoramiczna przednia szyba, której oba modele zawdzięczały zresztą literę „P” w nazwie. Samochód pozycjonowany był jako luksusowy, a sprzedaż szła świetnie. Dość powiedzieć, że w ilości sprzedawanych wówczas egzemplarzy pierwszeństwa musiał ustąpić jedynie popularnemu Garbusowi.
Czytaj dalej Opel Olympia Rekord P2 1962 – 16900 PLN – Zgierz

Opel Olympia 1952 – 21900 PLN – Zgierz

Opel Olympia był pierwszym produkowanym masowo niemieckim samochodem z samonośnym nadwoziem wykonanym w całości z blachy stalowej. Był natępcą modelu Opel 1.3 Liter Opla 1,3 litra i otrzymał nazwę na cześć Igrzysk Olimpijskich w Berlinie i Garmisch-Partenkirchen w 1936 roku. Do czasu, gdy w październiku 1940 roku rząd Rzeszy nakazał zaprzestania produkcji pojazdów cywilnych, wyprodukowano 168875 sztuk. Po zakończeniu II wojny światowej produkcję ulepszonego modelu wznowiono w grudniu 1947 roku, a w 1950 roku pojazd stylistycznie zmodyfikowano, i taki właśnie egzemplarz możecie zakupić w Zgierzu. Uściślając, jest to ostatnia edycja tego samochodu z lat 1951-52, z silnikiem wzmocnionym do 39 KM i manualną, 3-stopniową skrzynią biegów. Całkowita produkcja powojenna zamknęła się w liczbie 158846 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej Opel Olympia 1952 – 21900 PLN – Zgierz