Tamte Lata

Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.

Toyota Carina E 1996 – 19900 PLN – Zgierz

Toyota Carina E była odpowiednikiem dziewiątej generacji modelu Toyota Corona i jednocześnie była to siódma generacja modelu Carina produkowanego od 1970 roku i trzecia generacja modelu dla rynku europejskiego. Następcy Toyoty Carina II nie oznaczono już rzymską liczbą III, a literą E, co miało podkreślać europejskie pochodzenie modelu (samochody te produkowano w Wielkiej Brytanii). Produkcja rozpoczęła się w 1992 roku i trwała do roku 1997, kiedy to zastąpiono ją modelem Avensis. Carina utrzymała status jednego z najbardziej niezawodnych samochodów świata. W ogłoszeniu prezentujemy egzemplarz zachowany w oryginale, zakupiony od drugiego właściciela, który posiadał ją 26 lat.
Czytaj dalej Toyota Carina E 1996 – 19900 PLN – Zgierz

Porsche 911 SC 1981 – 68500 EUR – Zgierz

Porsche 911 SC napędzane było 3-litrowym silnikiem typu bokser, którego moc na przestrzeni lat nieznacznie wzrastała – w 1981 roku początkowe 180 KM wzrosło już do 204 koni mechanicznych. Zderzaki z czarnymi miechami wcale nie były zarezerwowane dla rynku USA. Do 911 była wówczas możliwość dokupienia pakietu stylizacyjnego Sport Group, który zawierał spojler tylnej klapy, nieco inny fartuch zderzaka przedniego oraz czarne felgi Fuchs. Co ciekawe, rocznik 1981 był jedynym, w którym spojler z tego pakietu był nawet większy, niż w wersji Turbo. Wszystkie te elementy odnajdziemy na prezentowanym egzemplarzu.
Czytaj dalej Porsche 911 SC 1981 – 68500 EUR – Zgierz

Mercedes 300 SEL W126 1991 – 19900 PLN – Zgierz

We wrześniu 1979 roku Daimler-Benz na targach IAA we Frankfurcie zaprezentował nową generację Klasy S. W126 był to pionier nowoczesnego designu, wyznaczający trendy technologiczne w zakresie poduszek powietrznych, zoptymalizowanej aerodynamiki i celowej redukcji masy. Seria W126 początkowo obejmowała siedem odmian modelu, a do wyboru były cztery silniki. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż to przedstawiciel drugiej serii. Mercedes 300 SEL W126 to wersja z przedłużonym o 14 centymetrów rozstawem osi i sześciocylindrowym silnikiem rzędowym M103.
Czytaj dalej Mercedes 300 SEL W126 1991 – 19900 PLN – Zgierz

Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz

Fiat 128 był masowo produkowanym pionierem z napędem na przednie koła, sprzedawanym przez Fiata w latach 1969-1985. Ówczesne reklamy modelu 128 przechwalały się, że Enzo Ferrari posiadał go na własny użytek. Aby go produkować, Fiat zbudował całkowicie nową fabrykę w Rivalta, na północny zachód od Turynu. Projektantem modelu 128 był Dante Giacosa, a silnik to dzieło Aurelio Lamprediego. To, że „forma podąża za funkcją”, daje tu o sobie znać na każdym kroku. Fiat okazał się hitem. W sumie we Włoszech wyprodukowano 2776000 sedanów i kombi oraz 330800 modelu coupé i 3P, a do tego wyniku należy dodać jeszcze produkcje licencyjne. Co ciekawe, 128-ki sprzedawały się nawet w Ameryce Północnej w wystarczającej liczbie, że można je było widywać regularnie w latach 70. i w połowie 80., choć samochód ten nigdy się tam nie przyjął. Na tylnej klapie egzemplarza prezentowanego w ogłoszeniu wciąż widnieje oznaczenie dealera marek Pontiac i Fiat, F.J Pinto z Bridgeport niedaleko Nowego Jorku. Z dostępnych danych wynika, że Fiat 128 był importowany do Stanów od 1970 do 1979 roku, a przeznaczone na ten rynek egzemplarze wyposażone były w 3-stopniową automatyczną skrzynię biegów VW oraz klimatyzację, choć jak widać, ten ma na pokładzie skrzynię manualną.
Czytaj dalej Fiat 128 1982 – 12900 PLN – Zgierz

Volkswagen Garbus 1300 Automatic 1968 – 52900 PLN – Zgierz

Beetle, Garbus, Käfer, czyli po prostu Typ 1, to samochód którzy znają wszyscy. Volkswagen Garbus to prawdziwa ikona motoryzacji, która od 1938 roku przynosiła mobilność ludziom na całym świecie. Garbus pozostawał w produkcji przez blisko sześćdziesiąt lat. Volkswagen Garbus w Polsce to dalej marzenie wielu ludzi. Specyficzny dźwięk i charakter montowanego z tyłu silnika typu bokser, chłodzonego powietrzem urzeka do dziś. Od 1967 roku dostępny był VW 1500 z półautomatyczną skrzynią biegów, a w 1968 roku pojawił się VW 1300 Automatic. Taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus 1300 Automatic 1968 – 52900 PLN – Zgierz

DKW F8 Cabrio 2+2 1940 – 109900 PLN – Zgierz

DKW F8 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę DKW ((Dampfkraftwagen) w latach 1939-1942. Mimo nazwy firmy oznaczającej „silnik parowy” do napędu użyto spalinowego, dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,6 lub 0,7 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 3-biegową manualną skrzynię. Wygląd F8 prawie nie zmienił się w porównaniu do poprzednika (F7), jednak nadwozia były nieco dłuższe i szersze, a rozstaw osi skrócono o 1 cm. „Front Luxus Cabriolet” w wersjach dwu i czteroosobowych miał nadwozie wykonane z drewna i stali. Egzemplarz z ogłoszenia to przedstawiciel z przedostatniego roku produkcji wersji cabrio, po pełnej renowacji.
Czytaj dalej DKW F8 Cabrio 2+2 1940 – 109900 PLN – Zgierz