Tatra 613-4 Mi Long Recaro 1995 – SPRZEDANA

Tatra to jedna z najstarszych firm produkujących samochody na świecie. Na swoim koncie posiada ultra ciekawe projekty, z niesamowitym Tatraplanem na czele. Czeski smak limuzyny oznaczony symbolem T613, to niezwykle rzadko spotykany okaz z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Model produkowany był przez czechosłowackie, następnie czeskie przedsiębiorstwo Tatra w latach 1975–1996. Wersję 613-4 zaprezentowano w 1990 roku jako czwarte wcielenie modelu 613. Napędza ją 3,5-litrowy silnik V8 chłodzony powietrzem, o mocy 200 KM, który umiejscowiono z tyłu samochodu, a jednostka napędza tylne koła. Mi Long to ekskluzywna i bardzo rzadko spotykana wersja. Tatra prezentowana w ogłoszeniu to właśnie jedna z nich, w wyjątkowo rzadkiej specyfikacji. To 1 ze 109 egzemplarzy wyposażonych we wtrysk paliwa i zarazem zaledwie 1 z 12 wyposażonych w oryginalne fotele Recaro. Ale nie tylko wyposażenie, takie jak: szyberdach, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzacja czy centralny zamek jest w niej niezwykłe. Na uwagę zasługuje również historia i stan tego egzemplarza.

Tatra 613-4 Mi Long Recaro
Rocznik: 1995
Przebieg: 20121 km
Pojemność: 3500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM

Tatra 613-4 Mi Long Recaro z 1995 roku. Ultra rzadkie auto – 1 z 109 egzemplarzy wyposażonych we wtrysk paliwa, zaledwie 1 z 12 na świecie wyposażonych w oryginalne fotele Recaro i z dobrze udokumentowaną historią. Nawet w Czechach nigdy drugiej takiej nie spotkałem. Silnik 3.5 litra V8 chłodzony powietrzem, wyposażony w 4 wałki rozrządu, o mocy 200 KM znajduje się z tyłu i napędza koła tylne. Skrzynia o 5 biegach także nie była czymś oczywistym i wyposażono w nią nieco poniżej 200 egzemplarzy. Szyberdach to rarytas, a wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzacja i centralny zamek zdecydowanie umilają podróżowanie tym kolosem. Pierwszym właścicielem był czeski Naczelny Urząd Kontroli w Pradze i podróżował nim jego szef. Auto kupiłem w Holandii 8 lat temu, przeszło profesjonalny remont blacharski oraz lakierniczy w Polsce i wygląda jak nowe od góry jak i od dołu. Nic nie cieknie, wszystko działa, zawieszenie po odbudowie, hamulce i rozrząd są nowe. Przecudowne auto, którego nie ma nikt w Polsce i jest mega rzadkie na świecie. Na zegarze jest obecnie 20.000 km, ale był on zmieniany z uwagi na to, że licznik przebiegu był uszkodzony.