Volvo 1800ES 1972 – 204900 PLN – Gliwice

Jeżeli marzy Ci się dwudrzwiowy Shooting Brake o klasycznych kształtach nadwozia, to chyba nie ma bardziej stylowego rozwiązania niż Volvo 1800ES. Tak prezentuje się ostatnia odmiana kultowego modelu P1800. Ostateczny projekt został wybrany po zbudowaniu dwóch prototypów przez Sergio Coggiolę i Pietro Fruę. Oba włoskie prototypy uznano za zbyt futurystyczne i zamiast tego przyjęto propozycję wewnętrznego projektanta, Jana Wilsgaarda. Całkowicie przeszklona tylna klapa modelu ES stała się później charakterystyczna dla marki i wróciła po latach w modelach 480 i C30. Silnik ES generuje moc maksymalną 125 KM, i mimo, że to o 5 KM mniej niż miał poprzednio 1800E, dzięki bardziej korzystnemu przebiegowi krzywej mocy, osiągi samochodu na drodze uległy poprawie. 1800ES powstawał wyłącznie w latach modelowych 1972 i 1973, zbudowano ich łącznie 8077 sztuk. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, dzięki czemu prezentuje się dziś wyjątkowo pięknie.

Volvo 1800ES
Rocznik: 1972
Przebieg: 3000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 125 KM

Cena: 204900 PLN

W pełni profesjonalnie odrestaurowane Volvo 1800 ES z 1972 roku (1. rejestracja 1973) z oryginalnym 4-cylindrowym silnikiem z wtryskiem paliwa (Bosch D-Jetronic) i manualną 4 biegową skrzynią biegów z dodatkowym nadbiegiem w kierownicy. 27000 mil na liczniku przebiegu, przed remontem było 25400, a więc od remontu auto przejechało około 3000 km.

Samochód ma oryginalny pomarańczowy kolor nadwozia (kod fabryczny 113) i czarne skórzane wnętrze (oryginalne było czarne, ale ze skaju). Dodatkowo czarną skórą obszyto deskę rozdzielczą. Wszelkie dywaniki i materiały wykończeniowe są nowe i zachowane w oryginalnych kolorach.

Renowacja była kompleksowa – samochód został rozebrany, dokonano napraw blacharskich włącznie z cynowaniem, zabezpieczono antykorozyjnie i pomalowano. Silnik przeszedł pełny remont z wymianą tłoków. Wszelkie elementy gumowe zostały wymienione. Założono nową instalację elektryczną. Posiadam pełną dokumentację zdjęciową każdego etapu prac.

Wszystkie zużyte elementy i podzespoły zostały wymienione na nowe, głównie ze Skandix oraz CVR.

Samochód uruchamia się, jeździ i zatrzymuje jak nowy. Oczywiście jeżdżę tylko w piękną pogodę i w lecie. Garażowany na parkingu podziemnym.

Sprowadzony z USA w 2016 roku, zarejestrowany na białe tablice po odrestaurowaniu w roku 2021.
Wycena rzeczoznawcy z roku 2021 – 208 tys. PLN (do ubezpieczenia).

Specyfikacja samochodu:
Przebieg: 27000 mil
Numer podwozia: 1836363-0005157
Silnik: B20 z elektronicznym wtryskiem paliwa Bosch, 1986 cm3, 125 KM (93 kW)
Skrzynia biegów: manualna
Napęd: tylny
Hamulce: Hamulce tarczowe na cztery koła, ręczny bębnowy
Tapicerka: czarna, dywaniki, wykończenie – beżowe

Telefon: +48 721 002 590
Miejscowość: Gliwice